Längdskidor

Upplagd av

2012-09-19 09:26

Malmstråket (2013)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2013-02-17
Plats: Sverige - Västerbotten
Sträcka: Annan
Typ av träning: Längdskidor - Klassiskt

40 km klassiskt från Boliden till Skellefteå. Arrangör Skellefteå Skidklubb.

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

25 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Tja, nå'n gång borde man ju åka sitt gamla "hemmalopp". Synd att det krockar med Gatineauloppet bara! Det lär m.a.o. inte bli av i vinter.  

2012-09-19 11:10
Jag gjorde tjejklassikern för några år sedan, vilket jag faktiskt ångrar att det inte var en halv i alla fall. Det är ju rätt dyrt om man tänker på alla rese- boendekostnader man får då man bor här uppe att genomföra klassikerloppen. Så då tänkte jag att nästa år skulle jag köra alla hemmalopp. Det blev inte av. Det lustiga är att nu när jag påbörjar klassikern blir hemmaloppen av också. Har cyklat Krafttrampen, sprungit Kraftjoggen och tänker som du ser åka Malmstråket, kanske Kraftloppet efter Vasan också. Vi borde arrangera Kraftsimmet då har vi en Skellefteklassiker.  

2012-09-26 08:09
Annars kan jag rekommendera 7-mila i mitten av mars. Det är både trevligt och nära om man bor i Västerbotten.  

2012-09-26 08:24
Hoppas ni är taggade för Malmstråket på söndag? Det är i alla fall jag, hoppas på att göra det omöjliga, seeda upp mej i alla fall ett startled till i VL. Jag ser att jag skrivit fel längd på tävlingen. Det är hela 45 km som ska köras. Har aldrig åkt det tidigare, hört att det kan behövas lite större trugor på stavarna, ett spår, lite trångt. Tur är väl då att inte raceråkarna behöver varva mej som till synes tar det lugnare. Har också räknat ut att en tung backe väntar i Sjungande. Ät och sov bra i veckan nu så ses vi i Boliden.  

2013-02-11 09:31
hur tänker ni angående fästvalla imorgon? Tidigare har prognoserna lovat rätt kallt väder, men det verkar bli allt varmare.  

2013-02-16 13:31
Funderar själv, kommer vänta lite till innan jag vallar. Det är ju lättare valla på mjukare valla på hård än tvärtom. Spännande, tror det blir snabbt före om det fryser lite.  

2013-02-16 15:43
Kollade lite, minus utlovat, någon/ några grader kallare i Boliden på förmiddagen enl Yr. Balderväder lovar minus i morgon. Vallar nog blått och tar med mej lila. Det som gör det lite svårt är fukten. Grundvallar i kväll slutligt beslut i morgonbitti.  

2013-02-16 15:56