Så fungerar FunBeat

Appen fungerar inte!

Är det någon mer som har problem med appen ? eller är det bara jag ??

Det började i går med meddelande i appen att den inte kunde synkronisera. Provade med en ominstallation men kan nu inte logga in alls i appen längre. Får meddelandet: Alert - Ett okänt fel uppstod felkod 840.

Iphone 7. IOS 11.4.1 (som jag nyss uppdaterat men problemet fanns både innan och efter uppdateringen)
 

2018-08-04 12:40
Använder ifs bara appen till att kolla på aktiviteter o ladda upp bilder till dem från telefonen (knöligt utfört btw). Även kika lite på hur jag ligger till i tid gämfört med mina kompisar o dessa fungerar, tyvärr har appen en massa brister och ogemom tänkta lösningar, dessa har varit med sedan dag 1 o det är nu flera år sedan ajg skutade rapportera dessa till funbeat då inget hände. kanske blir bättring nu, hoppas det för er som är aktiva användare av appen iaf Smiley  

2018-08-04 13:24
Appen slutade fungera när jag uppdaterade min iPhone häromdagen. Det går inte att skicka upp pass man spelar in längre. Nu får jag göra så att jag spelar in passet och sen får jag sitta och föra över manuellt via datorn. Tråkigt, eftersom jag använder den funktionen ganska frekvent.

iPhone: 6S, iOS: 11.4.1.
 

2018-08-05 06:53
Vi är medvetna om problemet och håller på att undersöka vad problemet är - verkar som att bara en del är drabbade, men förhoppningsvis så hittar vi en snabb lösning…

Mvh,
//Mathias
 

2018-08-05 09:44
Tack för respons @Mathias Ericsson! Då hoppas vi att det går att lösa. Använder appen dagligen och har stor nytta av den! Man känner sig nästan vilsen utan den :(  

2018-08-05 13:26
Appen fungerar visserligen för mig, men den mäter fel sträcka. Eller kan det vara så att telefonens gps felar? Eller en kombo av bägge? 5 km blev tex idag 3.7 km, med resultat usel km-tid. Detta har inträffat ändå sedan jag köpte min Samsung j3 på försommaren. Någon som varit med om samma sak senaste tiden? Dvs vet om det är appen eller Samsung som bråkar?  

2018-08-06 10:28
Ja, appen krånglar.
Pass laddas inte upp/synkroniserar inte. Och även km-mätningen slirar ordentligt. Under ett pass ser det ut att fungera, men när passet sparas så blir det t.ex. bara 1 km. Men km-tider finns.

Skumt.
 

2018-08-06 14:11
Samma för mig, går ej lägga in träning och vikt. Hoppas ni löser det  

2018-08-07 00:17
Hej!

Appen fungerar fortfarande inte för mig. Hur är det för er andra?
 

2018-08-07 13:59
Appen laddar inte upp för mig heller.  

2018-08-07 14:07
Jag och flera jag känner har också synkroniseringsproblem i appen tyvärr.
Hoppas det löser sig snart.
 

2018-08-07 14:43
Också problem med appen "okänt fel uppstod (Felkod 840)"  

2018-08-07 15:52
Hej,
appen funkar dessvärre forfarande inte och det går ej att registrera träning.
Dum som jag var loggade jag dessutom ur för att jag tänkte att det skulle hjälpa men nu går det inte att logga in igen (felkod 840)

Har ni något tidsperspektiv på när detta kan vara löst och när det löser sig kommer då träning som lades in igår och idag att synas/finnas med.

Tacksam för svar på det och vill även passa på att tacka för allt arbete ni lägger ner på denna grymma app!
 

2018-08-07 18:27
Funkar inte för mig heller. Felkod 840  

2018-08-07 20:07
Också utlåst. Uppdaterade iPhone 6s för en vecka sedan. Kan det ha inverkat?  

2018-08-07 22:15
Kan heller inte logga in i app. Felkod 840.  

2018-08-08 05:56
Fungerade ej att registrera träning i appen. Loggade ut. Går ej att logga in (felkod 840).

Har Funbeat någon prognos gällande när detta kan vara åtgärdat?
 

2018-08-08 07:21
Jag tillhör också dem som inte längre kan ladda upp mina pass. Jag har en iPhone7 med iOS 11.4.1. FYI./Per Karlberg  

2018-08-08 07:37
Samma sak för mig. Appen funkar inte (felkod 840) efter uppdatering av Iphones opreativsystem.
På min gamla Iphone, med gamla operativsystemet fungerar appen perfekt.
Försökte installera om appen, men då gick det inte ens att logga in på mitt konto
 

2018-08-08 08:37
Kan fortfarande inte logga in  

2018-08-10 05:44
Funkar fortfarande inte Smiley  

2018-08-12 02:03
Jag spelar förvisso aldrig in några pass eftersom appen alltid krashat så fort man tagit foto t ex... vilket jag alltid gör på mina rundor.
Men jag har inga andra problem, manuell registreraing av pass i appen funkar som vanligt på min Sony Androidtelefon
Är felet bara på iPhone?
 

