Nyheter från FunBeat

Kom och se Sveriges mest brutala lopp på söndag!

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Kom och se Sveriges brutala lopp på söndag! Isbad, brinnande halm, höga höjder och kraftiga elstötar är några av de utmaningar deltagarna möter när de tar sig igenom 15 brutala hinder.

FunBeat-hindret är en gigantisk lertank...

12 km galenskap skall de 3487 deltagarna ta sig igenom på Tough Viking på söndag. Kom till Gärdet och heja! Första start går klockan 10.00.

Läs mer här:

http://toughviking.se/

External image

Sveriges brutalaste lopp, hohoho. Kom och spring tre varv på SM-spåret i Umeå (draget för SM i skidor i skidor 2008): ca 8 uppbackar 200-800 meter per runda, gånger tre (och då är det inte någon lutning 10%). Jodå - Lidingöloppet är säkert ett terränglopp. Betyder det att det inte är asfalterat?  

2013-08-29 15:53
Håller faktiskt med dig (för en gång skull Smiley )
Går inflation i orden brutalast, jobbigast , största utmaningen, häftigaste äventyret, tyngst vackrast och bäst.
Detta lopp är inte värre en hinderbanan på mitt jobb.
Nu ska jag kanske påpeka att jag har en ganska häftig hinderbana på jobbet

2013-08-29 19:07
Blir lite skeptisk när man valt ett i mitt tycke väldigt muppigt namn ...  

2013-08-29 22:18
Kraftiga elstötar. Rent och skärt löjligt. Otroligt barnsligt.  

2013-08-29 23:31
Anders, jag har sprungit tre varv på SM-banan. Det är ett fint motionsspår och är inte mer terräng än Lidingöloppet. Mer backar är det ju förstås om det var det du menade.

Ett irriterande moment när man springer på lite mindre stigar, kanske genom någon hage är taggtråd. Man kan riva upp riktigt fula sår. Andra irritationsmoment som stör annars fantastiska löprundor är ängar som förvandlats till sjöar av ler-gegga. Lägg till lite elstötar så får du en runda som är lika rolig som influensan Smiley

2013-08-30 07:01
Fruktansvärt fjantigt om du frågar mig, namnet på tävlingen ökar fjantigheten ytterligare !!  

2013-08-30 07:37
såg att det kostade 790 kr, överpris!!!  

2013-08-30 07:46
Det är inget lopp för mig, men låt de som vill springa loppet ha kul på deras sätt. Jag tycker inte det är ett dugg fjantigt.  

2013-08-30 07:47
Förutom namnet så låter det som ett intressant koncept.  

2013-08-31 10:05
Tycker det är kul att Sverige kommer med ett lopp i likhet med Tough Guy!
- och då är namnet mycket passande Smiley
Jag ska dit och kolla och heja!
Detta lopp skiljer agnarna från vetet Smiley

2013-08-31 10:35
Om det handlar om tuffa backar så skulle jag nog vilja hävda att t ex Hammarby Alpin marathon är betydligt tuffare. Kan vara tämligen lerigt i skidbacken i november också. Finns väl ett antal fjällmaror med rätt rejäl stigning också. Fast utan elstötarna då, förstås. Å andra sidan - fanns det verkligen elstötar på vikingatiden? ;-)  

2013-08-31 15:12
Det var säkert någon viking som viftade med ett svärd i regnet och fick en blixt i ändalyktan för besväret Smiley  

2013-08-31 15:18
Sant Christian.
Kunde man tänka sig att de som kör tough viking ställer upp i tävlingen iförda vikingakläder inklusive ringbrynja och svärd/stridsyxa samt springer i vikingadojor? Det skulle öka jobbighets-/tuffhetsfaktorn betydligt.

2013-08-31 15:43
Allt är löjligt i olika personers ögon,
men om detta kan motivera några att träna.
Låt dom köra på, inga andra tar ju skada av detta.

Låt folk ha skoj.

2013-08-31 17:53
Absolut - självklart ska folk få ha skoj. Jag missunnar ingen att ha kul och har inte heller påstått att loppet är löjligt. Däremot så tar man på sig väldigt stor kostym när man utger sig för att vara "Sveriges garanterat tuffaste lopp" och det blir liksom upplagt för att jämföra med andra tuffa lopp.  

2013-08-31 18:52