Så fungerar FunBeat

Kan inte importera .TCX filer längre

.TCX import funkar inte för mig sedan några dagar.

När jag trycker på Ladda upp får jag felet:

http://www.funbeat.se/_error/defaultaspxerror.html?aspxerrorpath=/importexpor...
Ett fel har uppstått
Något blev tyvärr fel när sidan du försökte nå skulle laddas. Prova att gå tillbaka och försök igen. FunBeat jobbar ständigt på att minska antalet fel och förhoppningsvis kommer just detta fel inte att dyka upp igen.

Samma fel om jag väljer en gammal fil som jag redan laddat upp.
 

2016-05-01 19:44
Samma här..väntar med spänning på lösning  

2016-05-01 19:56
Samma här oxå. Har även testat att zippa tcx-filen men med samma resultat.  

2016-05-01 20:29
Samma här!  

2016-05-01 20:44
Samma här!  

2016-05-01 21:03
Samma här, jäkla jobbigt. Smiley Smiley  

2016-05-01 21:08
Och jag har samma problem även idag Smiley  

2016-05-02 08:40
Samma problem fortfarande!! Dvs åtminstone hela helgen!  

2016-05-02 08:44
Samma här.
Har tidigare lagt märke till att all reklam på sidan måste laddats klart innan man kan komma vidare, och just nu laddas inte all reklam. Samband?
 

2016-05-02 08:46
Samma problem för mig, måndag 2 maj.
Snälla fixa felet!
 

2016-05-02 18:28
Samma problem för mig. Har varit såhär sedan i lördags tror jag...  

2016-05-02 20:31
samma här  

2016-05-02 20:57
Samma här det är dags att fixa detta nu!!!  

2016-05-03 06:05
Det funkar dock om man kör via Garmin Connect, och inte tar filuppladdning (som t ex tcx-import).  

2016-05-03 09:07
Vi kollar på detta. Under tiden (och även framöver) kan jag rekommendera Garmin Connect-importen. Jag tror att ni kommer uppleva den varianten mycket smidigare än att hålla på med lösa filer.  

2016-05-03 09:14
Det var ett serverproblem, men nu är det löst.  

2016-05-03 09:35
Jag brukar köra Garmin Connect men av någon anledning hittade Funbeat inte ett av passen
så jag försökte med fil-importen som fallerade. Nu fungerade fil-importen så problemet löste sig MEN Garmin Connect är inte 100% pålitlig heller.
 

2016-05-03 10:07
Det är oacceptabelt att det tar 3 dagar för er att se att det är något fel Michael! Ni bör ta bort "Så fungerar FunBeat"-gruppen och uppmana alla att maila nån support-adress ELLER ni får införa automatisk mail till er då någon skriver ett inlägg i "Så fungerar..."

Mvh
 

2016-05-03 11:00
@Christer,
I normala fall tar det inte så lång tid. Själv var jag bortrest igår och upptäckte problemet i morse. Problemet löstes inom en halvtimme efter upptäckt.

Just det här problemet skulle ha fångats upp av serverövervakningen redan innan någon drabbades, men det slank tyvärr igenom.

Vi ska försöka bättra oss..
 

2016-05-03 11:31
Vi kan hitta sätt att överleva även om TCX-importen till Funbeat inte fungerar några dagar...
Jag tycker att ni gör ett mycket bra jobb!
 

2016-05-03 15:20
@Michael det var inte det jag pratade om, ni fixar oftast felen jättebra och fel kan alltid uppstå i form av hårdvara, operatörsmissar eller buggar... Inget att klaga på!

Jag pratade om att ni skriver att man ska anmäla fel i denna grupp - det innebär i dagens läge att det kan dröja ganska länge innan ni upptäcker det. Jag har flera gånger sett kommentaren från er att "jag märkte inget för att mina uppdateringar funkade" eller liknande.
Ska man anmäla fel i denna grupp måste ni ha en push-funktion så ni inte ska behöva gå in och kolla för olästa inlägg i den här gruppen!

Enklaste sättet att lösa det är ju att ta bort texten att man ska anmäla här och istället skriva att man ska anmäla fel till en mailadress!
 

2016-05-04 11:44
Kan det funka att tagga tex #fel i ämnesraden när man startar tråden, så att det blir tydligare?  

2016-05-06 22:28