Nyheter från FunBeat

...diskussionen fortsätter från föregående sida:

FunBeat stänger snart ner - viktig info

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Har regnat min träning i snart 10 år och ni har hjälpt mig höja motivationen, tack för det!

Har regnat min träning i snart 10 år och ni har hjälpt mig höja motivationen, tack för det!  

2018-04-30 20:01
ok! Tackar!  

2018-04-30 20:13
Satan i gatan vad trist!
Tipps till en svensk träningsapp som motsvarar
Funbeat?
Tack/10år rent nöje 🤘

2018-05-02 10:45
Jag försöker föra över information via filen jag fick i mailet. Nåt går fel! Ska jag kontakta jogg.se eller funbeat.se? Är det nån som fått det att fungera? Måste man göra nån handpåläggning? Isånafall är det svårt för mej då jag saknar excel.  

2018-05-02 13:14
@Hasse, Vi (FunBeat) har nu sett till att du får ut dina data. Nu är det upp till andra parter (t.ex Jogg) att ordna importfunktioner om de vill ha era data.

Jag skulle tro att Jogg, PaceUp och OmniBeat just nu vrider och vänder på vårt exportformat för att bestämma vilka delar av filen de kan/vill importera till sina system.

Svaret på din fråga är alltså att du bör kontakta Jogg.se.

2018-05-02 14:02
Mikael, finns det nånstans en beskrivning på vad man får i mailet - jag menar åtminstone i stora drag en beskrivning av formatet så att man som programmeringskunnig förstår vad det är man fått?!  

2018-05-02 20:41
@Christer, jag har mailat dig en filbeskrivning.  

2018-05-02 20:50
@Mikael Jag skulle vilja ha samma beskrivning som skickades till Christer. Tack :)  

2018-05-03 12:30
Men vad tråkigt.
Jag har loggat hos er sedan 2009 och trodde jag skulle kunna fira 10 årsjubileum.
Jag har även varit en rätt flitig annonsör hos er via mitt företag Spoertlampan.se.

Tack för den här tiden och lycka till i fortsättningen.

Christer Dahlin
Sportlampan.se

2018-05-03 20:49
Det är trist att ni stänger ner. Det värsta är helt klart att jag inte hittar någon värdig efterträdare där jag kan logga allt jag vill logga med mina träningar som puls, tid, kcal, övning (styrka, löp, osv), musik man nyttjat. Ni var min första erfarenhet och ni var fulländade!  

2018-05-03 21:25
Är det någon som sett en lista på värdiga ersättare? Läst att en del pekat på jogg.se. Vad tror ni om Nike running club?  

2018-05-04 13:32
Men huva vad tråkigt att läsa. Har hängt här i med och motgång sedan 2005 ca. En tid nu har jag haft det tungt familjemässigt, så jag har inte reggat så flitigt. Tanken är ju att komma tillbaka, men nu känns det dubbelt sorgligt. Tänker också på all träning som jag har här med gps-data som kommer att gå förlorad. Och för den delen även träningsdagboken med mycket värdefull text för mig. Det är ju en del av mitt liv(och ett liv som gått förlorat). Det är ju nästan skamligt om jag inte kan få ut den informationen.
Jag är en i grunden positiv person men detta var mycket sorgligt! :'(

2018-05-04 23:06
Nytt hopp för FunBeat!

Allt tyder på att vi skriver avtal tidigt i nästan vecka.
Läs mer: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1464524

2018-05-05 12:19