Pulsklocka / GPS - Endast Garmin.

Firstbeat Athlete kan inte längre analysera pass?

Hej,

är det någon som också kör Firstbeat Athlete och läser in .fit-filer från Garmin klocka för analys?
Mina pass går inte längre att analysera sedan någon vecka tillbaka och jag undrar om det är Garmin som ändrat något i .fit-filen eller om det är något annat som hänt.

Jag har en Fenix 3 som jag alltid håller på senaste Beta versionen.

2016-08-17 08:20
Mitt senaste pass är från i onsdags (dvs en vecka gammalt), det gick bra att läsa in. Snart tillbaka från sjukdom så ett pass borde bli av i slutet av veckan, men om jag kommer ihåg ska jag göra ett dummy-pass och läsa in ikväll.

Annars brukar firstbeat ha en utomordentlig support. First line är chatsupport som svarar direkt (kontorstid) och kan inte de svara kommer ganska snart ett svar från second line. Hoppas det löser sig. Återkoppla gärna om du tror svaret gagnar oss andra. =)

EDIT: Jag kör med en Garmin 310xt.

2016-08-17 08:31
https://www.firstbeat.com/en/support/athlete/faq/

Current version of ATHLETE is not fully compatible with Garmin fēnix 3, epix, Forerunner 620 or 920XT. Measurements can be uploaded to ATHLETE via manual file upload. Before measurements can be analyzed at ATHLETE, R-R recording needs to be turned on from Garmin device. To enable R-R recording to these devices, do as follows:

Connect the device to computer via USB cable
Download R-R recording setting file here
Extract the ZIP file
Save the .FIT file into the device into location X:\GARMIN\NEWFILES
Disconnect the device from USB cable
R-R recording is now on. Exercises performed after turning on the R-R recording can be uploaded to ATHLETE as follows:

Connect the device to computer via USB cable
At ATHLETE select Load R-R file > Load file
Browse to X:\GARMIN\ACTIVITY
Select .FIT files

2016-08-17 20:07
Jag veeet.... jag har använt klockan i ett år nu och initierade den precis så och har gjort så när jag laddar upp mina pass till Firstbeat Athlete, som jag kört med olika klockor i tre år nu. Men helt plötsligt funkar det inte längre.

Men jag tror att det har med den senaste beta versionen på Fenix 3 att göra - passen innan den versionen funkar bra att analysera, passen med den versionen funkar ej. Dessutom har andra beta-användare rapporterat liknande problem att läsa ut R-R data till andra program.

Så med allra största sannolikhet att mjukvaraproblem i klockan.

2016-08-17 21:46