Så fungerar FunBeat

Reklam visas trots premiummedlemskap

Trots att jag har en automatiskt betalning till ett premiummedlemskap på Funbeat får jag se en massa reklam, som just nu till exempel. Det är inte första gången det händer. Jag kan förstå att det blir så när jag får ett nytt kort, men det är ju inte fallet denna gången, så vad är det nu som inte fungerar?  

2016-04-25 17:42
http://www.funbeat.se/myprofile/basicinfo.aspx

där skall du kunna slå av det...

2016-04-25 20:03
Nej, den checkboxen har jag testat och den påstår att jag inte är premium-medlem... Jag tycker att det är lite konstigt att jag ska välja att bli premium-medlem när jag varit det i flera år redan och inte slutat att vara det.  

2016-04-25 20:40
Nu dubbelkollade jag och jag har ett kort registrerat och det är rätt nummer. Senaste betalningen skedde 2016-03-23 och visst, vi är den 25:e april, så månadsperioden har gått ut. Frågan är varför den inte har dragit pengar för nästkommande period?  

2016-04-25 20:44
Det hände mig också när jag var premium. Märkte att det var i samband med att medlemskapet förlängdes varje månad. Som om systemet inte riktigt hängde med i uppdateringen. Det löste sig alltid av sig självt efter någon dag.  

2016-04-25 20:46
Ja, det är klart att man kan vänta in tills systemet börjar fatta ikapp. Samtidigt trodde jag att jag var den som betalade pengar till Funbeat i stället för annonsörerna? Nu blir det ju dubbelt betalt. Lite småfult tycker jag.  

2016-04-25 20:51
Du ska nog maila funbeat istf oss!  

2016-04-26 10:30
support@funbeat.se

Större chans att du får hjälp på riktigt, såvida det inte bara var en ventilationstråd du ville skapa och det bara var meningen att lätta på irritationen lite.För vi andra är ju också bara vanliga användare och kan inte hjälpa dig med sådant som rör ditt konto och eventuella backendproblem.

2016-04-26 12:24
Har för mig att Funbeat-utvecklare tidigare svarat i trådar, men så kanske det inte är. Mailar. Tack för ordet.  

2016-04-26 17:00
Det har hänt att de svarat även I forumet, men vill man vara säker och dessutom få ett snabbt svar och lösning bör man definitivt maila.  

2016-04-26 17:51
De har strul med sin årliga förnya

Jag tror varje år få jag registrera mig om igen, fast kort information finns kvar.

2016-04-27 09:45
Märkligt att inte jag märkt av det.  

2016-04-27 09:54
Nu när jag var på väg att faktiskt skicka ett mail till Funbeat-supporten står det på FAQ-sidan "Om du har letat på den här sidan men inte hittar svaret, testa också gärna att skriva in din fråga i gruppen Så fungerar FunBeat. Där finns många snabba och kunniga personer som säkert kan hjälpa till."... Så... Jag gjorde egentligen rätt genom att skapa en tråd här från början?  

2016-04-29 19:05
Jenny, jag hade gjort likadant som Du gjorde. Frågat här först, i all välmening. Eventuella spydiga kommentarer hade jag förbisett så det hoppas jag att Du också gör. Du gjorde helt rätt. Smiley

Hoppas det löser sig!

2016-04-29 23:02
Så har vara kommentar hjälpte dig?

Om inte hoppas jag du har mailat Funbeat. Tror på FAQ de menar hur fungera site, din fråga handlade mer om betalning och det är en bug tyvärr enl mig men fungera bra för andra

2016-04-30 10:02
Jag upplevde väl inte kommentarerna som så spydiga, utan mest sakliga. Varför starta en diskussionstråd när man inte är ute efter att diskutera saker? Men det står faktiskt svart på vitt att man ska vända sig här om man behöver hjälp, så då är väl forumet även tänkt som någon slags support. Sen försökte väl folk hjälpa till så gott de kunde, men är man inte utvecklare av sajten är det såklart svårt att svara på tekniska frågor. :)

Mailade aldrig eftersom annonserna slutade visas samma dag som jag tänkte maila. Kanske borde maila och påpeka mina tankar om att ta dubbelt betalt. Väntar på att få svar på mitt senaste mail först och se hur snabbt Funbeat-teamet följer upp supportfrågor.

2016-04-30 10:25
Helt rätt Jenny, lite trist om saklighet misstas för spydighet så jag är glad att du förstår och tar det som det var menat Smiley
Tycker fortfarande att du ska maila, om du inte redan gjort det, de kanske inte känner till problemet med annonserna och det spelar ingen roll hur kunniga vi användare är när det gäller sånt. Vi kan egentligen bara ge råd när det gäller problem med den egna datorn men ditt problem sitter i andra änden. Tror jag iaf Smiley

2016-04-30 18:36
Hoppas inte mitt svar uppfattades som spydigt, hade kanske lite bråttom och blev kortfattad.
I det här fallet är det ju dock ett uppenbart fel som ingen annan än Olle&Co (dvs funbeat-folket) kan fixa.
Skönt att det slutade komma annonser iaf!

2016-04-30 19:08
Jag kan säga såhär: än så länge har jag fått: n-o-l-l svar på det mailet jag skickade, så det verkar inte finnas så stor chans att mailande ger så mycket respons/resultat.  

2016-05-03 20:04
jag tror site admins har haft en store problem då många nya trådar ang uppladdning av filer och import/export.

men jag håller tummarna att du få ett svar snart

annars är det bara att gå in och förnya ditt medlemskap själva eftersom den automat funktion inte fungerade för dig

2016-05-03 22:40