Skador och besvär

Inte så ofta men kanske några gånger per år ...

.. så vrickar jag till foten.
Den här gången gjorde det förbaskat ont, det var i fredags och är inte bra än.

Funderar på om jag ska ta det här lite mer på allvar när det har läkt. Och om jag gör det, vad gör jag då? Hur stärker jag anklarna?
Jag har märkt att vilka skor jag har till vardags spelar roll så ut med snygga tjejskor, gympadojor till vardags istället. Innan jag vrickade hade jag ett par skor utan stöd "i sidorna".
Nå, någon som har något tips. Balansbräda t.ex., skulle det kunna göra susen? Aldrig provat.

Jag springer inte längre. Simmar bara så det är inte en skada genom springningen.
 

2017-07-04 14:36
Balansplatta är jättebra. Knäböj på balansplatta, utfallssteg upp på balansplatta osv och i stort sett alla övningar man kan göra på ett ben, som Draken tex.

http://idrottsskadeguiden.se/ovningar/ovning/utfallssteg-pa-balansplatta/
http://idrottsskadeguiden.se/ovningar/ovning/stabilitetstraning-fotled/
http://traningslara.se/fotledsskador-del-ii-ett-traningsprogram/
 

2017-07-04 16:04
Bra tack!!  

2017-07-06 09:56