Barfotalöpning

Vinterskor vardags

Behöver köpa ett par vinterskor att ha till vardags i detta regniga kalla vinterväder.
Är från Skåne så det är inte så himla kallt.
Men några skor som håller fötterna varma och torra när jag går promenader på gräs och gångbanor.
Har ni några tips! Vill inte att de ska vara helt stela och uppbyggda gärna flexibla som barfotaskor så man känner underlaget och foten får arbeta när man går och gärna att man kan göra yoga i dom utomhus.
Har ni några tips! Gärna någon typ av känga.
De bästa jag har för tillfället är fivefingers Lontra men de håller inte riktigt torra och då blir det lite kallt.

2015-11-22 13:12
Hej!
Jag är ingen expert, men Vivo Barefoot har några skor med gore-tex, borde inte de funka?
Fivefinger Bikila EVO WP är vattentäta, om jag förstått det rätt.
Jag skulle gärna vilja att LEMS shoes kommer med en vattentät känga, enligt uppgift kan det komma en sådan i framtiden, men då med styvare sula.

Alternativet är väl att köpa ett par skor och impregnera dem ofta? Det har jag inte testat, men funderar på att göra det med mina LEMS boulder boots för att få dem mer tåliga inför hösten. Skulle misstänka att det påverkar skons förmåga att andas, så jag har ännu inte vågat göra det... Hoppas på en snöig och kall, torr vinter!
Du får gärna tipsa om du hittar något bra alternativ framöver!
Kram,
Jenny

2015-11-22 13:38
Jag kör ofta Vivo (deras vardagsskor) på vintern, inklusive när jag är i dom södra regionerna i landet. Tycker att det funkar utmärkt.  

2015-11-22 17:36
Bikila Evo WP har jag testat men fick reklamera dem hela tiden. Annars hade de varit bra vattentäta men lite svala trots ullstrumper i.
Går sönder på en månad i sömmen.

Är det Vivobarefoot Tracker du menar? ligger på 2400kr så då får de vara bra samt hålla länge!

2015-11-22 20:08