Löpning - Lopp och tävlingar

Upplagd av

2017-05-20 21:16

Göteborgsvarvet (2018)

Tävlingens datum: 2018-05-19
Plats: Sverige - Göteborg
Sträcka: Halvmarathon
Typ av träning: Löpning

http://www.goteborgsvarvet.se

Göteborgsvarvet är till deltagarantalet världens största halvmaratonlopp, 21 kilometer, som årligen arrangeras av Göteborgs Friidrottsförbund i mitten av maj i Göteborg. Tävlingen startar utanför och går i mål på Slottsskogsvallen.
Loppet går medurs runt Göteborg – först genom de västra stadsdelen Majorna och därefter via Älvsborgsbron över Göta älv till Hisingen. På Hisingen går loppet österut längs den norra älvstranden och sedan via Göta Älvbron tillbaka över älven till fastlandet. Loppet går sedan genom centrala staden via bland annat Kungsportsavenyn och tillbaka till Slottsskogsvallen.

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

85 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Ska överväga saken åtminstone, har gjort min tionde och därmed nått mitt mål. Får fundera på saken när inte vaderna hatar mig Smiley

2017-05-21 09:51
Annica
Varvet går ju över Elva Smiley

2017-05-21 12:24
LOL

En av anledningarna att älska Göteborg Smiley

Det slår mig varje år hur vänliga folk i Göteborg är. Vi stod, lagom vilse någonstans i stan och debatterade vart vi skulle när en vänlig själ på klingande göteborgska pekade oss tillrätta och förklarade vägen oombedd men mycket välkommet. Eftersom jag ofta går vilse i städer jag inte bor i har jag gott om erfarenheter att jämföra med och Göteborg är den i särklass vänligaste staden när det gäller vilsekomna turister Smiley

Jag riskerar allt att komma tillbaka, om inte annat för folkfesten runt ikring. Visst gör arrangörerna ett bra jobb de med, men det är ju hela stan, alla göteborgare som går man ur huse för att vara med och parta som "gör festen". Alla som grillar, solar, firar, spelar musik ur hemmastereon eller bara sjunger hejjarramsor som klacken vid ena eller andra parken gjorde. Alla knäppiga skyltar och glad publik. Jag har sprungit många år och på ganska många platser, men det enskilt festligaste loppet är Varvet i min bok.

Fast nästa gång springer jag i så fall, inte PowerWalkar. Jag är kass på att gå, det är därför jag knappt kan röra mig idag Smiley

2017-05-21 16:51