Skador och besvär

Total hamstringsruptur

Hej
Har blivit felbedömd av läkare på vårdcentral och blev opererad först efter 7v. Operationen var besvärlig eftersom man fick sträcka musklerna nästan 10 cm men det gick enligt kirurgen bra.
När jag vaknade efter op hade jag droppfot, den är kvar fortfarande nu efter 12 v. Jag blev kvar på rehabavd med mycket svåra smärtor i 6v, men är nu hemma igen.
Har fått hjälp avsjukgymnast med styrketräningsprogram och behandlingar men är orolig och vill ha tips på hur man kan träna foten för att om möjligt få igång den.
Jag är träningsvan och är även öppen för alla alternativa behandlingsformer.
Finns det någon som har kommit i kontakt med samma skada som mig, är jag glad om ni hör av er.

2016-07-14 17:17
Hej!
Trist som 17 att du drabbats så!
Har du kontakt med sjukgymnast även nu? Tycker att du ska ställa frågan om foten till sjukgymnasten! Vad säger läkaren som opererade dig angående prognos för droppfoten?
Hoppas verkligen att rehabiliteringen går bra för dig!
Kram,
Jenny

2016-07-15 08:53
Hej igen och tack för svar
Har nu varit på Neurofysutredning och man bedömer att muskler och nerver har mycket liten kontakt med varandra. Jag är förtvivlad och vet inte vad jag ska ta mig till. Har även känslobortfall i stora delar av benet. Är det någon som hört något om att man ibland gör seninplantat när man måste sträcka en muskel mycket långt? Jag har fortfarande efter 14 v svårt för att sitta, det stramar både vid knäet och bak i rumpan trots att jag styrketränar flera gånger i veckan och tänjer dagligen. //

2016-07-25 15:48