Löpning - Lopp och tävlingar

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av


2007-10-02 00:37

Lidingöloppet (2008)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2008-09-27
Plats: Sverige - Stockholm
Sträcka: Annan
Typ av träning: Löpning

Jaha datum är spikat så det är bara att börja träna.

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

421 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

...eller inte sluta träna  

2007-10-02 07:23
Bokat! Definitivt inte avskräckt efter mitt första försök men däremot lite försiktig med träning denna vecka - ialla fall det som anstränger mina trötta vrister Smiley  

2007-10-02 09:51
Nån mer än jag som anmält sig tidigt o undrar var relexvästen tagit vägen? Eller nån som fått sin redan?  

2008-01-04 13:55
Har för mig att förra årets premie, skopåsen (som är helt suverän btw klart värt några hundringar) dröjde till efter nyår.  

2008-01-04 13:58
Den skulle komma i januari har jag för mig.  

2008-01-04 14:08
OK, då är det bara att ha is i magen ett tag till då Smiley  

2008-01-04 14:29
Usch, nej, ont, blöt, fryser, smärta...

Känner jag mig rätt så syns vi på den jävla åkern ändå...
 

2008-01-04 15:10
Per: I år blir det bara sol, värme och kärlek. Publiken kommer att kasta slängkyssar efter dig!  

2008-01-04 15:28
Haha. Ja kan det ens bli blötare än förra året? Smiley Kan bara bli bättre!  

2008-01-04 22:17
Har redan bokat boende... Smiley  

2008-01-06 08:00
dom har en väldigt trevlig idrottshall om man vill komma lite billigare undan..  

2008-01-06 11:56
När måste man boka plats i den trevliga idrottshallen för övernattning tro?  

2008-01-06 21:52
Nej, man behöver inte boka plats.  

2008-01-06 21:56
Hur gör man för att skriva in i sin kalender att man ska springa Lidingöloppet 2008? (och komma med i listan på denna sidan) Jag klickade på länken längre upp på sidan men där ska man skriva in pass som man gjort. Tacksam för hjälp, är nybörjare i detta forum. Smiley Hoppas nån fattar vad jag menar...  

2008-01-06 22:07
Tror det är samma dialog för att lägga in planerade lopp som utförda! Man kan ju lägga in framtida träningar också!  

2008-01-06 22:09
Gå högst upp på den här sidan och klicka på den blå länken där det står "lägg till i min kalender" Smiley  

2008-01-06 22:12
varför måste man skriva in en tid, jag vet ju inte hur snabbt jag kommer att springa förrän efteråt  

2008-01-06 22:18
du kan alltid skriva en nolla om det känns jobbigt Smiley  

2008-01-06 22:19
Skriv tiden som 0 (noll).  

2008-01-06 22:19
Stina-lill-ekot *s*  

2008-01-06 22:20
Eller den tiden du satsar på Smiley  

2008-01-06 22:22
Om du ska sova i idrottshallen så se till att inte komma för sent på kvällen innan bara. Jag har för mig jag va där vid 21.00 och då va de hyfsat med plats men sen fylldes de på rätt snabbt. Och jag tror att dom släckte lyset vid 23 men de är jag inte helt säker på.. De fanns även så man kunde köpa frukostbuffé i skolans matsal  

2008-01-06 22:58
Jag började träna lite ostrukturerat i slutet på förra året. Trodde inte jag kunde springa, men fattade snart tycke för löpbandet på jobbet. Sprang första passet utomhus på julaftons morgon och gillade det skarpt. En sex-kilometers runda som jag sprang på 37 minuter. Nyårsafton tog jag milen för första gången i mitt liv. 64 minuter. Har fyra mål i år:
1) Milen på under 60 minuter
2) Kungsholmen Runt 10 maj
4) S:t Eriksloppen 6 september på 120 minuter
3) Lidingöloppet!

Har ännu inte anmält mig till Lidingöloppet, men kommer att göra det. Jag vill bara känna att jag klarar lite längre distanser först.
 

