Skador och besvär

Smärta under vänster revben

Blev medlem här enbart med hopp om att hitta någon som upplevt något liknande.
Jag tränar inte utan är extremt otränad. Pga hälsoproblem. På onsdag eftermiddag skottade jag snö, lätt snö och inte mycket alls. På fredag morgon började problemen.
.
Plötslig smärta i utkanten av vänster revbensbåge för en vecka sedan. Första dagen väldigt skarp smärta. Därefter ett tryck/ömhet kring nedre revbenet. Som om en boll satt därunder. Efter ca en vecka spred sig smärtan och sitter dels i utkanten och sedan typ nedanför vänster bröst. Jag känner mig även otroligt spänd i ryggen, från midjan upp till nacken och speciellt kring skuldran. Även öm i armhålan upp mot nyckelbenet. Allt på vänster sida.

Var till läkaren igår och han hittade inget förutom att jag har ont längs revbenet. Fick höra att det var muskulärt och inget att oroa sig för. Crp togs och låg under fem. Någon tid hos sjukgymnast behövdes inte utan det var bara att äta värktabletter och gärna Ipren.

När jag kom hem eskalera smärtan rejält och ett tag trodde jag att jag måste åka in. Men med hjälp av värktabletter släppte det hyfsat. Vet inte om jag fick ondare pga att läkaren varit där och tryckt.

Någon som upplevt något liknande?

Vad berodde det på?

Hur länge hade ni ont?

2017-01-12 09:41
jag tror också det är muskulärt.

utan att vet hur länge du "jobbade" och hur mycket vikt du har lyft, eller hur du håll din kropp under aktivitet kan det vara en ansträngd muskel, eller bristning.

kan det vara att du hade handtag till skyffel just på den plats för att kunde tryck fram det lättare?

om jag skotta en stor område kan det lätt händer att jag placera handtag precis under revben och händer på sidan och sedan använda min kroppsvikt att få igång det.

jag är inte den mest vältränat här, men jag träna ofta, och även jag kan få ont i rygg eller ben om jag göra något jag har inte gjort innan, eller om jag var inte uppvärmde.

2017-01-12 09:59
Är högerhänt så jag tror inte jag hade handtaget mot revbenet. Däremot höll jag i handtaget med höger hand, och hade vänster hand lite längre ned och kastade snön snett tillvänster mestadels.

Absolut ingen uppvärmning innan. Skottade vår uppfart och gång. Inte alls stor yta då det stod en bil på uppfarten. Men skottade i 20-30 minuter kanske. Och kände ingen smärta eller obehag alls förutom på fredag morgon.

2017-01-12 10:22
External image  

2017-01-12 10:28
http://www.bukefalos.com/threads/vad-hander-med-mina-revben.1389324/

Hittade en bra bild här. Smärtan sitter främst inom det röda området.

Om jag klämmer där är jag inte om på utan mer under, låter fingret liksom krypa ned under kanten.

2017-01-12 10:29
Det här inlägget har tagits bort...  

2017-05-29 14:07

2017-10-21 16:12

2018-07-03 15:12
Så jävla korkat!
Använd definitivt INTE antibiotika utan läkares recept, och köp det sedan på apotek. Antibiotika resistens är ett jätteproblem. Olika antibiotika fungerar i helt olika situationer. Att ta antibiotika i onödan sabbar din normala bakterieflora under lång tid - den som hjälper till att hålla dig frisk. Och köper du läkemedel på nätet, riskerar du få i dig okontrollerade produkter.

(F ö kostar de vanliga sorterna av antibiotika bara småpengar på apoteken)

2018-07-04 09:47
Dani Holmgren ser ut som ett fejkkonto...  

2018-07-04 10:35
Verkar vara mkt fejkkonton som härjar i trådarna.  

2018-07-05 09:24
Har blockat bort de här fejkkontona - maila gärna till Supporten om ni hittar fejk- och reklamkonton…

//Mathias

2018-07-06 08:36
Tack!  

2018-07-06 13:17