Pulsklocka / GPS - Endast Garmin.

Exportera till TCX från Garmin Connect

Varför strular det så ofta nuförtden? Oftast får man en massa felmeddelanden på "Apache Tomcat/7.0.57"

HTTP Status 500 - System error : Invalid or empty activity
------------------------------------------------------------------------------------------

java.lang.RuntimeException: System error : Invalid or empty activity
com.garmin.connect.service.download.activityexport.provider.ActivityTcxSerializer.createActivityTcxComponent(ActivityTcxSerializer.java:175)
com.garmin.connect.service.download.activityexport.provider.ActivityTcxSerializer.buildDocument(ActivityTcxSerializer.java:79)
com.garmin.connect.service.download.activityexport.provider.ActivityTcxSerializer.serialize(ActivityTcxSerializer.java:68)
.
.
.
------------------------------------------------------------------------------------------

2016-10-22 13:38
Både Chrome och Safari ger liknande problem vid tcx-export för mig Smiley
Men jag har direktöverföring från Garmin till Funbeat vilket fungerar bra Smiley

2016-10-22 15:15
Jag mailade Garmin support om detta 17 oktober, och fick detta svar:

Tack för att du har kontaktat Garmin Support.

Vi upplever tyvärr lite problem med att exportera aktiviteter ifrån Garmin Connect just för tillfället. Vi är uppmärksamma på detta och jobbar på att hitta en lösning så jag vill därför be dig om att avvakta i några dagar och då skall det gärna fungera igen.

2016-10-28 09:31