Löpning

Jogginggrupp på lunchen - vad ska vi tänka på?

Hej !
Jag har dragit ihop några kollegor för sakta lunchjogg fr.o.m. imorgon. Vad ska jag tänka på för att det ska bli så bra som möjligt för alla tre?
Tempo
Längd
o.s.v.
Ös på med era tips Smiley

Tackar och bockar i förhand
Stina

2018-01-14 06:30
Den som är långsammast bestämmer tempot.
Vill man springa fort och efter ett speciellt upplägg får man springa själv.

Många är tveksamma till att springa med kollegor på lunchen just för rädslan av att inte orka/hinna med, så det allra viktigaste är att få dom "sämsta" att känna sig bekväma.

2018-01-15 08:13
Inne på Roberts linje, sprang en period med F&S och då la ledaren in lite enklare styrke övningar med jämna mellanrum vilket även gav chansen för vissa att hämta andan och de starkare kunde köra på lite hårdare i övningarna. Fungerade också bra med kortare intervaller där siste man sprang om övriga joggande här kunde man då själv välja intensiteten och gruppen höll ihop. Intervaller i en kortare backe fungerar också. Man vill ju både hålla ihop gruppen men även ge alla chansen till ett ansträngande träningspass.  

2018-01-15 11:18
När vi var flera som sprang så delade vi efter ett tag (uppvärmningskilometern) naturligt upp oss i flera grupper.
Det kan vara stressande att känna att man "sinkar" de andra också - så håll en öppen dialog i gruppen, kanske alla är nöjda med att ni faktiskt bara hjälps åt att få ut varandra och sen gör det inte så mycket om man inte håller ihop hela vägen?
Annars har jag varit med på olika intervall-upplägg också, där joggvilan alltid används till att samla ihop gruppen (de snabbaste springer sin joggvila bakåt tills alla är hos den långsammaste igen)

2018-01-16 09:27
Bero på arbetsplats är start och sluttid för lunchlöpning en viktig del.

Jag ta lunch 11:15 visa dagar och 12:45 andra då visa möte är utanför min kontroll.

Om alla äter samtid så har flera chansen att vara med. vi har tex lunch yoga på fredagar 12:00-12:45. det är baserat på att folk ta lunch ca 12-13

2018-01-16 18:18