Pulsklocka / GPS - Endast Garmin.

Tips ladda upp via telefon!

Blev riktigt förvånad när det visade sig fungera problemfritt att ladda upp från min forunner 310 till min Sony Z5.
Idag har de flesta premium telefoner inbyggt Ant+ , vilket gör det väldigt smidigt, till android så finns det en app som heter ST Uploader for garmin.
Du bör tänka på att slå av wifi och datatrafik när du laddar upp, så det inte stör.

Har du en android platta så tankar du ner Sportablet samt Ant+ Plugins Service och Ant Radio Service där ser man även karta och allt lull lull vilket man inte ser i Uploader förens man exporterat vidare.

Har din enhet Ant+? Kolla på www.thisisant.com/directory/

Hoppas det kan vara till någons hjälp!

/ God Jul 🎅

2015-12-21 23:38
Bra tips. Kan även nämna för de som har 3 år gamla Galaxy s4 att de också har Ant+ i sin mobil. Det gäller mao inte bara nyare lurar. Värt att kolla upp.  

2016-01-11 08:33
Ett drygt år senare...

Nån som har koll på om man kan skicka andra vägen? Alltså skapa pass i Connect och skicka till klockan?

Min trötta hjärna har inte lyckats klura ut hur man skulle kunna göra det, och tror egentligen inte att det går. Men jag har haft fel förr Smiley

2017-02-04 12:50
Det går bra att göra.

Öppna https://connect.garmin.com/modern/courses

External image

Skapa din runda, i högra hörnet finns en liten länk "Skapa bana" som öppnar ett redigeringsverktyg så att du kan skapa din bana, anpassa hur fort du tänker dig att det ska gå m.m.

External image

Skicka den till din klocka.

External image

2017-02-04 13:26
Tackar för det, allra bästa Annica,
Men jag var nog tämligen otydlig i min fråga. Vad jag skulle skrivit var nog snarare:
Vet någon om jag kan skapa ett pass - typ intervaller - i Connect (jag använder mig helst av web-versionen) på min platta och sen, via ST uploader (eller nån annan app), skicka det till min klocka.
Jag har en FR 910XT, så här körs det via ANT+ fortfarande. Och datorn blåser och flåsar och pustar och frustar så den tar jag fram bara i nödfall. Som när det ska skickas pass till klockan. Typ. Smiley

2017-02-04 16:13
Jag hjälper så gärna till, om jag kan, vet du väl Smiley

Det kan du göra under "Träningspass" https://connect.garmin.com/modern/workouts

Där kan du välja knappen "Skapa ett träningspass" och spara det till din Garmin Connect. Därefter väljer du vilka pass du vill synkronisera, det finns två små pilar till höger om varje pass (Skicka till enhet) så ska passet skickas till din klocka, eventuellt kan du behöva Garmin Express installerat för att det ska fungera med ANT+ (det var ett tag sedan jag grejade med min klocka) Smiley

Gramin Express hittar du här: http://software.garmin.com/en-US/express.html

2017-02-04 17:06
Ja jag vet ju att du så gärna hjälper till. Och ännu har jag inte sett skymten av nån faktura. Smiley Men tyvärr, Garmin express finns inte för Android. Så det blir till att plocka fram datorn eller knappa för hand på själva klockan i väntan på att Carlos har tid att jobba vidare på Sportablet.
Snacka om i-landsproblem...

2017-02-05 23:37
Aj fanken, Android är inte min starkaste gren. Fast det kanske finns någon annan som kan något om detta gudsförgätna operativsystem och dess myriader av appar Smiley

Faktura kan du glömma, det räcker gott att du är rädd om dig. Det är betalning nog :)

2017-02-06 00:07
"detta gudsförgätna operativsystem och dess myriader av appar" var ordet, sa Bull! 😨

Jag försöker, och är på't igen ba. Utmaningen är att inte gå ut för hårt. Åååååå så svårt det är att hålla igen. 😊

2017-02-06 17:55
Å, det där känner jag igen. Hålla igen som är så svårt när man vill så mycket Smiley

Hoppas det reder sig med uppladdningen, jag önskar jag hade kunnat vara till mer hjälp!

2017-02-06 18:49
Garmin Connect funkar ju med nästan vilken webläsare som helst. Det du gör där kommer in i Android-appen. Kan du synka din klocka med Android Connect-appen ?  

2017-02-06 21:23
@Annica
Du var till så mycket hjälp det går när det visar sig att tvåvägskommunikation mellan Android och Garmin kräver Bluetooth i klockan. Så om du inte kan pilla in en sån i den så... Smiley

@Hasse
Upp går bra, via en app som heter Sportablet. Och adapter till Ant-stickan. Men ner är kört, eftersom appen inte har den funktionen. Efter att ha skummat igenom appskaparens kommentarer så lär det dröja innan det går. Om nånsin.
Om jag ska envisas med att skicka pass till klockan från plattan så lär jag få skaffa en med Bluetooth.
Fasen också, jag trodde nästan att jag skulle kunna lura hela maskinparken och få min vilja igenom. 🙁

2017-02-07 00:50