Löpning

Löpning i Tokyo - vilket område ska man boka hotell i ?

Hej, söker hotell i närheten av område som kan funka för löpning, någon som har erfarenhet av löprundor i Tokyo?
Tack på förhand!

2018-02-10 08:47
Refererar platser med (tågstationer) - inte enda eller ens närmsta alla gånger.
Börjar med det populäraste; Chiyoda runt kejsarpalatset med fem km per varv (Tokyo).
Sen är det mest parker som gäller:
Ueno (Ueno)
Shinjuku Goyen (Shinjuku)
Yoyogi (Harayuku)
Meiji Jingu med OSstadion & Akasaka (Gaiemmae)
En del parker tar kanske en liten peng i inträde; Shinjuku gör det, men inte Ueno eller Jingu.
Sen finns det promenader att springa på längs åar. Till exempel:
Meguro river (Gotanda) - kanske funkar från bukten och med avstickare upp till Yoyogiparken
Sumida river (Asakusa)
Slutligen ön Odaiba (Daiba) - strandpromenader större gångytor.

Inne bland gator är nog inte så kul att springa, eftersom det kan bli trångt och man kan inte sträcka ut. Men om man håller sig bland smågator går det utmärkt att använda som transport. Även om det blir stopp för rödljus med jämna mellanrum. På sina ställen kan man komma in i riktigt lugna kvarter.

2018-02-10 11:28
Jag bodde i Shinjuku nära järnvägsstationen, nästan omöjligt trångt längs vissa gator, men överraskande folktomt på smågatorna strax intill. När jag försökte springa in i Meiji Jingu parken blev jag stoppad av en vakt, "No running!", antagligen för att det finns en Shinto-helgedom där, så det anses vanvördigt att springa...  

2018-02-13 14:45
Att det skulle vara löpförbud i Meiji Jingu förvånar mig. Där ligger ju nästan bara idrottsanläggningar; Tennisbanor, baseballplaner, Swallows hemmaareana, samt den gamla OSstadion låg här och den nya ska byggas där (väl?).
Men jag kan tänka mig att det finns helgedomar i parkerna, till exempel i Yoyogi finns ju en. Hmm, här får jag börja om, för helgedomen i Yoyogi heter ju också Meiji Jingu, så nu vet jag var du var, Hans, och då hänger jag med igen.
Just de tre parkerna Yoyogi, Meiji Jingu Gaien - som verkar vara hela namnet på 'min' park -, och Akasaka har jag inte sprungit i. Men alla dessa har gott om segment på Strava såg jag.
Så var allmänt hyfsad och håll dig på avstånd från helgedomarna, A B. Yoyogi är ju dessutom känd som den park där stans utåtriktade ungdom - det vill säga; alla ... nästan - håller till på söndagar och visar upp sina cosplay, imitationer, dans, och musik. Tydligen utan att störa andarna alltför mycket.

2018-02-13 23:08