Swimrun

Loggning av swimrun pass garmin 920xt

Hejsan, några swimrunnare här som har garmin sportgps'er ( jag har 920xt) ? Hur loggar ni era swimrun pass.. Som en aktivitet eller flera? Använder ni någon speciell profil?

Nyfiken på bästa metoden Smiley

2016-08-18 19:58
Du har kanske kommit på hur redan...
Jag har i och för sig en 735 men jag undrar om inte motsvarande uppdatering finns till 920 XT(?).
Här kan man antingen välja sport manuellt när man växlar (håller nere en knapp ett tag), klumpigt och opraktiskt. Eller så kan man programmera in olika multisportprofiler, exempelvis Spring > Simma sedan loopas det. Så kör jag SwimRun. Växlar sport med Lap-tryckning. Om man vill kan man lägga in transsisions (övergångar) också.

Det som jag upplever som klumpigt med multisport-analys är att de olika sporterna egentligen behandlas som olika spår i Gamrin (TCX/GPX, rutter). Man får alltså inte en ny lap bara med en ny sport utan separata resultat. Beroende på vilken programvara du kör så märks det på olika sätt (Garnin Connect, Sport Track, Strava etc).

2016-09-05 14:04
Har Garmin Fenix3 och i den senaste uppdateringen finns en swimrunfunktion, hur bra som helst!  

2016-09-06 12:00