Bra mat

Mat mellan träningar

Hej!

Jag går på ett idrottgymnasium i stockholm och en dag i veckan har jag träning med både mitt lag och skolan. Åker då från ena änden stan till den andra och har ca 1,5h på mig. Hinner inte hem emellan.

Jag söker tips på bra saker att käka emellan dessa träningar som ger tillräckligt med energi!

Pengar inget problem, inte heller utbud vad gäller butiker (både under resan och hemma om jag skulle köpa i förväg)
 

2015-09-06 16:48
1,5 h är ganska lite. Beror lite på hur lätt du får håll. Personligen skulle jag dykt under av smärta av att "äta tillräckligt" där så skulle nog kört på nån smoothie med massa energi, som jag själv skulle blandat till med energirika frukter och avokado kanske. Kanske det inte räcker för en högaktiv person. . .
Kommentarer ni andra
Smiley
 

2015-09-06 21:07
Hej jag och min man arbetar som Närings-coacher och är distributörer för ett kosttillskott. Här har vi en del som vi skulle kunna rekommendera dig om du skulle vara intresserad så kan du höra av dig på telefon eller mail
tel nr 0761981000
mail. anki.4ever@hotmail.com
Anki & Rickard Nilsson Närings coacher
 

2015-09-07 18:17
Valter, kroppen är fenomenal på att lagra energi och det Du äter dagen innan en sådan här dag spelar större roll än Du kan tro. Därför, ät rejält dagen innan så att Dina muskler har en chans att vara fullt laddade inför det första passet.

När sedan det är dags för det andra passet kan det räcka med något snabbt och lättsmält någon timme innan. T ex ett par (ljusa) mackor med skivad banan på och ett glas juice eller mjölk till. Snabb energi som blir lätt för kroppen att använda.

Lycka till! Smiley
 

2015-09-07 21:37
Jag hade nog gjort det enkelt för mig och tagit ett par bananer och lite mjölk eller yoghurt. alternativt som Sylvia sa ett par mackor/bullar med ljust bröd.

Om man tränar mycket och förbränner mycket är ju ofta inte problemet att få i sig tillräckligt med protein eller spårämnen utan kalorier. Och då gör det ju ingenting om ett sådant här mellanmål är ett par kanelbullar och en trea mjölk - gott enkelt och snabbsmält (+ lite protein).

 

2015-09-08 10:30
Jag håller med om de enkla förslagen du fått från Elly, Sylvia och Anders här.
Det blir helt klart det billigaste alternativet för dig som går i skolan. Smiley

Jag kan tillägga att en liten kylbag kan vara bra om det skall ligga någon macka och hemmagjord mjukis(smothie) i under skoldagen. Kanske kan det vara bra att även ha lite mjukis kvar till efter sista träningen på väg hem.
 

2015-09-10 08:36
(Annars blir varken en normal macka eller en tre mjölk på något sätt dålig av ett par timmar i rumstemperatur. Men behöver inte överdriva rädslan för att föda ska bli dålig)  

2015-09-10 14:45
Jordnötter. En dl ca 400 kcal. Gott och lätt att ta med. Mättar också.  

2015-09-10 19:28
@Anders Nilsson
Det kanske ibland ligger annat än ost på mackan tex musslor, leverpastej, räkor, skinka eller kyckling, då kanske det inte är toppen att äta om den legat en hel skoldag i ett skåp? Dessutom är det ju lätt att ha med sig sedan i träningsväskan.

Men visst, en mjukis brukar inte bli dålig i bilen när jag är ute o kutar någon timme.
 

2015-09-11 07:57
Musselmacka ... blääh! Smiley
 

2015-09-11 09:28
Clam sandwich.. hehehe.. SmileySmiley  

2015-09-11 11:22
As long as You don’t get the crabs Smiley  

2015-09-11 13:39
Clifbar skulle jag säga. Blir inte ofräscht av att ligga i en väska eller ficka och ger massa energi. Brukar dra en sån strax innan jag ska cykla hem om jag haft en lång dag.

Carb the fuck up!
 

2015-09-17 16:54