Skador och besvär

Ont i armen

Jag har fått väldigt ont i armen. svårt att beskriva exakt var men om jag googlar så får jag upp att det kan vara "extensor carpi radialis brevis" Det gör inte ont hela tiden men om jag ska lyfta upp kaffekoppen eller knyta näven gör det fruktansvärt ont
Jag tränar på gym och en där sa att det är överträning. bara att vila. vad tror ni?

2016-05-29 22:54
Fortfarande väldigt ont. Gör ont när jag håller i te x kaffekoppen eller hamrar. går på värktabletter. fått en tid hos en naprapat.  

2016-06-20 20:37
Kan vara Mb de Quervain. Testa om du klarar Finkelsteins test. Googla! (1177 och internetmedicin.se är trovärdiga källor)

Behandlas med avlastande skena i 6 veckor. Och inflammationsdämpande salva eller tabletter. Tala med en arbetsterapeut på din vårdcentral. I vissa fall operation om detta inte hjälper.

2016-06-21 21:30
Tycker det låter som en klassisk tennisarmbåge (lateral epikondylit).
Stretching, tvära friktioner(massage), exentriskt träning, kylbehandling.
Kan även finns en störning i övergången mellan halsrygg/bröstrygg eller runt 4-6 kotan i bröstryggen.

Lycka till

2016-06-22 11:07
Tack för svar googlade på bägges alternativ och det lutar åt tennisarmbåge. Det började med att jag hjälpte en kompis att snickra underredet till ett tak. Cirka 1000 långa spik skulle drivas ned. Efter det blev det sig aldrig likt igen.  

2016-06-22 11:57