pulsklocka /suunto

Svårigheter att initiera Moveslink2

Hej!

Vet inte om rubriken är korrekt, jag kan ju inte data, men...
Jag har en Ambit3 Vertical HR som jag har haft i ett år eller så. Jag ansluter den med kabel till min laptop (Lenovo Yoga 500) som är ett par år gammal. Jag har inte tidigare haft några problem men de senaste veckorna är det som att datorn inte vill köra igång Moveslink2 och synka klockan. Det är sporadiskt. Idag funkade det och då fick jag över sex träningspass, men innan dess var det flera dagar sedan jag lyckades trots att jag både laddat ner Moveslink2 igen, startat om datorn, bytt usb-port mm.

Är det någon annan som upplevt problem på senare tid? Typ under december 2017?
Någon som vet hur jag bäst åtgärdar problemet?

Kram,
Jenny
 

2017-12-26 14:40
Har inga problem men har du kontaktat supporten?

Det görs via http://www.movescount.com/sv/mysuunto
 

2017-12-26 18:38
Jag har samma problem.

har inte tänkte på det tidigare då jag trodde det var mitt jobbs firewall.

 

2017-12-27 06:32
Har varit problem tillsammans med senaste uppdateringen av Win10.
Finns ny app att ladda hem då inte automatiska uppdateringen fungerar.
Mer info:
http://www.suunto.com/sv-SE/Support/faq-articles/moveslink/new-moveslink2-sof...
 

2018-01-26 11:20