Triathlon

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2014-01-28 15:18

Umeå triathlon Sprint/Olympisk motion (2014)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2014-07-20
Plats: Sverige - Västerbotten
Sträcka: Annan
Typ av träning: Triathlon

Sprint, tävlingsklasser, Olympisk- motion.

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

15 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Blev så glad, såg att denna tävling ska ingå i Svenska triathlon Cupen. Då innebär det att tävlingen kommer att bli så mycket bättre kvalitetsmässigt på alla sätt och vis. Riktigt kul.  

2014-02-25 10:14
Vet man var denna tävling kommer att gå av stapeln?

Jag har aldrig provat triathlon förut, men är lite sugen att prova detta. I så fall olympisk distans. Är det mest bara fantomer och rutinerade som är med på den distansen eller är det även nybörjare och glada motionärer som är med? Någon med lite erfarenhet som kan gissa?

2014-04-02 22:11
Det blir nog en jättebra första tävling. Det är högt i tak i triathlon, det finns dem som kör för att genomföra det och det kommer förhoppningsvis i sprint denna gång finnas riktigt duktiga triathleter. I motionsklass behövs ingen licens, i övrigt måste man lösa en sådan, inte svårt men det ska göras. Kom och tävla.  

2014-04-03 08:10
Jag räknar med att vara med och väntar fortfarande med spänning på att banan ska presenteras. Om det verkligen blir som det står i inbjudan - en triathlontävling i "centrala Umeå" blir det blixtsnabb simning, för då finns inget annat alternativ än älven och då blir det medströms (finns inte en chans att simma uppströms i Umeälven!).
Jag gissar dock att man kan tänja "centrala Umeå" till att innefatta Nydalasjön med en mer traditionell simning men det vore kul att få banan presenterad nån gång!

2014-04-03 15:46
Tjena!

Tror oxå att det lutar åt Nydalasjön. Väntar som många andra även på att de skall presentera banan.

/Tommy

2014-04-03 16:28
Har också undrat över banan, men då mest cykel om de tänkt stänga av för trafik, då tror jag inte banan blir där den varit. Simning i älven, vi kör ju vintersimmet i Skellelfteälven och de som ger sig på att simma längre än 25 m blir det tungt för motströms. Fast Umesimmet OW går väl i älven?  

2014-04-04 08:12
Med tanke på att det är drafting i seniorklasserna kommer cykelbanan att vara avstängd, det måste den efter vad jag förstår vara enligt reglerna om man ska köra drafting. Om man sen väljer att släppa på trafik när seniorerna kört återstår att se - det vore skönt att få köra på avlyst väg. Spännande att se var det blir också - jag har svårt att se att man kan avlysa E4 så det kanske blir svårt att köra simningen från badet/campingen utan man kanske lägger den i södra änden av sjön med cykling på Yttertavlevägen? (Rena spekulationer från min sida förstås...)  

2014-04-04 13:08
Och visst, Umeälvssimmet går i älven, och det är medströms från Lundåkern ner till centrum. Det återstår att se om det blir något älvsim i år med tanke på att samma människor till stor del är involverade i triathlontävlingen. Men jag har noterat att Sollefteå Älvsim går dagen innan, dvs 19 juli, så det är förstås ett alternativ - också en kul tävling Smiley.  

2014-04-04 13:10
Förra året simmade vi södra delen av Nydalasjön, rätt grunt, cyklade landsväg Yttertavlevägen, rätt krävande för att vara triathlon. Slagsida vind om det är sjöbris, lite sega backar typ landsväg. Tempohoj att föredra skulle jag tro om man inte draftar. Löpningen gick på superhärligt underlag, inte bara asfalt. Helt ok.

Triathlon går före ow för mig, så det blir Umeå i stället för Flottarsimmet.

2014-04-09 12:48
Detta är inte samma tävling som tidigare "Umeå triathlon". Huvudarrangör är väl triathlonförbundet.

Banan kommer va central. Simningen går i älven, T1 och T2 på torget.

2014-05-16 22:36
Grymt kul. Nog förstod jag att det inte är samma tävling som förut  

2014-05-18 19:10