Så fungerar FunBeat

...diskussionen fortsätter från föregående sida:

"Finns inget att hämta"

Nu har alla mina pass ramlat in och dagens pass rasslade in direkt, så här fungerar det klockrent igen. Tack för det!  

2019-06-04 17:57
funkar inte hos mig....  

2019-06-04 22:20
Kopplingen till Garmin är som tidigare nämnts åter igen igång, sen igår eftermiddag. Aktiviteter köas normalt och bör komma in efter hand - det kan dock ta tid och ibland dagar, vilket beror på att Garmin 'batchar' ut aktiviteterna några i taget pga. av performance. Det kan dock vara så att enstaka aktiviteter från i torsdags inte kommer över till FunBeat, men det ska endast vara i undantags fall.


Några användare har upplevt problem med att ladda upp saknade aktiviteter manuellt, men i de flesta fall har det fungerat utan problem och jag har själv testat att ladda upp filer av både TCX och FIT format utan problem - de som fortfarande upplever problem, rekommenderar vi att de går in och rensar sin historik/cashe på webläsaren, då det har löst problemet för de användare som har hört av sig till supporten - upplever ni fortfarande problem, så hör av er till support@funbeat.se
 

2019-06-04 22:52
Bra jobbat (och informerat)! GC-hämtningen fungerar nu, och de två pass som inte har kommit fram ännu kan man ju leva med att göra manuellt.  

2019-06-05 17:33
Tackar, rensa cachen var en bra grej. Nu funkade manuell import av TCX. Livet återvänder 🙂  

2019-06-05 20:09
För mig funkar importen fortfarande inte. Jag har rensat historiken men det hjälpte inte. Jag har också kopplat loss Garmin-kontot och gjort om den kopplingen, men inte heller det hjälpte. Är det någon mer, för vilka importen fortfarande inte funkar?  

2019-06-06 09:41
Du skall även rensa cashe, själv rensade jag allt utom site settings och lösenord.
Funkade o samtliga sparade TCX är nu uppladdade med tillhörande bilder Smiley
 

2019-06-06 09:46
Tack för tipset, Michael. Kollade vad det var jag gjort och fann att jag samtidigt rensade cachen. Gjorde det två (!) gånger till - för säkerhets skull Smiley men det funkar fortfarande inte.  

2019-06-06 10:27
31/5 försvann mycket riktigt men verkar funka igen nu.  

2019-06-06 10:34
Uppladdning av bild fungerar inte igen, o ja, jag har rensat...
Dagens pass lästes in från Garmin o det fungerar, har inte testat någon TCX import.
 

2019-06-06 19:53
Jag kan ladda upp passet från idag men inte mitt pass 1/6. Från Garmin. Kan ni hjälpa mig?  

2019-06-06 21:41
Dagens pass kom in men inte de från de senaste dagarna. :(  

2019-06-06 22:20
Går det att ladda upp pass från Garmin som registrerats 1/6? Jag vill så gärna ha med alla mina pass. Jag har testas att tömma casen och loggar in via mobil och dator men får bara med nya pass.  

2019-06-08 10:32
Det är fortfarande problem med överföring från Garmin!! .-(
Automatisk överföring funkar inte!
Vid manuell hämtning blir det fel på intervalltiderna....
 

2019-06-08 16:19
Jag har inte kunnat hämta något pass sedan 30/5 via Garminimporten. Smiley  

2019-06-08 16:29
Har försökt på alla sätt men kan fortfarande inte importera från Garmin  

2019-06-10 23:53
Trist. För mig har det fungerat sedan fixen. Importerade i morse två pass. Varav en var genomfört bara 30 minuter innan. Har automatisk överföring.  

2019-06-12 09:23
Undrar vad det hänger ihop med, det fungerar klockrent för mig också. Genomfört pass är synkroniserat redan innan jag är klar med dusch etc. Har automatisk överföring.
 

2019-06-12 10:47
Fungerar för mig också (har inte automatiskt).
Så jag skulle maila supporten så de kan felsöka på just era konton/operativsystem/androidversioner/mobilmodeller eller vad i all världen som kan påverka...
 

2019-06-12 14:18
Jag flikar in lite eftersom jag sitter på lite info (jag byggde GC-kopplingen från början). Om det är fler som har gjort som Louise, dvs kopplat loss GC och sedan kopplat ihop igen, så kan det förklara förlorade pass.

När ihopkoppling med GC har gjorts och GC har börjat skicka pass så tar FunBeat in de pass som är utförda på ihopkopplingsdatumet eller senare.

Louise, jag tror att du har råkat ut för följande:
1. Ett eller flera pass fastnade pga det senaste GC-problemet
2. Du kopplade loss kontot och gjorde sedan en ny ihopkoppling. Detta skedde minst en dag senare än de "fastnade" passen, gissar jag.
3. När PaceUp hade löst GC-problemet började passen ticka in på din nya ihopkoppling, men endast pass som utfördes på ihopkopplingsdatumet eller senare.

Lösningen för din del är att manuellt exportera de saknade passen från GC och manuellt importera dem till FunBeat.

Hoppas att jag inte rörde till det för mycket. Min tanke var att tillföra lite information Smiley
 

2019-06-16 20:49
för mig lirar inte heller GC-kopplingen... finns någon lösening på problemet? eller jobbas det på det?  

2019-06-17 08:38
Eftersom det bara verkar vaar enstaka personer det inte fungerar för så maila supporten så de vet VAD de ska jobba på.
Om det är specifika operativsystem eller telefoner eller user settings som falerar
 

2019-06-17 10:12
Idag rullade passen in från och med 14/6. Senaste passen innan dess var från den 30/5. Hoppas det rullar nu Smiley  

2019-06-17 12:56