2008-01-06 23:41
Idag kom reflexvästen. Smiley  

2008-01-15 19:06
Ja jag har oxå fått min Smiley  

2008-01-15 19:13
Längtar verkligen till att få springa Lidingöloppet 2008. Jag hoppas jag slipper skador så jag kan träna på ett sätt jag vill. Hade inte riktigt möjlighet till det innan när jag sprang förra året.
2h 15 min är målet, om allt går bra bör jag inte ligga till alltför långt bort från den tiden när jag kommer imål. Men lidingö är ju inte precis förutsägbart och det är väl därför det är så underbart att springa. Än är det lång tid kvar men visst börjar det snart att pirra lite i kroppen inför loppet..
 

2008-01-17 12:42
Sprang för två år sedan in på tiden 2,40 omständigheterna var väldigt bra men jag vägde in på 96-97kg. Hoppas på en vikt runt 88-90kg i år och en tid runt 2,35.
så det är bara att löpa. =)
 

2008-01-26 22:22
Nu har jag anmält mig och ingen återvändo finnes. Smiley

Första gången jag springer loppet och det skall bli jätteskoj (hoppas jag)! Alla tips från hugade LL-veteraner mottages tacksamt!
 

2008-06-19 23:19
Jaa, jag kan ju tyvärr inte låta bli att fråga när det finns så mycket kompetens ... och visst, det varierar givetvis lite utifrån var och ens förutsättningar men hur lägger ni upp träningen inför Lidingöloppet ?  

2008-06-20 00:19
Jag brukar springa en del Smiley  

2008-06-20 01:10
Pontus... Det är backar som gäller - både upp och ner!

Ta gärna en tur till Trollhättan (Fallens Dagar 18-20 juli) och spring Kraftprovet 18 juli som en liten försmak. Det kommer bli min träningsrunda inför LL.

Här kan du se profilen:

http://www.kraftprovet.se/banstrackning.htm

Och för att kombinera träningen med övriga festligheter:
www.fallensdagar.se

 

2008-06-20 07:28
Jag stöp på för lite backträning, hittade väggen efter 17 km!

Försök hitta terräng med många småbackar men som är ganska branta!

Om jag springer i år så måste jag komma igång med löpträningen nu, men det är ju så segt att börja om efter typ 7 månaders uppehåll!
 

2008-06-20 12:16
Har börjat med lite lätt jogging nu. Tycker det är kul och man mår ju prima av det. Siktar på Kraftprovet i juli om motivationen fortfarande finns. Backträning ett måste innan.  

2008-06-21 14:46
Christer: Jag med!!! Tänk vad världen är liten Smiley  

2008-06-22 22:01
Kommer springa mitt tredje Lidingölopp iår och mitt förbättringsprogram med att förbättra mig med en halvtimme varje år gör att jag siktar på under 3:30 iår. (År 2012 får ni se upp, då klämmer jag 1:30! Smiley Håller verkligen med om det där med backar. Efter att för några veckor sedan sprungit milen på 53 här i platta Linköping blev det 60 på Lidingöloppets sista milen en vecka senare. Det är både i upp- och nedförsbackarna som jag tappar den tiden.  

2008-06-23 08:25
Ska springa mitt andra lopp och de får bli en stenhård satsing för att komma under 4 timmar Smiley  

2008-06-23 11:21
Hej ett annat väldigt bra genrep inför LL är Skatås Genrep som Solvikingarna arragerar, se http://www.solvikingarna.se/Solv/Form/UserProfile.aspx?InstId=14903.

Tävlingen går den 31/8, dvs ganska prick en månad innan LL, den är på en "väl" kuperad bana över 25km så klarar man Skatås Genrep så klarar man LL. Banan går i ett par singor och man passerar skatåsstugan för varvning, det finns också möjlighet att springa en kortare lopp på 18km för den som önskar.

Finns också upplagd på Funbeat, http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=221043



 

2008-06-23 11:52
Jag ska springa LL för första gången och alla säger att det är så kuperat. Men HUR kuperat är det egentligen?

Jag sprang GBG-varvet på 1.36 (ca km-tid 4:30) men det är ju inte alls kuperat och sen är det asfalt. Hur mycket långsammare kan jag räkna med att springa på LL? Klarar jag att hålla 5:00-tempo tror ni?

Jag vet att det är både längre och mer kuperat men är det nån som sprungit både GBG-varvet och LL som kan jämföra km-tiderna?
 

2008-06-23 15:04
jag sprang gbg-varvet på 1:38 på ren vilja (hade grovt misskött träningen), sprang sedan LL på 3 h blankt efter typ 30-40 mil löpträning därimellan...

