Nyheter från FunBeat

Nu lanserar vi professionellt framtagna träningsprogram!

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Känner du någon som skall köra något av Vasaloppen 2015? Vi har den perfekta julklappen för bara 495 kr. 

Funbeat lanserar idag professionellt framtagna träningsprogram för olika målsättningar tillsammans med den välmeriterade och officielle Vasaloppscoachen Erik Wickström. 

Träningsprogrammen körs i FunBeat Coach - Vårt nya verktyg för gruppcoachning där du som åkare kommer få tips, instruktioner och återkoppling från Erik under det 9 - 10 veckor långa träningsprogrammet. Det finns träningsprogram för alla nivåer för Vasasloppet, Öppet Spår, TjejVasan och HalvVasan.

PS! Om du bokar snabbt får du en fin längdmössa från SWIX på köpet och ett riktigt bra erbjudande med Storhogna Högsjällshotell (totalt värde ca 650 Kr)!

Se träningsprogrammen och läs mer här...

Det hela är förstås även tillgängligt via fliken Träningsprogram.  

2014-12-05 11:19
Men vart har alla gamla träningsprogram tagit vägen, alltså de som medlemmarna själva skapat?  

2014-12-05 12:12
I länken under köpknapparna.

http://www.funbeat.se/programs/userprograms.aspx

2014-12-05 12:13
Aha. Inte direkt supertydligt...  

2014-12-05 12:22
Nej det måste läggas mycket tydligare. Allting kan väl för fasiken inte kretsa kring det här programmet. Vi är rätt många som inte åker skidor och med Vasaloppet som mål.  

2014-12-05 13:16
+1 på Johan.  

2014-12-05 13:21
Det kanske är en uppdatering på hela layouten på gång?
Jag tycker sidan man kommer till när man klickar på fliken Träningsprogram är tilltalande men saknar sidomenyn som man kan se här: http://www.funbeat.se/programs/userprograms.aspx
Det kanske är tänkt att det skall bli en drop down meny när man klickar på fliken Träningsprogram och det skulle ju bli väl så snyggt @Olle

2014-12-05 15:25
+1 på Johan.

Ni skrev tidigare:
"Den här veckan kommer vi att lansera en nyhet för alla ni som vill något lite extra med er träning."

ALLA NI. Jag vill mycket mer med min träning... löpning. Hur hjälper detta mig?

2014-12-05 15:30
Leif, du ska få hjälp när löpsäsongen drar igång.  

2014-12-05 16:02
+1 på Johan. Och Leif.  

2014-12-05 16:03
Michael: Drar igång? Den håller alltid på, året om. Jag har en mara på våren. När tycker du jag skall "dra igång"?  

2014-12-05 16:07
Sorry, det var kategoriskt uttryckt. Det här är en ny satsning för oss och vi måste börja någonstans. Ingen enskild satsning kan göra alla medlemmar nöjda samtidigt.  

2014-12-05 16:19
Det jag egentligen skulle vilja ha, är ett individuellt anpassat träningsprogram baserat på mina mål (säg som exempel HM i mitten av Maj, långt cykellopp i mitten av Juni, och en triathlon i Augusti). Då skulle man del vilja ha periodiserad träning under hela året (dvs årsträningsplan), dels hjälp med vilka pass man ska köra varje vecka (coach). Detta finns på trainingpeaks.com

Sedan skulle man vilja ha återkoppling på hur man faktiskt HAR tränat som det finns i applikationen Firstbeat Athlete och möjlighet att analysera återhämtning som i Applikationen Firstbeat Sports.

Med ett helt statiskt träningsprogram tas ju ingen hänsyn till individuella skillnader i utgångsläge, genetiska förutsättningar, hur hårt man faktiskt tränar (jämför med vad som står i programmet), annan stress i livet, skador, sjukdomar, verklig utveckling etc.

Jag tvivlar inte på att det är ett proffs som gjort programmet, men hur stor är chansen att det passar mig?

2014-12-05 17:05
Äh, f-n va folk var neggiga... Bra jobbat FB-gänget! Mer nyheter, fler användingsområden. Heja heja!  

2014-12-05 17:25
Hehehe.. Lite kul "när löpsäsongen drar igång" Grejen är att den pågår året om. :) Man kan ju inte lägga av bara för att det är snö och minusgrader. :)  

2014-12-05 17:38
Jag skulle önska en möjlighet att registrera TSS och få en PMC:

http://home.trainingpeaks.com/blog/article/what-is-the-performance-management...

2014-12-05 19:14
Bra Funbeat! Gissar att själva nyheten är att "funktionen" finns och att den kan anpassas till andra sporter och mot andra tävlingar.  

2014-12-05 20:17
Jag har inte lust att MAXIMERA min tid i något lopp Smiley  

2014-12-06 10:01
Tycker det är jättekul att ni hittar på nytt och förstår att ni behvöer marknadsföra det men jag behöver inte få popups flera gånger om dagen om den saken.  

2014-12-06 11:17