Så fungerar FunBeat

"Finns inget att hämta"

Står väldigt ofta när jag ska importera från GC. Varför är det så?

/Christian

PS: Det finns träning att hämta, Strava och Jogg fixar det...
 

2016-12-13 19:43
När en import misslyckats som vid dålig uppkoppling t ex så kan jag inte hämta om passet. Finns inget hämta blir det då. Något som går att åtgärda?  

2017-04-18 13:31
Har en Garmin Fenix 3. När jag använder tri-pulsbandet så säger Funbeat att det inte finns något att hämta från simaktiviteter (andra aktiviteter funkar).

Någon status på denna tråd?
 

2017-08-14 16:31
Är det då du verkligen använt dess funktionalitet att ladda upp pulsen efter att du simmat eller är det vid löp- eller cykelpass? Jag har ett tri-band men aldrig använt det vid simning. Vid löpning och cykling funkar det. (Fenix 3)  

2017-09-01 12:07
Intressant tråd. Upplever precis samma sak med Fenix 3 och kopplingen mot Funbeat. Alla andra aktiviteter går bra. Och simningen brukar fungera. Tänkt att det var en tillfällig grej. Köpte ett tri-pulsband för ca en månad sedan och det var ungefär då som simningen inte längre kom över. Har inte kopplat ihop dessa två saker innan. Men kanske är det länken.

Spekulation: på något sätt kanske GC definierar aktiviteten annorlunda när pulsdata kommer fram i efterhand (som vid simning), och kanske gör denna lilla skillnad att kopplingen inte fungerar.
 

2017-09-26 15:53
Jag har samma problem då och då. Garmin Fenix 3. Nytt pass finns på GC, men inget importeras till funbeat. Står "Finns inget att hämta", och det verkar som den inte ser det senaste passet. Det fungerar i de flesta fall, men när det väl blivit fel så verkar det omöjligt att kunna importera det passet. Är det någon som vet något sätt att "tvinga" över ett pass? Jag har försökt att redigera och spara om på GC, men det hjälper inte.  

2019-04-29 21:17
Jag hade något liknande problem för några år sedan och fick då rådet av supporten att inte vara så het på gröten efter att importen skett till GC.
Efter det väntade jag längre, nån dag,u och det funkade.
Hade faktiskt glömt detta tidigare problem, har tydligen gått över för nu fixar jag importen till FB direkt efter uppladdning till GC.
Har en GF910XT, by the way..
 

2019-04-30 00:53
Jag har inte kunnat hämta på flera veckor nu. Någon som upplever liknande problem?  

2019-05-03 10:14
Har inte upplevt samma problem. Hämtade senast idag via CG. Har dock en automatisk koppling / hämtning och det är kanske skillnad.
 

2019-05-10 11:22
Fått "Finns inget att hämta" vid import från Garmin Connect sedan i morse. Både Strava och Jogg funkar som vanligt.  

2019-05-14 19:21
Kan heller inte importera (automatiskt) från Garmin idag. Det har hoppat över till Strava så inget knas på Garmins sida... Please fixa!  

2019-05-14 20:38
Samma här, automatisk GCimport funkar inte ikväll. Var ok igår.  

2019-05-14 21:04
Samma problem för mig. :(  

2019-05-14 21:44
Samma här! Automatisk import fungerar ej.  

2019-05-14 21:56
Verkar vara något problem med importservern från Garmin Connect - vi kollar på det...  

2019-05-14 22:12
Nu är kopplingen till Garmin Connect tillbaka - kan tyvärr vara så att aktiviteter från igår och och i morse kan ha gått förlorade, men de kan också trilla in under dagen - annars går FIT filerna att importera manuellt http://www.funbeat.se/importexport/upload.aspx
 

2019-05-15 09:45
Perfekt, funkar fint igen.Tack för snabb åtgärd  

2019-05-15 13:56
Tack, mitt pass ramlade in så fint vid import nu!  

2019-05-15 13:58
Har samma problem just nu, är det lika för fler?  

2019-05-27 11:51
Inte nu ikväll i alla fall. I förmiddags vet jag inte om det var problem  

2019-05-27 22:33
Fungerade för mig på morgonen (för ett pass igår kväll).  

2019-05-28 11:20
Har fungerat klockrent ända sedan fixen.  

2019-05-28 12:08
Då så, i gruppen Så fungerar INTE FunBeat: nu får jag besked att inget finns att hämta.

