Nyheter från FunBeat

...diskussionen fortsätter från föregående sida:

Med hopp om FunBeats framtid...

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Forumet dog för att det vägrades modereras trots stort behov. När det väl togs tag i saken var det försent. Det var ju så illa att folk utvecklade egna tillägg till webbläsarna så att det gick att blockera folk i forumen.

Funbeats värde ligger i träningsdagboken och dess funktioner, det finns alternativ men de flesta vill nog ha kvar historiken.

Forumet dog för att det vägrades modereras trots stort behov. När det väl togs tag i saken var det försent. Det var ju så illa att folk utvecklade egna tillägg till webbläsarna så att det gick att blockera folk i forumen.

Funbeats värde ligger i träningsdagboken och dess funktioner, det finns alternativ men de flesta vill nog ha kvar historiken.

2018-04-13 18:25
Tack Funbeat för alla de här åren. Jag har registrerat min träning hos er sedan 2009 och när ni nu stänger ner så inser jag att det inte finns någon likvärdig sida. Er rapportfunktion är fantastisk och den slår alla andra hemsidor. Framöver kommer jag att använda Strava för konditionsträningen, men för helheten och för att kunna behålla historiken så blir det back-to-basic för min del. Excel och egen programmering i R för att på det sättet bygga min egen rapport. Den kommer inte bli alls lika bra som er rapportfunktion men den får duga tills något likvärdigt finns där ute igen.

Återigen, stort tack för de här åren och jag hoppas att ni väljer att finnas kvar eller återuppstå i framtiden. Nu återstår bara mitt jobb att exportera all data härifrån plus lite programmering och det får vänta till en vårdag utan sol. Tack! / Jenny

2018-04-14 15:19
Om FunBeat inte kommer att finnas kvar kommer det på lite sikt att finnas ett nytt alternativ i https://www.omnibeat.se - rapporter kommer att vara viktig funktionalitet där. Om FunBeat lever vidare blir det ingen konkurrerande funktionalitet på OmniBeat.  

2018-04-14 17:59
Premium-medlem nu!
Kommer fortsätta med det om FunBeat får leva vidare i någon annans famn!

2018-04-14 19:52
Hej! Jag betalar mkt gärna en summa för att behålla Funbeat !!!  

2018-04-15 00:06
Jag blev också Premium medlem för ca en vecka sedan.
Kommer att fortsätta vara det om Funbeat kan räddas.
Jag hoppas verkligen att Funbeat går att rädda!!
Jag har sökt efter liknande alternativ men det finns ingen som är lika bra som Funbeat!

2018-04-15 09:29
Var och när lanserar funbeat verktyget som gör att man kan tanka över allt man har i kalendern till tex jogg.se?  

2018-04-15 22:38
Hur går det?  

2018-04-18 04:38
Håller tummarna jag med. Förvisso har aktiviteterna i forum gått ner. Men för mig är Funbeats stora behållning träningsdagboken och all den statistik man får ut från den. Inte minst det faktum att statistiken kommer ut på ett sätt som är lätt att hitta och lätt att förstå...  

2018-04-18 10:22
Håller alla tummar jag har Smiley

2018-04-18 11:24
Jag är jättenöjd med Funbeat och hoppas verkligen att den får vara kvar. Det enda jag saknar är att den inte visar km-bryten på kartan. :)  

2018-04-21 08:11
Hoppas verkligen att Funbeat blir kvar! Som gammal Puls.se-medlem var det här det bästa alternativet och jag ville gärna inte byta igen. Smiley  

2018-04-21 16:03
Hoppas ni hittar en lösning  

2018-04-22 08:39
Hej! Har inte tidigare skrivit något inlägg men varit funbeat trogen sen 2010. Hoppas verkligen ni fortsätter i någon form. Superbra reggfunktion. Tack för dessa år i alla fall. Håller tummarna! 👍  

2018-04-25 18:24
Stängs siten ner helt 20'e Maj, eller kommer man komma åt sina gamla data? Det vore schysst om man kunde behålla allt åtminstone 1 år till, även om man inte kan regga längre.  

2018-04-26 15:14
Var har du fått 20/5 i från? Mvh  

2018-04-26 17:29
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1463751  

2018-04-26 17:51
"Vi som är ägare har sedan ett par år gått vidare till andra jobb och företag och har inte möjlighet att underhålla det hela på fritiden.
Kloka av exempel från andra tynande tjänster på nätet så inser vi att det är dags att göra något. Utan underhåll kommer problem uppstå och det är viktigt att avsluta innan vi är där. Vi har därför beslutat att sätta ett slutdatum för FunBeat. Det datumet är 2018-04-30. Vi kommer att ta fram ett exportverktyg som enklare låter dig läsa ut din träning (öppnar inom kort).
FunBeat kommer fungera som vanligt under april 2018. Nedladdning av träning och blogginlägg kommer fungera fram till och med 20 maj 2018."

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1463751

2018-04-26 17:52
Vad är status? Mer information tack.  

2018-04-26 18:37
Ett nytt allmänt inlägg om hur läget ligger till hade uppskattats! Håller tummarna för att det finns en framtid för Funbeat!  

2018-04-28 18:18
Inget nytt? Jag tänkte stänga ner 1 maj om det inte blir någon fortsättning  

2018-04-28 20:33
Det skulle uppskattas om man kunde lägga ut info här innan 1'a maj  

2018-04-29 09:35
Håller med de tre ovan inläggen.
Kan inte vara så hårt o tidskrävande arbete som görs bakom kuliserna nu att inte det går att skicka ut lite mer fortlöpande information.
Kan ju inte undgå dem att det finns många ? som bör rätas ut.

2018-04-29 10:32
Jag är också intresserad av att veta hur räddningsaktionen fortskrider, det vore väldigt trevligt att veta hur det går så att jag vet hur jag ska planera för framtiden.

Med vänlig hälsning
Annica

2018-04-29 11:32
Jag sitter också och väntar spänt på vad som händer. Har inte exporterat träningen varken hit eller dit än för jag sitter och väntar på mer info. Men nu börjar jag fundera på om jag ska "ge upp" väntandet och skapa ett konto på Jogg.se och exportera dit träningen bara för att vara på den säkra sidan.  

2018-04-29 11:34
OM det visar sig att FB trots allt stängs ned i morgon är ni välkomna över till https://www.omnibeat.se/ , med ambition att på sikt bli det som FunBeat är. Hoppas kunna publicera en första enkel version 30/4. Kommer dock inte jobba vidare på det om det visar sig att FB kör vidare.  

2018-04-29 17:22
Tystnad är aldrig bra: Vi är många som väntar på besked: trist om det skall sluta på detta sätt utan det man utlovat: besked om framtiden och utökad exportfunktion.  

2018-04-29 18:36