Göteborgsvarvet 2019 Sub2

Göteborgsvarvet 2018 - hur är läget?

Jag är anmäld och ska springa. Formen känns väl sisådär om sanningen ska fram. Varvet ligger ju tidig på säsongen - särskilt för oss som åker mycket skidor på vintern - så särskilt många långpass har det ju inte blivit.

Hur går det för er andra? Vilka ska springa? Hur är formen? Vilka satsar på sub2? Och vilka satsar snarare på super2?

2018-05-14 08:01
i åe hade jag tänkt springa Ateas halvmara här i Västerås men tyvärr fått ställa in. Ska äta medicin tom november men har sluppit de starkaste så ledvärken har i alla fall försvunnit. Så jag kommer igen nästa år.  

2018-05-14 09:30
Jag är långt ifrån halvmaraform än efter graviditeten, så jag är varken anmäld eller redo men jag hejar på er som ska springa! Smiley

2018-05-14 11:06
Jag ska springa och det blir min 14:e start. Tycker allt att formen är ok men jag har vid träning inte sprungit längre än 14 km och mycket löpband har det blivit.
Räknar med att klara mig under två timmar även i år. Smiley

2018-05-14 11:09
Jag tänker också kuta trots urusel träning. Jag köpte mig en elmtb och har tack vara den kommit ut på lite konditionskrävande rundor som inte sliter på fötterna. Så skubbade jag ändå 12 km, häromdagen i ett fantastiskt Karlskrona. 3 öar runt. Stannade för att fota och prata med några, men det gick förvånansvärt bra. Så jag tänker köra med intervallmodellen. Kuta typ 500m och sedan gå 100 osv. Skall bli mysigt tror jag  

2018-05-15 22:34
Ja, då var årets varv avklarat. Trångt var det och lite för varmt men jag lyckades ändå klara Sub2 med 16 sekunders marginal. Smiley
Har lite ont i hälsenorna och svårt att gå i trappor nu efteråt men det släpper väl om ett par dagar. Får väl låta fötterna vila någon vecka innan jag snörar på joggingskorna igen. Smiley

2018-05-20 21:30
Bra jobbat!

Saknade Varvet faktiskt, första gången på tio år jag inte deltog...

2018-05-21 02:03
Riktigt bra jobbat, Lennart!

Här gick det inte alls så bra tidsmässigt - det var väl väntat iofs. Men jag kände mig på något konstigt sätt pigg i ungefär 19 km och sedan enormt trött, särskilt sista km. Nästan så att jag hade svårt att andas. Det tog lång tid innan jag återhämtade mig och jag har varit sliten och stel i benen. Bara att träna mer, antar jag. Smiley

2018-05-21 08:22
Hallå gänget - kul att ni berättar hur det gick.

Själv njuter jag av golfbanan och letar motivation att få till det med löpningen igen.

Må gott och njut av sommaren ☀️☀️☀️

2018-06-13 22:26
Håller på och försöker komma tillbaka efter sjukdom. Ska äta medicin tom november. Så nästa halvmara blir först 2019.  

2018-06-14 16:12
Nästa halvmara är om två dagar! Hur gick det där till? Det var ju jättelänge kvar alldeles nyss... I morgon flyger jag till Tromsö och natten mellan lördag och söndag springer jag halvmaravarianten av Midnight Sun Marathon. Efter en väldigt varm försommar här hemma, ser jag fram emot att få springa i 13 grader - även om det skrämmer lite att vindstyrkan kallas "liten kuling" på yr.no. Jag är (som vanligt) inte alls så tränad som man borde vara, men hoppas det blir kul ändå. Mer kul än kuling förhoppningsvis! Smiley  

2018-06-14 17:10
Ja, kom tillbaka till löpningen. Harald. Smiley

Krya på dig, Krister och hoppas att det fungerar bra att träna ändå.

Tromsö - härligt! Lycka till i kulingen.

Jag har en ny taktik som går ut på att träna mer. Smiley Planen just nu är att varje vecka få in ett pass på 21,1 km, ett fartpass + lugn distans så att det blir totalt ca 4 mil. Och sen obligatoriskt pers på ngn halvmara, hehe.

2018-06-15 00:04
Kuling låter kul. Kanske något att satsa på till ett annat år.

Låter som en spännande satsning, Ingmari.

2018-06-15 11:19