Prat

Skaterun, nya sporten?

Hej alla!

Har ju fastnat lite för kombon swimrun, även om jag inte hittat någon att teama upp med ännu.

Idag när jag va ute på en sväng och testade att simma men ryggsäck och en tät låda i för att kunna swimrunna hem från jobbet så fick jag en snilleblixt Smiley

På vintern när det inte är snö, så borde ju SkateRun vara en jefligt kul gren, springa mellan sjöarna och skata vidare, skulle kunna bli sjukt långa lopp typ, 5 sjöar runt på Södertörn .

VAD säger ni?

2016-07-08 20:58
Jag sprang till SM i inlines idag och något mer ute än skridskor får man nog leta efter. Vi var nog under 50 pers där med funktionärer och publik medräknade och då var vi som inte deltog i majoritet.
Det finns inga som har tid att träna skridskoåkning. Det är ju bara skidåkning och Vasaloppet som gäller på vintern för allmänheten. Och rullskidor på sommaren då.
Fast jag måste säga att jag springer nog en del mellan sjöarna på vintern. Jag har ju korta ben och får springa ibland när de andra går.
Skridskoorientering har prövats vet jag. Någon gång i Sverige men framför allt i Tjeckien, men jag tror inte det ingick någon del på land då utan att det var med skridskor på hela tiden.
Långfärdsskridsko är ju lite som orientering. Det gäller att hitta den bästa vägen genom olika iskvaliteter råkar tunnare partier och snö.

2016-07-09 19:30
Det finns ett sånt lopp,
http://www.krogrannet.nu/
Dom har ändrat banan lite, tidigare började det på Vallentunasjön

2016-07-10 08:56
Ballt, måste man ju köra om det blir något nästa år Smiley  

2016-07-11 20:06