Springer du två varv på skatåsmilen med ett varv på åttan emellan så har du en bra uppfattning om hur jag tycker LL-banan var!

(Gärna i spöregn för lite mer autenticitet!)
 

2008-06-23 15:15
Hmmm....

Låter som du tyckte det var jobbigt med LL. 2.45 kanske är ett bra mål att sikta på för mig då?

Skatås bor jag inte så nära men jag har Billingen nära till hands. Där finns det rejält kuperade slingor. Svårt bara att veta om de är jämförbara med LL.
 

2008-06-23 15:27
åhh, förlåt, fick för mig att du var göteborgare!

Men mitt LL var en pina från kilometer 17 till 30... Nästan lika kul som mitt öppet spår...
(vilket bara var en pina från km 40 till 90)
 

2008-06-23 16:10
Läste lite på din sida. Såg att du var förkyld ett tag innan LL. Kan det ha spelat in tror du?

ÖS kan jag förstå. Vädret var väl inte det bästa. Jag åkte VL både i år och förra året så jag vet vad du menar.
 

2008-06-23 16:18
Svårt att veta, men helt klart var att jag var för dåligt tränad! Mitt längsta pass innan var 25 km på platt asfalt. hade ett par 19 km kuperat men inte tillräckligt många långa distanspass.

Fick kramp i baksida lår vid 17 km och fick gå i uppförsbackar och tvinga mig att springa på platten!
 

2008-06-23 16:54
Jag siktar på mitt första LL och har som längst i kuperad terräng sprungit 20 km, sträckan och orken var inget problem men nedförsbackarna sliter hårt på knäna. Måste få till en bättre teknik där.

Har ju ett par månader på mig att få till det. Gjorde Gbg-varvet på 1:40 i debuten ifrån 15:e led, så siktar på en tid runt 2:40 i LL.
 

2008-06-23 18:49
Jag gjorde 1:35 på Göteborgsvarvet ifjol, men har sedan dess inte löptränat speciellt mycket eftersom klassikerträningen har gjort att jag riktat min träning gren för gren. Så träningen inför LL kommer jag inte igång med förens i mitten på juli då Vansbro är avklarat.

Går träningen som jag tänkt mig har jag som mål 2:45 på LL.
 

2008-06-24 09:38
Dagarna går och LL kommer allt närmre.

Sitter och funderar på det här med sportdryck och gel.
Jag har aldrig använt gel och sportdryck bara någon gång på tävling. Vill minnas att jag blev rätt risig i magen av sportdrycken. Har läst mig till att det kan undvikas om man "vänjer" kroppen vid sportdryck en tid innan tävlingen, måste det va samma sportdryck som den som serveras på loppet? Vilken är det som gäller isf, Enervit sa ngn, stämmer det? Var kan jag få tag på den?

När det gäller gelen, är det bara o köpa en 100grams tub o trycka i sig halva efter 15 o andra halvan efter Abborbacken eller bör man satsa på flera mindre (25g) tuber? Tar ni gelen straxt före en vätskekontroll o sköjer ner m lite vätska eller funkar det o ta när som helst?

Det skrevs även om vaselin i en annan tråd, har aldrig nyttjat det heller men det låter vettigt?
Vad bör smörjas in, ljumskar o armhålor känns självklara men vad mer? Har fått skav under foten ngn gång på tävling, funkar det med vaselin även där?

Tacksam för alla tips till mig som förstagångslöpare på LL. Smiley
 

2008-08-15 20:30
Ang. Smörjning... har du gjort lumpen ?, hört talas om "infanterield" ?  

2008-08-15 20:51
Det blir andra Lidingöloppet för min del. Jag satsar på att komma under tre timmar i år.  

2008-08-15 21:09
slutfasen inför klassikern,

ska ta klassikern med att avsluta med LL(första gången). sprang 15 km igår på 1:35 h det jag sitter och funderar på är hur jag ska lägga upp träningen tills start. Jag kör långpass på helgerna samt backe å kortpass på veckodagarna. men tveksam hur länge jag ska öka längden på långpassen och jur långt det längsta passet ska va och när jag ska börja villa kroppen. tex hur långt ska man springa helgen innan? min målsättning är att klara loppet men gärna under 4:30. till saken är att man väger över 100 kg så det finns en skaderisk. Smiley

tips??
 

2008-08-17 15:11