Så fungerar FunBeat

"Finns inget att hämta"

Står väldigt ofta när jag ska importera från GC. Varför är det så?

/Christian

PS: Det finns träning att hämta, Strava och Jogg fixar det...

2016-12-13 19:43
När en import misslyckats som vid dålig uppkoppling t ex så kan jag inte hämta om passet. Finns inget hämta blir det då. Något som går att åtgärda?  

2017-04-18 13:31
Har en Garmin Fenix 3. När jag använder tri-pulsbandet så säger Funbeat att det inte finns något att hämta från simaktiviteter (andra aktiviteter funkar).

Någon status på denna tråd?

2017-08-14 16:31
Är det då du verkligen använt dess funktionalitet att ladda upp pulsen efter att du simmat eller är det vid löp- eller cykelpass? Jag har ett tri-band men aldrig använt det vid simning. Vid löpning och cykling funkar det. (Fenix 3)  

2017-09-01 12:07
Intressant tråd. Upplever precis samma sak med Fenix 3 och kopplingen mot Funbeat. Alla andra aktiviteter går bra. Och simningen brukar fungera. Tänkt att det var en tillfällig grej. Köpte ett tri-pulsband för ca en månad sedan och det var ungefär då som simningen inte längre kom över. Har inte kopplat ihop dessa två saker innan. Men kanske är det länken.

Spekulation: på något sätt kanske GC definierar aktiviteten annorlunda när pulsdata kommer fram i efterhand (som vid simning), och kanske gör denna lilla skillnad att kopplingen inte fungerar.

2017-09-26 15:53