Crossfit

Svårt att få till det rätt

Jag har nyligen börjat med Crossfit och det är jättekul.
Jag har däremot lite svårt med maten, jag äter Paleo diet med undantag för kvarg, keso och havregryn som jag äter lite av iallafall.
Men jag vet inte riktigt hur mycket jag bör äta för känns som jag inte kommer någon vart.

Jag väger 59 kg och är 174 cm.

Hur många gånger bör jag äta på en dag och hur är det bäst att fördela maten? (hur mycket grönsaker, kött m.m. )
Jag försöker få i mig åtminstone 2000 kcal på de dagar jag tränar och när jag har som mest träningsvärk men vet inte om det räcker.

Någon som har koll som skulle kunna ge mig lite tips?

2014-08-04 23:48
Crossfit + Paleo....bättre blir det inte! Jag har kört så sedan 1 september och känner att jag äntligen hittat rätt Smiley
Min erfarenhet säger att jag inte behöver väga eller räkna på matintaget, jag äter mig ordentligt mätt. Paleokosten ger mig en jämn mättnadskänsla. Jag upplever det helt enkelt lätt att inta tillräcklig energi för träning men samtidigt att inte "överäta".
Så...ät på ordentligt och träna hårt! Smiley

2014-08-05 08:37
Hej !! Frukost mellis lunch middag mellis + någon frukt om jag är sugen på det ! Så ser min dag ut och jag tränar 4-5 pass cf per v . Det är viktigt att du äter bra så att du inte skär ner på maten och tränar mer .Kroppen behöver " tankas " rätt och även få sina vilodagar även när man kör cf !! Tänk inte på vikten , när du ökar i muskler så ökar du även på vågen .och det sker helt naturligt //Lycka till 😃 vh Emma  

2014-08-06 14:32