Pulsklocka / GPS - Endast Garmin.

Synkning från Garmin Connect till Funbeat slutat att fungera

Min synkning med mellan garmin och Funbeat slutade fungera i mars. Tänkte inte så mycket på det eftersom jag vid det tillfället skulle byta plattform till Jogg pga av nedläggning av Funbeat. Nu verkar ju Funbeat bli kvar och då vill man ju att synkningen skall fungera. Någon annan som har samma problem eller förslag på vad man kan göra? jag har försökt att koppla loss och koppla på enheten på nytt, men problemet kvarstår.  

2018-05-17 10:56
Jag har samma undring, men gäller synkning från Suunto Movescount som inte längre fungerar. Är det på G att det fungerar igen eller har jag bara inte kommit på hur man ska göra pga eventuella förändringar?  

2018-05-17 11:46
Jag hade samma bekymmer för ett tag sedan, men jag misstänker att det var Garmins fel. Jag gick in på Garmin Connect och tog bort privilegierna, de hängde kvar där och ställde till det. Sen gjorde jag om hela proceduren från Funbeat, jag tror det tog 3-4 försök innan det fungerade.  

2018-05-17 11:46
Om du har Connect IQ datafält så fungerar inte Funbet importen.
 

2018-05-17 19:24
Det gäller nog inte alla Connect IQ datafält. Jag använder ibland "Peter's Pacer" och har aldrig haft problem med synkning.  

2018-05-18 18:16
Jag kör inte Connect IQ datafält vad jag vet. har inte gjort några ändringar utan det slutade bara fungera i slutet av mars.  

2018-05-20 19:15
Och tack för alla svar.Kul att Funbeat engagerar och hoppas inte allt för många han flytta till andra plattformar då läget såg mörkt ut.  

2018-05-20 19:16
Info från en admin i en annan tråd:
Vi är medvetna om Chrome-problemet. Ett certifikat behöver bytas på importservern. Detta prioriterades ner i samband med överlämning till nya ägare. De kommer förstås ta tag i detta.

Problemet gäller inte importen i sig, utan endast användargränssnittet. Om man är premiummedlem (hint, hint :) kan man kryssa i att importen ska ske helt automatiskt, då behöver man inte användargränssnitet.

Se http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1464524&PageNumber=3
 

2018-05-20 20:19
Hm, jag har den inkryssad och jag är premium. har provat med Explorer också, men får samma resultat.  

2018-05-21 18:37
Prova göra en liten registrering med klockan på en aktivitet som du är 100% på att du inte meckat nåt med inställningar på, kanske klättring eller nåt udde (inte för de som klättrar då) för att säkerställa att problemet inte ligger hos dig, det kan gå bra att föra över pass till GC men sen beroende på vilket data som ligger i och i vilket format så kan det gå bet när man vill importera till FB, och min erfarenhet när det är knas så visas helt enkelt inte passen när man vill göra import till FB.

EDIT:
Jag kom på, att alla kanske inte har en Fenix 3, jag utgick från min klocka, jag tror inte att det stod vilken klocka det gällde, det är förmodligen lite olika förutsättningar för inställningar och anpassningar beroende på modell
 

2018-05-22 13:36
Jag har en vaniljinställd 920xt (inga extra dataskärmar, inga IQ-grejer, inget lull som kan dra batteri) så varför det under en period inte fungerade för mig vet jag inte men jag följde instruktionerna, om och om igen tills det fungerade.
 

2018-05-22 14:08
Om man vill testa att synkningen fungerar kan man registrera ett manuellt pass på GC. Även manuella GC-pass synkas till FunBeat. Tidigare fungerade inte detta, men det berodde på en bugg hos Garmin.  

2018-05-22 20:28
Helt plötsligt fungerar inte den automatiska synkningen via ant+ sen den 21/5! Får inte heller in den på mitt Garminkonto så det kan ju inte ha med premium på FB att göra! Jag var premium kund tidigare varför har det plockats bort i och med ägarbytet?  

2018-05-23 22:16
@Mikael. Som du säger verkar ditt problem ligga hos Garmin, snarare än hos FunBeat. Om passet inte kommer in till GC kan det inte skickas vidare till FB.

Angående premium så har ingenting plockats bort. Jag ser att ditt premium-konto förnyades igår med en ny månad, så det verkar fungera som det ska.
 

2018-05-24 07:54
Mikael - Garmin har tydligen något nytt man måste installera för att få datan från klocka till Garmin Connect (enligt min sambo vars klockas batteri fortfarande funkar) Smiley  

2018-05-24 15:26
Typ samma problem igen, funbeat säger att det inte finns något att hämta från Garmin Connect trots att jag har 2 nya pass där från 31/5 och idag (2/6). Någon som har något tips? Har testat i Firefox, Chrome och Internet Explorer, ingen skillnad. Funkade alldeles ypperligt 29/5.  

2019-06-02 19:43
Finns en parallell tråd
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1458874
 

2019-06-02 19:56
Tackar, följer den och hoppas på lösning!  

2019-06-02 21:51
Har exakt samma problem. Passet 30/5 synkades, men sedan dess är det tomt. Till Jogg och Strava har det fungerat även efter 30/5.  

2019-06-03 13:55
som "guld" kund skall automatisk synkning från Garmin connect ske, men det slutade fungera för ett bra tag sedan.
Nu går det varken att synka "manuellt" eller ens läsa in TCX filer.
Har mailat supporten om detta i dag.
 

2019-06-03 14:02
Jag upplever samma sak, har två pass som ligger i Garmin men när jag kör importen så står det att det inte finns något pass att hämta, återanslöt kopplingen till Garmin men det hjälpte inget tyvärr.  

2019-06-03 14:41
Ser samma sak som tex Hasse med flera, sista passet som importerades var den 30/5. Sedan dess ligger 3 pass och väntar. Använda olika pulsband dessa gånger (en gång utan). Så det borde inte vara något speciellt länkat till tex simning med pulsband (som sparar pulsen) som jag vet är ett problem.  

2019-06-03 15:47
Nu ska Garmin kopplingen vara uppe igen och helgens aktiviteter har börjat trilla in - det kan nog ta en stund för alla aktiviteter att komma in, men förhoppningsvis har inga gått förlorade...

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1458874
 

2019-06-03 17:45
Fick just in de pass jag väntade på.
Tack.
 

2019-06-04 14:00
Se svar från annan grupp:

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1458874&PageNumber=2
 

2019-06-04 22:55