Nyheter från FunBeat

Serveruppgraderingar idag!

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Idag genomför vi steg 2 i serverflytten som påbörjades i somras. Steg 2 innebär att FunBeat får fler servrar vilket är nödvändigt för att sajten ska fungera så bra som möjligt vid högre belastning. Det innebär också att det blir lite lättare för oss att uppgradera sajten i fortsättningen mm.

Förhoppningsvis kommer ni inte att märka någonting av övergången.

Tillägg:

I samband med dagens serveruppgradering lägger vi också upp följande småjusteringar:

* Import av filer för de som skapar träningsprogram är återigen igång. Man kan ladda upp csv-filer (men inte excel-filer). XLS-filer kan enkelt exporteras till CSV inifrån Excel.
* Lite tydligare inloggning via Facebook.
* Anpassning till Facebooks API-ändringar vilket gör att de "access tokens" som skapas automatiskt kommer att förnyas om man använder FunBeat.

Den sista punkten är en del i att lösa de problem som en del haft med att publicera sin träning på Facebook.

2012-11-15 14:56
Smiley  

2012-11-15 14:59
Smiley Kanske fixar ni också en direktimport av pwx-filer (timex) när ni ändå håller på?  

2012-11-15 15:11
Kanske lägger ni också till en "Nästa olästa diskussion>>"-knapp efter spärrade diskussioner?  

2012-11-15 15:20
Smiley  

2012-11-15 15:38
Allt kan bli bättre men generellt upplever jag att Funbeat flyter på fint numera! Nu fick jag ju den lilla bug jag var drabbad av fixad på något dygn också, så alla plus till Fb. Smiley  

2012-11-15 20:09
Att publicera träningspass på Twitter fungerar ej i dag. Är det tillfälligt i dag pga uppgraderingen?  

2012-11-15 20:25
Jag lyckas inte ladda upp tcx filer idag heller, kanske också något som har med arbetet att göra?  

2012-11-16 09:25
Vi håller på och undersöker både Twitter-problemet och uppladdningen av tcx-filer. (Kan tilläggas att det fungerar i vissa fall - om nu någon blir förvirrad när det faktiskt fungerar).  

2012-11-16 09:42
Christian: Kan du maila mig tcx-filer du försöker ladda upp? (olle@funbeat.se)  

2012-11-16 09:54
Olle: Jag har fått den att fungera nu, visade sig att filen var oväntat stor trots bara ett 12km pass.. Men felet låg hos mig inte hos er!! Tack ändå!  

2012-11-16 11:12
Hej!
Loggad träning igår registrerades inte på Facebook.
Tillfälligt pga serveruppgradering???

2012-11-16 15:54
I samband med uppgraderingen av servrarna gjorde vi också en uppgradering av FunBeats koppling mot Facebook, eftersom Facebook håller på och inför förändringar kring hur den kopplingen fungerar.

FunBeat uppdaterar successivt (i takt med att man loggar in på sajten) dessa nycklar. Om en nyckel inte kunde uppdateras så kommer en fråga att dyka upp på din startsida med en uppmaning att återigen godkänna kopplingen mellan FunBeat och Facebook.

Christer H: Om du provar idag igen och det fortfarande inte fungerar med delningen på Facebook, maila support@funbeat.se och hänvisa till det här inlägget så får vi titta på det separat.

2012-11-19 09:21
Hur tar man bort facebookfrågan? Jag vill inte koppla mitt FB till FB.

2012-11-19 10:15
Mats: Jag klickade in på frågan och valde sen "Skip" för att få bort frågan samt att inte koppla mot den andra FB.  

2012-11-19 10:18
Frågan dyker bara upp om man tidigare har haft sitt FunBeat kopplat mot Facebook (samt om kopplingen har löpt ut).

För att ta bort kopplingen, gå bara till "Mina inställningar" och sedan "Andra sajter" i vänstermenyn. Högst upp på sidan finns Facebook-kopplingen, klicka där på "Ta bort applikationen".

Alltså:

Mina inställningar -> Andra sajter -> Ta bort applikationen.

2012-11-19 11:18
Har ni fått någon klarhet i vad som krånglar med publiceringen på Twitter? För mig fungerar det fortfarande inte (men för vissa andra).  

2012-11-19 21:19
Sofia: Just nu har vi inte fått några rapporter om att Twitter-publiceringen fortfarande skulle strula. Prova att koppla loss kopplingen och sedan koppla på den igen.

1. Från Twitter: Klicka på Kugghjulet uppe till höger -> Settings -> Apps -> Revoke Access vid FunBeat.

2. Från FunBeat: Klicka på Mina inställningar uppe till höger -> Andra sajter -> Ta bort applikationen vid Twitter.

Koppla sedan ihop igen och försök publicera ett träningspass.

2012-11-20 08:29
Tack, jag ska prova det.  

2012-11-20 15:48
Jag hittar hur jag avaktiverar Facebook kopplingen.
Hade det kopplat innan, men vill ta bort det nu. Men får ständigt en ruta om att jag behöver förnya nyckeln. Är inte intresserad av det så skulle vilja få väck den rutan.

Hur går jag tillväga?, fanns ingen avaktivera som nämns ovan.

2013-01-18 22:24
Andreas: Har du tittat här:

Mina inställningar -> Andra sajter -> Facebook -> Ta bort applikationen

2013-01-19 08:27