Löpning - Lopp och tävlingar

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2018-06-13 19:22

Sörmland Ultra marathon (2018)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2018-10-13
Plats: Sverige
Sträcka: Ultramarathon
Typ av träning: Löpning - Trail

Sörmland Ultra Marathon, en klassiker i ultramarathon sammanhang. Den Artonde upplagan är den 13 oktober 2018

Anmälan är öppen

Distansen är ca 50 km och tävlingen sker på både vandringsleden Sörmlandsleden och på asfalt och grusvägar. Från Björkhagen i Stockholm ner till Rudan i Haninge

Mer information, bankarta mm samt anmälan görs på hemsidan www.sormlandultra.se.

Det går även att maila på sormlandultra@hotmail.com om du har frågor.

Tävlingen är en bra instegsport om man vill prova på ultramarathon.

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

6 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Ska man bara springa ett ultralopp så rekommenderar jag detta! Önskar jag vore i form för att delta Smiley  

2018-06-13 19:24
Du har ju flera månader på dig att komma i form Smiley  

2018-06-14 18:54
Satsar hellre på nästa år, så jag kan njuta också Smiley
Jag minns hur gott jag tyckte det var sist, lite småsorgligt att komma till sjöarna och inse att det bara var lite snirklar i skogen kvar så var det slut. Antar att loppet egentligen var alldeles lagom långt eftersom det slutade precis när det var som roligast Smiley

2018-06-14 20:06
Vet inte riktigt vad som hände, men nu är jag plötsligt anmäld till min första Ultra... Smiley  

2018-06-19 11:04
Du gjorde ett klokt val av första ultra :)
Har du sprungit långt förut, utom tävlan?

2018-06-19 12:49
Lidingöloppet. Stockholm Rogaining (6h orientering)

Men i princip gröngöling.

2018-06-19 14:33
Amen dåså, då kommer du fixa det! Har du grejat LL30 grejar du SUM.
Supporten är kanon, banan är vacker och inte jättekuperad, folket kring och på banan är trevligt och förhoppningsvis får du vackert väder Smiley

2018-06-19 14:36
Tack Annica Smiley
Jag försöker alltid se till att det är det trevligaste loppet att springa, inte det "häftigaste" eller svåraste så ingen kommer i mål.
Utan ett där alla kommer i mål och har riktigt kul under tiden de springer.
Men faktiskt oxå är en utmaning. Det är svårare terräng än Lidingöloppet och längre än Stockholm Marathon

2018-06-19 18:40
*Kanske* har jag förträngt backarna och kuperingen Smiley

Barndomens somrar var ju alltid soliga du vet Smiley

2018-06-19 18:59
Det står en del om service på hemsidan, men jag hittar inget om var det går att hitta toaletter längs vägen. Finns det "officiella" toaletter på några av servicestationerna?  

2018-08-16 16:03
Oj, det var en bra fråga, jag har inget minne av att jag sett några toaletter, men många fullt fungerande buskar däremot Smiley

Jan-Erik kan säkert svara på den frågan bättre Smiley

2018-08-17 10:10
Det var det jag hoppades på. Kan tänka mig att en del ställen (typ Alby friluftsgård och Rudan) har offentliga toaletter om inte annat, men jag har normalt en toarulle i löparryggsäcken, så på något sätt löser det sig... :)  

2018-08-17 12:20
Tyresta by också säkert, men jag är inte säker som sagt. Däremot är jag 99% säker på att de inte tar dit baja-major.

Hoppas Jan-Erik dyker upp och klargör hur det ligger till *egentligen* Smiley

2018-08-17 13:06
Nu dök jag upp Smiley
Nej vi har inga toaletter utplacerade, Men det finns vid Alby frilufsgård, Tyresta by och självklart vid Rudan. Kan väl finnas någon bajamaja vid något bad som man passerar, sedan är de mest skog ni springer igenom och går en bara en bit från banan så går ju den att använda.

2018-08-31 09:37
Tackar! Då vet jag. Springer aldrig långpass utan en toarulle ändå. :)

Då ställer jag en fråga till. Har ni ett ”officiellt” gps-spår från banan som man kan pilla in i klockan så man inte springer vilse, eller är det samma sträckning som tidigare år så att man kan sno någon annans gamla bana?

2018-09-05 19:53
Hm vi har nog just nu inget officiellt spår, samma bana de sista 3-4 åren, kommer just nu inte ihåg när jag drog om den in i tunneln under Älta vägen. sök på gpsies.com. jag heter där " janneerik  

2018-09-07 19:02
På söndag den 16/9 stänger jag anmälan, så passa på nu och anmäl er  

2018-09-14 14:49
Önskar att jag vore i sådan form att jag kunde klara det Smiley  

2018-09-14 15:12