Pulsklocka / GPS - Endast Garmin.

ANT Stick ej ansluten

Jag har slarvat bort min ANT-sticka, men det har ändå fungerat bra att föra över data från Forerunner 310XT till Garmin Express och vidare till Connect via vanliga USB-anslutningen från laddaren. Men nu går det inte! Express protesterar och hävdar envist ANT Stick ej ansluten.
Någon som vet hur jag får Express att fatta att jag vill föra över data från klockan via USB, inte en jäkla sticka?

2016-09-18 15:15
Såvitt jag vet, jag var tvungen att googla lite snabbt igen för att bekräfta, så är kabeln bara för laddning, det går inte att föra över data via den. Togs bort efter FR 305 och finns inte i 310xt. Det måste till en ANT+överföring för det.

Kan det vara så att du har haft inbyggt ANT+ i datorn som har fungerat förut men nu lagt av?

2016-09-18 19:24
Jisses måste jag köpa helt ny klocka nu?  

2016-09-21 07:00
Nej, det ska inte behövas. Du behöver däremot en ANT+ usb-sticka. Finns att köpa t.ex. här: http://www.cykelkraft.se/garmin-usb-ant-stick?gclid=CKTe-c2Eoc8CFaL4cgodxAkC3Q

Det var bara första träffen jag fick när jag googlade så det finns kanske bättre, mer prisvärda alternativ.

Så frågan är om du vill kosta på din gamla klocka ca 400 SEK för detta eller om du hellre vill köpa en ny klocka. Jag sitter själv med en garmin 310xt där pulsbandet börjar ge upp. Skulle jag tappa även ANT-stickan hade det varit ett givet val för mig att köpa en ny. Men det är jag, det. Smiley

Om du har en smart phone av typ android kan det finnas en annan lösning. Att ladda upp via telefonen. Det är inget jag har provat själv, men den här appen hävdar att den kan det: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.carlopescio.uploader&hl=sv
Många androidlurar har åtminstone inbyggd ANT+, t.ex. samsung galaxy S4 och uppåt. Kan vara värt att kolla upp.

2016-09-21 20:05
Tack för upplysningarna. Jag får ta mig en funderare!  

2016-09-22 17:37
Om du lovar att träna på riktigt ordentligt kan du få min. Smiley  

2016-09-23 08:29
Ett bra ställe att leta efter ant-stickor är i usb-uttag Smiley  

2016-09-24 11:01