Pulsklocka / GPS - Endast Garmin.

Iphone 6/GC och Forerunner 235 synkar inte

Har börjat få stora problem med synkningen mellan min appen på Iphone 6 och Forerunner 235. När jag går in i Inställningar på klockan så står det i Bluetooth-status "Väntar på appen". När jag går in i appen och klickar på symbolen för klockan så står den som "Inte ansluten". Försöker slå av och på bluetooth på båda enheterna utan resultat. Det enda som hjälper är att starta om telefonen, då laddas data upp tillfälligt varpå kontakten bryts igen. Grymt frustrerande då det funkat fint hittills. Har även försökt para ihop via "Para ihop med mobil enhet" på klockan utan framgång. Tacksam för hjälp!  

2017-11-21 14:54
Min koppling har också strulat sista tiden. (EDGE 1030 och Iphone7)

Funkade hur bra som helst innan :(

Edit: Verkar funka nu. Kopplat till och från några gånger. Smiley

2017-11-21 20:47
Sen iphone uppdaterades till IOS 11 har det strulat ett par gånger i veckan för mig, innan dess var det inga problem (har 735XT). Jag brukar fixa det så här: Gå in i Inställningar - Bluetooth på iphone, välj glöm denna enhet för garmin. Starta om iphone. Öppna Garmin appen, och direkt får jag upp frågan om att parkoppla, och ser sifferkoden i klockan. Behöver alltså inte ta bort enheten ur appen innan.  

2017-11-27 09:06