Så fungerar FunBeat

Just nu går det inte att titta på nyhetsströmmen.

"Just nu"  

2016-05-02 21:04
Jag får sedan ganska lång tid "Just nu går det inte att titta på nyhetsströmmen. " i princip varje gång jag loggar in, och det tar bortåt halvminuten att ladda sidan första gången.
Om jag sedan klickar på "Hem" igen så laddar sidan snabbt,

2017-05-02 13:48
Jag får sedan ganska lång tid "Just nu går det inte att titta på nyhetsströmmen. " i princip varje gång jag loggar in, och det tar bortåt halvminuten att ladda sidan första gången.
Om jag sedan klickar på "Hem" igen så laddar sidan snabbt,

Samma här

2017-05-02 15:35
Samma här.  

2017-05-03 18:58
Å här med...

Dessutom irriterar jag mig på att cookiesarna har så kort livslängd att jag måste logga in flera gånger samma dag! (En halvtimme?)

2017-05-03 20:05
Samma här.

Fast logga in, det gör jag så sällan att jag nästan hinner glömma mitt lösenord mellan varven. Är du säker på att det inte är din webbläsare eller säkerhetsprogram som rensar cookies åt dig, Christer?

2017-05-03 20:58
Ja, det är jag säker på - jag har inget säkerhetsprogram - och varför skulle browsern rensa bort cookies? Jag har kollat på funbeat-cookiesarna men tyvärr har dom inga självförklarande namn men det finns en som har en livslängd på 30 minuter så den är misstänkt!  

2017-05-04 08:59
För att det går att ställa in att den ska göra det varje gång läsaren stängs av, vad annars? :o

2017-05-04 09:31
Fast det är inte aktuellt här... Det hade jag ju vetat isf!  

2017-05-05 18:01
Bland alla myriader inställningar minns du varenda en du gjort? Imponerande Smiley
Jag brukar få gå in och dubbel- och trippelkolla vad sjutton jag ställt till med och jag hittar ändå nya flikar och menyer med jämna mellanrum som jag glömt att jag varit inne i och grävt Smiley

Har du provat att maila support@funbeat.se och kolla närmare med dem, de kanske kan förklara eller ge någon ledtråd till hur de tänkt om de tänkt, om det verkligen är så att den bara har 30 minuter? Eller om det rent av är så att det är fel i deras ände, utan att de märkt det? Jag inte så säker på att de hinner läsa forumet varje dag, de kanske missat den här tråden?

2017-05-05 20:39
Försöker du säga att din funbeat-session inte blir utloggad efter en halvtimme?  

2017-05-05 21:40
Jag blir inte utloggad så ofta, nej. Jag loggar in så sällan att jag knappt minns vad jag har för lösenord! Vi flyttade i april, och jag vet att jag inte loggat in på Funbeat sedan vi flyttade så jag kan garantera att jag inte loggat in på fem veckor.

Jag blir å andra sidan inte utloggad speciellt ofta nånstans ifrån alls utom banken och Skattemyndigheten, så det skulle kanske eventuellt kunna vara någon webläsarfunktion jag inte vet att jag aktiverat (eller som jag inte vet om den ens finns) som håller mig inloggad..? Vet helt ärligt inte, jag har mest tänkt "gunga inte båten" och låtit datorn vara Smiley

2017-05-05 23:23
Vad använder du för webläsare? Själv kör jag Chrome på MacOS...
Såg just att min testinloggning igår i Safari också var utloggad idag.

2017-05-06 09:16
Microsoft Edge 38.14393.1066.0 eller Firefox 53.0.2 (32-bitars) på Win10, jag alternerar mellan dem beroende på humör.

2017-05-06 10:29
Det verkar fungera bättre sedan ett par dagar, snabbare laddning av startsidan och nyhetsströmmen kommer också. Känner inte igen problemet med att bli utloggad efter 30min  

2017-05-08 08:17
Nej, jag blir heller aldrig utloggad, Chrome hemma och på jobbet, Safari på Iphone. Så har det "alltid" varit för mig, dvs flera år i alla fall. Bara om jag haft nåt annat problem och därför rensat cache/cookies, då måste jag förstås logga in igen.
Till skillnad från Runkeeper och Strava där jag måste logga in varje gång (via web browser alltså, inte på apparna).

2017-05-10 12:25