Tror detta är spiken i kistan vad gäller min relation till FunBeat.
 

2019-06-01 15:30
Det verkar vara något fel på Garmins sida, så deras support håller på att undersöka var felet ligger...  

2019-06-01 18:07
Både Strava och Polar Flow tankar hem utan problem från GC.
Fel på Funbeat eller Garmin? Jag vet vad jag skulle betta på i alla fall...
 

2019-06-01 18:42
Jogg och Strava funkar för mig men inte Funbeat sedan igår.  

2019-06-01 19:32
Direkt filimport funkar inte heller för mig idag.

.FIT från Garmin Forerunner 230

Felmeddlande:
External image
 

2019-06-01 19:47
Eftersom att även filimporten inte fungerar, så fortsätter vi att felsöka vår sida...  

2019-06-01 21:42
Tack, tack, tack! Smiley  

2019-06-01 22:37
Har haft samma problem nu i snart 2 veckor. Någon lösning på gång? Den lägger sig fint i Strava och Garmin Connect. Sen förösker jag lägga in via CSV-fil men det funkar inte heller. Står att det inte finns någon "Duration".  

2019-06-02 11:28
Samma fel här, med på Garmin finns passet iallafall.  

2019-06-02 13:45
samma fel för mig idag!  

2019-06-02 15:10
Funkar inte:(  

2019-06-02 15:22
Följer denna tråd, jag har samma problem sedan i förrgår.  

2019-06-02 21:50
Funbeat har slutat hämta från Garmin Connect sen 30-maj. Finns inga pass att hämta sedan dess. Är betalande medlem och innan så har passen bara dukt upp i en flik och man har kunnat kommentera dessa och sparat.

Tillägga att importen från Garmin Connect till TrainingPeaks fungerar som vanligt.

Vad göra?
Admin?
 

2019-06-02 22:17
Funkar fortfarande inte för mig heller. Passen från 30 maj är de sista som gått att hämta från garmin  

2019-06-02 22:59
Vi har haft problem med Garmin importen sen i torsdags, den 30:e och det verkar bero på fel både vår sida och hos Garmin, så vi jobbar tillsammans med Garmin supporten för att få ordning på det.


Vi försöker uppdatera den här tråden kontinuerligt, så fort vi vet mer...
 

2019-06-03 10:42
Följer detta med stort intresse,eftersom även jag är drabbad av samma problem - allt efter 30/5 är osynkat.  

2019-06-03 13:59
Japp, upplever samma sak efter 30/5. Efter det kommer inget in. Trots tre pass i olika former.
 

2019-06-03 15:48
Nu ska Garmin kopplingen vara uppe igen och helgens aktiviteter har börjat trilla in - det kan nog ta en stund för alla aktiviteter att komma in, men förhoppningsvis har inga gått förlorade...  

2019-06-03 15:51
Jag får fortfarande upp att det inte finns något att hämta. Men jag kan försöka senare igen.  

2019-06-03 20:00
Jag fick in 2019-06-02 men inte 2019-05-31 och 2019-06-01  

2019-06-03 21:32
Jag fick in ett av dagens två (det senaste) och båda gårdagens.
Hoppas det betyder att det fortfarande kommer dyka upp för även 31:e och 1:e...
 

2019-06-03 21:46
Jag fick över gårdagens (2/6), men inte 31/5.  

2019-06-03 22:59
Den manuella importen av tcx, csv eller zip formaten fungerar fortfarande inte. Jobbas det fortfarande på en lösning?
Jag har använt denna väg för att synka min Polarklocka.
 

2019-06-04 09:13
Jag kunde nyss använda manuell import av tcx för de två pass från 31/5 som inte kom med i Garminimporten  

2019-06-04 12:59
Definiera "en stund", Mathias Smiley

Jag har fortfarande inte fått in några pass sedan 30/5. Åtminstone 31/5 och 2/6 finns löpning (med enbart klocka) på GC som har synkats över till Jogg och Strava.
 

2019-06-04 13:08
Kollade nyss och hade fått över två pass. Så det verkar fungera. Tack.  

2019-06-04 14:02
Funkar fortfarande inte!
Pågår det fortfarande felsökning, eller är det dags att överge Funbeat?
 

2019-06-04 14:39
Dubbelpost!  

2019-06-04 17:56