Styrketräning

Frilansa som personlig tränare

Hej!
Jag är ny både på forumet och i branschen, hoppas någon av er kan hjälpa mig. Jag funderar på att extraknäcka lite som personlig tränare - är det någon här som har erfarenhet av det? Själva arbetssysslorna i sig är inga problem, men jag funderar på hur man lättast lägger upp det. Är det vanligt att en PT är anställd på ett gym eller är man egenföretagare?

Jag har läst en del om egenanställning på http://privatfaktura.se/vad-ar-egenanstallning/ och tycker att det låter som en vettigt alternativ då bokföring och så vidare inte är min grej. Då kan jag som privatperson fakturera mina kunder ändå. Men ska jag då vända mig till gym eller andra privatpersoner?

Ja som ni märker har jag en del funderingar, förlåt om det blev ostrukturerat...

2016-08-22 18:46
Hej,
Har ingen erfarenhet av att jobba som PT. Men den uppfattning jag fått är att många är kopplade men inte fast anställda av ett gym/kedja. Det är ju självklart ett bra sätt att nå ut. Men samtidigt lär gymmet ta en del emellan (plus att kunden behöver medlemskap just där).
Antar att detta är ett bra sätt att ta sig in i branschen och få en kundbas. Den enskilt viktigaste egenskapen som PT måste vara att attrahera OCH behålla kunder. Faktureringen kan du med fördel lägga ut på andra.

2016-08-25 08:36