Barfotalöpning

Sockiplast - hittills den bästa barfotaskon

Tänkte bara slå ett slag för mina absoluta favoritbarfotaskor. Har provat både vff och trailglove men inte riktigt blivit kompis med dom, framförallt inte vff som gav mig konstig värk inne i högerfoten. Som rubriken lyder så är det min bestämda uppfattning att sockplast är det absolut bästa om man inte vill springa helt barfota. Har själv sprungit ca. 30 mil i dessa http://www.timarco.com/se/strumpor/strumpor/sockiplast och det finns helt klart många mil kvar i dom innan de måste bytas ut. Kan tillägga att dom är stora i storlekarna vilket gjorde att dom satt lite dåligt i början men gjorde en liten modifiering med ett skosnöre vilket gjorde susen.
Kort å gott sockiplast rekommenderas varmt för barfotaentusiasten!

2014-07-30 11:04
Ja de såg ju trevliga ut.  

2014-07-31 11:06
Tyckte inte jag. Men du säkert ironisk. Men det spelar ingen roll, kanske, hur de ser ut. Bara de är goa att springa i.  

2014-07-31 11:24
Att vara ironisk på nätet är inte lätt så jag försöker undvika det. Smiley
(Nu vet jag iof inte vem du syftar på Tommy)
Sonen har kutat i Aqua socks typ, men de höll inte länge innan det blev hål fram även om det kan bero på att de var lite små. Själv har jag kutat i Trail Glove nästan 120 mil men med bättre sula än sockiplast tror jag. Det vore kul att testa ett par av dessa. Frågan är hur greppet är vid olika väderlek. Kan man få ett utlåtande? Smiley

2014-07-31 15:49
Är det bara jag som tycker det är jättegulligt med vuxna män som springer i Sockiplast? Smiley  

2014-08-01 06:50
Ja  

2014-08-02 06:39
Ett gott skratt förlänger livet. Smiley  

2014-08-02 07:21