Styrketräning

Mål 2015?

Hej alla starka!

Jag sitter och funderar på var jag vill komma med träning nästa år. Vilka vikter jag vill upp i och vilka speciella färdigheter jag vill lära mig. Hur mycket jag vill träna och vad jag vill fokusera på.

Det vore kul och inspirerande att höra vad ni har för tankar och vilka träningsmål (eller tävlingsmål) ni har satt upp inför 2015.

Någon som vill dela med sig av sina mål?

/Jonna
 

2014-12-15 15:33
Kroppsvikt stöt kanske? ...eller världsrekord! :)  

2014-12-15 16:24
Ja världsrekord är det enda rätta faktiskt.  

2014-12-15 16:59
Att göra bra ifrån mig på Bänk-SM och att få med mig 300kg på tävling till hösten.  

2014-12-15 22:15
WOW!!!! Håller tummarna för dig Tommy!. Kommer man att kunna kolla på tävlingen på nån stream eller så tror du?  

2014-12-15 22:24
Jadå, det brukar sändas på nätet.

Nu ska jag bara se till att inte dumma mig bara...

Coach säger att PB i kroppsvikt, tre godkända lyft och inte sämre än 8a så är han rätt nöjd. Smiley
 

2014-12-15 22:33
Du kommer göra SUCCE! HEJA!  

2014-12-15 22:36
Jag har haft överläggningar med mig själv och andra och kommit fram till att veteran-sm i tyngdlyftning till hösten är ett bra mål  

2014-12-15 22:37
Jag ska hålla mig skadefri hela året
Kvala till veteran-VM
Stöta kroppsvikten
Böja 100
 

2014-12-17 05:40
VM! Wow, va kul! Håller tummarna! =)  

2014-12-18 23:46
Spännande att läsa era mål. Stort lycka till till er allihop

Själv siktar jag på 150% av kroppsvikt i marklyft, 135% i knäböj och 120% i bänkpress.
Sedan har jag målet att springa Lidingöloppets sista mil under 45 minuter (bara den sista milen, inte hela LL)
Sommarprojektet ska bli att lära mig gå på händer.
Klarar jag detta så kommer jag kunna vara nöjd med 2015 som träningsår.
 

2015-01-14 10:49
Hmm. Förra årets mål var 6*kroppsvikt i totalen (bänk, böj, mark). Det lyckades jag med om man lägger ihop årsbästan, men jag har inte varit hel nog att fixa alla lyft under samma period.

Det får bli årets mål, och jag har precis startat med nya rehabplaner och lite grundligare behandling den här gången...
 

2015-01-14 17:48
Jag siktar på två pass i veckan och på dessa täcker jag överkroppen. Lite kompletterande ben efter löpintervallpasset jag kör. Mina mål är cardioinriktade (milen under 45 minuter). Mål vad gäller styrketräningen är att bibehålla och förhoppningsvis öka i muskelmassa. Inget mer konkret än så.  

2015-01-15 09:29
Hur går det med era träningsmål nu när halva året vi kan göra en halvtids avstämning?

Jag ligger ganska bra till på mina styrkemål men ganska långt kvar på löpningen och att gå/stå på händer ska vi inte tala om.
 

2015-06-23 13:25
Mitt mål 2015 är att träna styrketräning kontinuerligt och inte som halvåret innan 7 dagar i veckan. Det har jag lyckats med. Nu kör jag 5 dagar i veckan. Ett annat mål är att bli frisk i axeln vilket jag haft ont i ungefär ett år nu. Har fått ett träningsprogram av fysiologen vilket verkar fungera men det går långsamt.
Men summa kardemumma: Ja håller mig till mina egna uppsatta mål. Just nu har jag semester och har inte gjort ett skit på en vecka men imorgon blir det hopprep och gummiband (Eftersom jag befinner mig i en stuga i skogen)
 

2015-06-23 19:49
Ja Bänkpress-SM i januari gick inte så bra, dummade bort två lyft och blev bortdömd på sista med 2-1 på grund av ett rumplyft (det syns inte på tv-sändningen och inte heller på två andra filmer, coachen höll på att få en stroke när det blev bortdömt Smiley ).

300kg i bänkpress till hösten däremot är väldigt realistiskt.
 

2015-06-23 23:54
Har i alla fall gått ner fem kilo och landat under 90 ffg på sådär 15 år. Ska försöka köra lite mer kontinuerligt än var 14 de dag, och komma tillbaka till 150 i böj och mark (fast med min trötta rygg är det kanske tufft i böj)  

2015-06-24 09:58
Haha, 150 i mark var ju plätt-lätt! Behövde ju knappt ens skrika för att få upp det. Jag som trodde det skulle ta flera månaders träning. Har inte testat att maxa böj än. Får kanske justera årets mål till 150 böj/180 mark. Fast jag märker att låren börjar svälla lite, hade ju tänkt bli en smal kille ...  

2015-07-01 00:12
Då får man göra en liten summering av året.
Jag hann med 185 träningspass (15 pass i månaden) på 175 träningsdagar. Detta gör att jag klarade det första målet jag hade med minst 13 pass i veckan.
Mitt andra mängd mål var att springa 25 km / månad. Det blev lite svårare, det slutade med 20,67 km/månad.

Mina lyftarmål gick bra 140 kg i marklyft och 115 i knäböj är båda över de satta målen, i bänken gick det sämre, kom inte i närheten av tresiffrigt där, har ca 10 kg kvar och det blir väl ett bra mål för 2016.
Så över hela året blev det ett bra träningsår och nu är det dags att steppa upp lite och även få med kosten i satsningen på bra form. 2016 kommer bli ett galet bra år.
 

2016-01-08 11:35
Superkul att läsa om era mål! Själv är jag för tillfället helt mållös Smiley och det passar mig inte. Men vet inte riktigt vad jag vill eller hur.

Vore ju annars perfekt att sätta målen så här i början av året. Jag får inspireras av er och se om det kommer något spännande i min väg.
 

2016-01-08 22:08
Mina mål gick åt helvete, var med om en mc-olycka i augusti, slutade med Tibiafraktur och märgspik. Har fortfarande ont och haltar efter 5 månader, har tappat 12kg kroppsvikt.
Brottet har precis börjat läka, planerar att va färdig-läkt till april.
 

2016-01-10 22:49
* vara aktiv/träna 30 timmar/månad (+/-0)

* klara 142,5 kg (+3,5 kg) i bänkpress

* klara 325 kg (+23 kg) sammanlagt i bänk + mark

* klara 25 rep i följd på 100 kg (+5) i bänkpress

* klara 110 rep (+4) på 100 kg i bänkpress på max 15 min

* klara 5 chins i följd

* klara 80 cykeldagar (+24) o 150 mil cykling (+58 mil)

* klara löpning 45 dagar (+20) o totalt 225 km (+124,99 km)

* klara att hålla min medelvikt under 100 kg (-0,36 kg)
 

2016-01-19 10:58