Styrketräning

Hjälp med power rack!

Köpte på mig lite hemmagymgrejer och tänkte byta ut squat-racket mot ett power rack.
Så jag har spenderat senaste veckan med att läsa på om power racks, och jag kan inte säga att jag blivit mycket klokare under den här veckan.

En produkt som många rekomenderar är body solid GPR378, vilket med dipshandtagen skulle hamna på kring 7000:- inkl. frakt. Verkar vara bra mycket billigare i staterna.

Finns även en från Capital sports för halva priset. Hittar dock ingen som tycker till om den. Finns på http://www.electronic-star.se/Capital-Sports-Tremendour-Power-Rack-hemmagym-s...
Ser ut som att man inte kan ta lös bommar och j-hooks, vilket är lite dåligt om man vill flytta runt på grejerna.

Finns ett helt gäng andra rack. Bör man beställa från utlandet för att komma billigare undan?
Vill gärna ha en där det finns möjlighet att köra dips. Finns ju även ett gäng på ebay.

2016-01-21 13:20
Tog ett beslut på egen hand. Tänker jag skiver ut vad det blev om någon annan går i samma tankar. Blev en tyskimport, en ställning från Powertec (WB-PR14) är nu beställd från simple products.

Ca 6500 med frakt. Märkligt att frakten är billigare från Tyskland än vad den är från de svenska återförsäljarna.

2016-01-22 13:42
Ska bli kul att höra vad du tycker.
Jag köpte från Västsvenska Träningsproduker, men jag bor ju nära och kunde hämta på plats.
Det du köpte skulle inte heller fungera för mig på grund av låg takhöjd.

2016-01-29 15:53
Fick grejerna i fredags, är jättenöjd än så länge. Vände chins-handtagen åt andra hållet då jag har snedtak och lite dåligt med plats.

2016-02-01 13:16