Så fungerar FunBeat

Garmin Connect

Hej!

Har köpt ny ny klocka (Garmin Forerunner 235) och tänkte försöka skicka in passen i Funbeat via Garmin Connect och inte direkt från klockan som jag gjort tidigare (Forerunner 305). Klockan synkar med Connect på Iphonen, väldigt smidigt. Måste jag ladda ner någon driver till datorn för Garmin Connect? Får det inte riktigt att funka även om jag kommer in på mitt Garmin-konto. Tacksam för hjälp!

/Kristian

2017-02-09 17:28
Koppla samman GC med Fb.
Sedan under importera på Fb väjer du GC o följer anvisningarna, fungerar 99% av gångerna för mig Smiley

2017-02-10 21:06
Hej,
Följde också instruktionerna som finns. Hittills fungerar varje gång efter detta.

2017-02-21 14:06
Är det skillnad på funktionalitet om man är premium jft med gratis?  

2017-02-21 15:02
hej jag har haft både Garminklockor och Funbeat i flera år. Nu vill jag äntligen komma igång med export från klockan via garmin connect till Funbeat. Hittar inga inställningar vare sig på garmin connect eller funbeats sidor..... letar och letar....  

2017-04-16 16:04
Om du trycker på Importera (bredvid Lägg till Träningspass och Dagens vikt / mått / puls), så finns valet Läs in från Garmin Connect.

Har du inte gjort det tidigare, uppmanas du att koppla ihop ditt Funbeat och GC konto. När det är gjort, väljer du Starta Hämtning varefter Funbeat hämtar de pass som finns på GC (en viss bakåt-historik finns, annars är tanken är att de pass du gjort efter senaste hämtningen hämtas).

När passen är hämtade väljer du Uppdatera Listan och du ser passen som hämtats in. Alternativt om du väljer Hem-fliken så kommer ett meddelande att visas överst som säger att "X inlästa pass finns för behandling" (typ).

2017-04-16 17:29
tack för ditt svar! Det är helt tomt när jag trycker på import / Garmin etc. Måste jag installera Garmin training center också?

Mitt Garmin connect har jag haft länge, funbeat lika så.

Det kommer ingen fråga om att koppla ihop dessa.

2017-04-16 18:20
Nej, ytterligare mjukvara hjälper inte. Har du laddat upp något träningspass till GC sedan du kopplade ihop GC och Funbeat?

http://www.funbeat.se/help/faq.aspx?FAQItemID=52

2017-04-16 18:53
hej jag kan inte koppla ihop GC med Funbeat. Det kommer ingen ruta där jag anger GC-inloggning etc. skumt. Jag har även betalat för premium... får väl kontakta supporten....  

2017-04-17 17:28
Det måste du nog göra i så fall, för den länken ska finnas och synas om man går till fliken "Import" och klickar på "Läs in från Garmin Connect".  

2017-04-17 18:32
Vi inväntar svar från Garmins API-support. Något är skumt med autenticering av nya konton. Redan ihopkopplade konton synkar som vanligt utan problem.  

2017-04-18 07:58
hej jag lyckades via jobbdatorn (PC) som har explorer. Privata datorn är en mac där jag försökte med bade safari och chrome, samt med ipaden som har safari. Dessa funkade inte med länken.

Kan vara bra att veta.

2017-04-18 08:06
Tack Lars för din felsökning. Det visade sig att problemet ligger på vår sida. Vi visar Garmin-autentiseringen i en s.k. frame för att det ska se prydligt ut på siten. Men den typen av inbäddning blir mer och mer problematisk vartefter webläsarna stramar upp säkerhetskraven.

Vår importserver ligger på en annan sub-domän, vilket försvårar ytterligare. En tillfällig workaround är att gå direkt till autentiserings-sidan för er som har problem:

https://bridge.funbeat.se/garminconnect/auth

2017-04-18 09:49
Hej!
Jag har en Garmin Fenix 3 HR, jag har använt importen via Garmin Connect för att få in passen i Funbeat, funkade bra med en äldre Garminklocka och har funkat bra med Fenix 3 med, men nu när jag har köpt till ett pulsbälte och spelat in pass med det, det registrerar även markkontakt, löpenonomi o liknande så blir de passen helt ignorerade vid importförsök, som att de inte finns, tar jag och spelar in ett "vanligt" pass utan pulsbälte på några sekunder efter att jag försökt importera pass med pulsbälte så går det kanon.
Kan det vara något med att filen med massa extradata inte är kompatibel med funbeat vi denna import, sist så exporterade jag passet från garmin commect till fil och importerade manuellt i Funbeat.
Är det någon annan med Fenix 3 och pulsbälte (HRM Run) där importerna funkar som det skall?

2017-07-12 20:59
Jag har just det (F3 och HRM run) - och importen har alltid fungerat som den ska. Det finns en massa extra data i Garmin Connect som inte kommer in i Funbeat, men det är ju inget fel.
Tempo, karta, puls, höjdmätning, kadens kommer alltid med. Även typ av träning om det är någon standard (löpning, cykling, gång).

2017-07-13 11:08
Testa att ta bort kopplingen till Garmin Connect här i Funbeat, och lägg till den igen.  

2017-07-13 11:10
Hade faktiskt provat att ta bort kopplingen men gjorde det en gång till då för säkerhets skull.
Verkar ha blivit nåt knas, provade att spela in några korta sekunderspass för att testsynka, men pulsbälte och gps eller med pulsbälte utan gps går inte att importera.
I vissa fall visas:
Aktivitet (importerar 0 av 1).
Avklarat 0%.
Och sen händer inget mer.

2017-07-13 15:55
Hej.

Också haft strul med import av pass och mötts av " ett fel har uppstått".

Fått in passen nu men kan inte se några grafer över puls, hastighet mm. Kan ej heller se kartor?.

Gick bakåt i kalendern och inser att jag inte heller kan se detta för några andra pass. Någon som har liknande problem?

Anders

2017-07-16 10:18
Nu tror jag att jag hittat problemet med mina löppass som inte funkat att importera.
Fick svar från supporten att vissa Garmin IQ-appar kan förändra filerna som skapas så att importfunktionen falerar.
I mitt fall så hade jag lagt till ett fält som heter DozenRun4, efter att jag tagit bort det och registrerat nytt pass så funkade importen igen precis som tidigare, så nu är det löst för denna gång för min del åtminstone. Smiley

2017-07-20 18:29