|
Hej!
Ska köra cykelvasan 90 km motion på lördag och har några frågor som jag hoppas jag kan få svar på:
1. Köpte bussbiljett Mora-Sälen idag, vilket rekommenderas. Är det bara att åka och ställa sig i kö mellan 06-09 under lördagen och ta första bästa man får plats i? ... 2. Kan man ha ryggsäck när man cyklar (vill ha regnjacka med mig samt vattenryggsäck i ryggsäcken), eller hindrar det nummerlappen eller chipet på något sätt?
3. Startar i led 31 - är det trångt eller kan man hålla ett bra tempo? Många uppförsbackar, eller är det mesta plan mark?
4. Är det diplom man får vid målgång, eller köpa var det kanske (inget annat efter att ha betalat över 800 spänn bara för att få starta)? Vad kostar det diplomet?
5. Läste någonstans om "medaljtider". Får man medalj om man cyklar under en viss tid, och i sådant fall vad är det för tider som gäller?
6. Har trampor med bindningar/spännen som man drar åt över skorna, vilket jag tycker fungerar bra. Fler som kör med sådana? Har inte haft råd att köpa med clips eller vad det heter nu i slutet av sommaren... :)
7. När släpps biljetterna för Cykelvasan 2013?
8. Ca 12500 deltagare, är det alla distanser inräknade eller bara 90 km (tyckte 90 km var fulltecknad med 9000 deltagare bara två dygn efter biljettsläpp)?
Tacksam för svar! Lycka till allihopa!
|
|
|
|

2012-08-07 23:06
|
|
|
All info finns i mailet som du ska ha fått på din BEKRÄFTELSE PÅ DITT DELTAGANDE I CYKELVASAN 90 km 2012 .
Men jag svarar lite ändå!
1. Bussarna fylls på hela tiden, bara att ställa sig i kö. 2. Inga problem, sätt lappen på ryggan, chippet fästes runt fotleden, vänster 3. Gott om plats, kolla "banprofil" banan passar alla, backen i början ca 4 km, inga problem ej brant! 4. Efter att du cyklat i mål kan du hämta ditt diplom gratis och köpa din åkprofil/ram vid Diplomutlämning Lördag Söndag 5. Alla som fullföljer får medalj 6. Inga problem, men invenstera gärna spd till nästa gång 7. Kolla info hemsida 8. 9000 i 90 km Lördag resten uppdelat på söndagens 2 etapper
Mvh Rojjan
|
|
|
|

2012-08-08 07:48
|
|
|
Du verkar ha fått svar på alla dina frågor så jag lägger bara till några erfareheter som jag samlat ihop under mina 2 tidigare lopp:
Banan är iofs bred och det är gott om plats MEN när väl folk kliver av cyklarna och börjar gå, fastnar man hur som helst.
Banan är mycket tuffare i början än den är de sista milen. Har själv känt att jag har haft mycket mer att ge, kommer gå ut hårt för att sedan avsluta ännu hårdare. Enda biten som är verkligen jobbig mot slutet är backen innan Oxberg, spara en energi-gel dit 
Pedalerna, blir det regn dvs fuktigt och halt kommer du få ett helvete med clips men så här 3 dagar innan är det ändå ingen idé att lära sig kliva in och ut ur ett nytt system 
Om du inte kör med slanglösa hjul skulle jag ta med minst 2 slangar. Det finns inte en enda rot på 90 km men gott om vassa stenar. Min tydligaste minne av förra årets första mil är alla som stod utmed banan och lagade punkteringar.
Utöver detta så önskar jag dig lycka till - kör så det ryker, det kommer jag göra!
|
|
|
|

2012-08-08 08:38
|
|
|
Rojjan: TACK! Får bekänna min lathet kanske att läsa ordentligt :)
Martin: Tror du att det skulle räcka med den här sprejen som pumpar upp och tätar slangen? Eller kommer man inte så långt på det...?
|
|
|
|

2012-08-08 19:02
|
|
|
Så lite så!
För det säkra så ta med dig extra slangar och kör med rätt däcktryck, det räcker långt!
//R
|
|
|
|

2012-08-09 07:33
|
|
|
De andra två loppen går på fredagen inte på söndagen.
|
|
|
|

2012-08-09 09:17
|
|
|
Helt rätt Jakob, fel av mig!
|
|
|
|

2012-08-09 09:54
|
|
|
Halvt OT men hur kan man skylla på bekvämlighetsskäl att inte läsa PM:et och sedan formulera över 1000 tecken i frågor som ska generera samma PM-svar som man måste läsa?
|
|
|
|

2012-08-11 00:26
|
|
|
Känns rätt oväsentligt Charlotta...
|
|
|