2018-08-12 08:43
Samma fel för mig felkod 840, när jag ominstallerade appen kunde jag inte heller logga in. Har också iPhone 7 med 11.4.1.  

2018-08-12 11:29
Maria Hedqvist, jag har samma problem som dig att den inte mäter sträcka korrekt, jag har android och det verkar som att det är efter en uppgradering av android någon gång i våras som gps och funbeat inte funkar. Den mäter bara några punkter och drar raka sträck mellan punkterna. Har testat både på jobbmobilen en Huawei och min privata Sony telefonen. Himla trist.  

2018-08-12 11:43
Vi tror att vi har lokaliserat problemet, så en lösning är på gång - vi kommer att testa en del imorgon, så förhoppningsvis är Appen snart uppe igen...  

2018-08-13 15:19
För en vecka sen så kom sista meddelandet och det är fortfarande fel.

Jag måste säga vad jag tänker och det är att Funbeat är dött. Nu byter jag till Strava. Bye bye
 

2018-08-20 09:58
Ja, FB utan app är ett klart minus! Appen har fungerar i alla år, men nu helt plötsligt när nya ägare kommer in .... Man ska inte ändra på ngt som fungerar...  

2018-08-20 13:00
Vi försöker att uppdatera informationen i alla Grupper och trådar, men den huvudsakliga kommunikationen sker under 'Nyheter från FunBeat':

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1465968
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1465842

Problemen som vi upplever är relaterat till nya iOS (iPhone) releaser där de senaste releaserna inte godkänner de certifikat som behövs för att kunna kommunicera mellan App/Web och Server - tyvärr så har det tagit tid att identifiera bakgrunden till problemen och att den nuvarande tekniska plattformen är av äldre modell - har inte gjort jobbet lättare.

Vi har under snart en vecka jobbat med hjälp från Microsoft och externa konsulter för att få en ordning på det och vi ser nu en ljusning då vi äntligen har fått ordning på de certifikat som krävs - det finns fortfarande ingen garanti för att det löser problemet med Appen, men vi håller nu på att testa och vår förhoppning är att både Nyhetsflöde och App ska vara uppe igen under de närmaste dagarna, eller snabbare.

Fokus efter att ha löst nuvarande problem är att arbeta vidare med den tekniska plattformen för att stabilisera (modernisera), innan vi tar FunBeat vidare till nästa nivå med ytterligare förbättringar för användaren...
 

2018-08-20 16:33
Hoppas verkligen att appen fungerar snart, annars får man väl byta till en annan typ
Runkeeper. Jag bytte för många år sedan från Runkeeper till Funbeat och tyckte att Funbeat var mycket bättre, men eftersom jag använder den flera gånger i veckan och appen har strulat i flera veckor så tröttnar man. Smiley
 

2018-08-20 17:12
Det har fungerat i alla år, även sedan uppdateringarna upphörde. MEN det kan ju vara så att den gamla plattformen sakta men säkert blivit så föråldrad att det till slut inte fungerar längre. Så det här haveriet kan ju faktiskt vara en konsekvens av att systemet inte har underhållits och uppdaterats under lång tid !?

Hursomhelst, tacksam för att ni informerar löpande och för er ansträngning att försöka få det att funka @Mathias Ericsson
 

2018-08-20 19:38
Verkar som appen är snabbare i responsen nu också ! Trevligt  

2018-08-23 16:40
APPEN FUNGERAR IGEN!

Vi har under de senaste månaderna uppdaterat den tekniska plattformen och FunBeat finns nu på en mer modern serverarkitektur anpassad för framtiden.

Tyvärr medförde migreringen negativa kedjeeffekter som bland annat påverkade appens anslutning till servern, nyhetsflödet på webben och betalningslösningarna för premiummedlemmar. Vi har nu arbetat igenom samtliga dessa problemområden och allt ska nu fungera som vanligt igen.

Vi har som nya ägare lärt oss massor på detta och hoppas kunna erbjuda en stabil och ännu bättre träningsplattform framöver. Vi fortsätter att investera i plattformen och hoppas kunna presentera också synliga förbättringar snart.

Tack för ert tålamod och träna hårt!
 

2018-09-18 19:22
Kanoners! Känns lovande och ni uppvisar förtroendeingivande ambition! Smiley  

2018-09-18 19:27