Nyheter från FunBeat

Problem med Appen

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Vi upplever för tillfället en del problem med kommunikationen mellan Appen och våra servrar, som resulterar i problem med inloggning och registrering av aktiviteter.

Vi jobbar för högvarv med att lokalisera och åtgärda problemet, så håll ut - en lösning kommer…

Mvh, //Mathias

Tack för info. Kommer pass som är registrerade synkas senare eller måste man registrera dessa igen?  

2018-08-08 09:46
Bra!  

2018-08-08 10:15
Läste detta efter att jag skickat mail till supporten. Tack för infon. Då vet jag att det arbetas på problemet.  

2018-08-08 10:20
Ja tack för info! Hoppas det löser sig snart!👍  

2018-08-08 11:43
Ser att det fortfarande är många som inte är premium, det tycker jag är väldigt dåligt gjort. Smiley Smiley  

2018-08-08 17:24
Håller med Peter även om det egentligen inte har med ämnet att göra  

2018-08-09 20:36
Vet inte om det är relaterat till detta för jag traditionalist och använder inte app men när jag reggar mina pass så fungerar det inte längre att 'dela' passet till Facebook.  

2018-08-09 21:51
Kanske sant, men kan ju också vara premium utan att det syns, Peter.  

2018-08-10 05:36
Vill tillägga ett fel som uppstår för mig i appen . Jag har efter senaste uppdateringen Iphone 6s varken kunnat registrera pass (de hamnar i utbox) samt heller ej kunnat öppna tidigare pass i min kalender (frustrerande). Får då felmeddelande Alert Internal ServerError...  

2018-08-10 12:02
...använder också funbeat i yrket (idrottslärare) med mina elever och är väldigt mån om att detta fungerar inom kort. Håller tummarna för att ni lyckas justera detta! Har haft en enorm nytta och glädje av funbeat och skulle bli bedrövad över att behöva byta. =)  

2018-08-10 12:05
Fortfarande inloggningsproblem med appen... "error code 840".

Får felkod "error code 840" detta har inträffat tidigare, hittade detta vid snabb googling http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1460084 - därmed inte sagt att det är samma typ av bakomliggande fel.

Finns det något estimat på när felet kan vara avhjälpt?

mvh

//Niklas
 

2018-08-10 12:53
Samma här...  

2018-08-10 18:29
Tacksam att ni kämpar Smiley  

2018-08-10 19:08
Kan inte logga passen på appen, försökte logga ut för att logga in igen men det går inte. Hur ser prognosen ut för problemen med appen?  

2018-08-11 20:15
Jag har inga problem med appen (Sony Android)  

2018-08-12 08:39
Fungerar fortfarande inte... :(  

2018-08-12 15:15
Också problem med synkning mellan app ”bakomliggande”, kam registra men passen laddas inte upp.  

2018-08-12 21:07
Jag kan inte ens logga in på appen längre. Blev tvungen att köra Runkeeper.  

2018-08-13 13:45
Vi tror att vi äntligen har lokaliserat problemet och jobbar med en lösning - vi kommer att testa under morgondagen och förhoppningsvis, så kommer Appen snart vara uppe igen...  

2018-08-13 15:00
Jag kan inte heller ladda upp pass. Allt hamnar utboxen...  

2018-08-13 18:30
Allt jag registrerar hamnar bara i Utkorgen.
/Lars
 

2018-08-14 08:53
Funkar inte för mig heller. Felkod 840.

Kämpa Funbeat - längtar efter en lösning Smiley
 

2018-08-14 14:01
Kan tyvärr inte logga in på min app längre..  

2018-08-14 18:50
Jag kan inte heller logga in i min app. Får felkod840.  

2018-08-14 19:46
.  

2018-08-14 20:35
-  

2018-08-14 21:23
Händer det något? Min utbox börjar bli stor...  

2018-08-15 10:29
Felkod 840 i appen.
På web-versionen kan jag inte se flödet.
 

2018-08-16 09:52
Hej! Nu kan jag inte se min nyhetsström på hemsidan heller. Jag antar att detta har att göra med att ni åtgärdar appen?
Mvh/Alex
 

2018-08-16 10:04
Hur går det? Appen har ej fungerat för mig på typ 2-3 veckor.  

2018-08-16 10:12
svagt att ni inte lyckats lösa detta på två veckor!!!  

2018-08-17 11:02
De tekniska problemen som vi upplever är tyvärr relaterade både till App och Webb, som är baserade på tekniskt gamla plattformar - detta gör att det inte är helt enkelt att hitta en lösning, som inte påverkar annan funktionalitet.

Vi tar det här väldigt seriöst och jobbar hårt för att få en lösning på plats - vi har även kopplat in Microsoft och extern hjälp för att snabbt hitta en lösning…

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1465968
 

2018-08-17 15:08
Idag funkar appen för mig! Smiley  

2018-08-21 10:54
Appen funkar för mig med! Smiley Bra jobbat Funbeat !! Smiley Smiley  

2018-08-21 18:34
Toppen - Appen får kontakt m servern Smiley

Bra jobbat - trickigt det där med certifikat truststores och sådant som skall stämma för lyckad kommunikation...

//n
 

2018-08-22 09:26
Yes...nu funkar appen igen Smiley
Stort tack för ert arbete med FunBeat! Smiley
//N.
 

2018-08-22 13:42
NYHETSFLÖDET FUNGERAR IGEN!

Vi har under de senaste månaderna uppdaterat den tekniska plattformen och FunBeat finns nu på en mer modern serverarkitektur anpassad för framtiden.

Tyvärr medförde migreringen negativa kedjeeffekter som bland annat påverkade appens anslutning till servern, nyhetsflödet på webben och betalningslösningarna för premiummedlemmar. Vi har nu arbetat igenom samtliga dessa problemområden och allt ska nu fungera som vanligt igen.

Vi har som nya ägare lärt oss massor på detta och hoppas kunna erbjuda en stabil och ännu bättre träningsplattform framöver. Vi fortsätter att investera i plattformen och hoppas kunna presentera också synliga förbättringar snart.

Tack för ert tålamod och träna hårt!
 

2018-09-18 19:17
Bra jobbat Smiley  

2018-09-18 20:54