|
Jamen då är det måndag igen! Efter en hysterisk 7-dagars arbetsvecka ska jag nu vara ledig denna vecka och försöka återhämta mig och framför allt ANDAS.
Har inte lyckats träna den gångna veckan heller, men min stegräknare har fått jobba - allt mellan 12000 och 30000 steg per dag har det blivit och det känns i benen nu, kan jag lova, haha.
Min energitjuvsutrensning pågår för fullt, men det kommer nog att ta några veckor vad gäller vissa saker/personer...men då får det vara så, jag biter ihop och låter mig inte påverkas helt enkelt - jag har ju faktiskt folk som GER energi också i min tillvaro, fokuserar på dem medan jag hämtar kraft att bryta med de som bara TAR.
Vägning och mätning imorgon, håller tummarna för att allt stressande inte har lämnat för mycket negativa spår...
Hur har ni haft det under veckan? Sju veckor kvar till 1 september nu (om jag räknade rätt i all hast) - nu gasar vi på! Heja heja oss!
|
|
|
|

2012-08-06 09:33
|
|
|
Ny vecka! Oj sicket stegantal du fått till Jane. Hoppas du har bra skor :)
Förra veckan blev riktigt bra träningsmässigt, även om maten blev lite överdriven åt fel håll på grund av besök (kakor, glass, restaurangbesök och tillome chips slank ned). Tränat har jag gjort VARJE dag ändå. 4 promenader, 3 gymbesök och tre joggingrundor och som mest lyckades jag för första gången jogga en mil. Jippi! Nu blir det ett par dagar joggvila för knäna, men en promenad blir det nog idag ändå.
Vikten föll i början av veckan, åkte upp igen i slutet, men samtidigt känns kroppen fastare.
Åh, nu är det inte lång tid kvar tills studiet sätter igång igen i galen tempo. Hoppas verkligen på att jag kan upprätthålla en vettig träningsnivå då också.
Hoppas det går framåt för er allihopa.
|
|
|
|

2012-08-06 10:11
|
|
|
Hej, Jane!
Du har räknat fel 
"Hur har ni haft det under veckan? Sju veckor kvar till 1 september nu (om jag räknade rätt i all hast) - nu gasar vi på! Heja heja oss!"
Det är bara 3 veckor kvar.
Jag kommer tyvärr inte ha något roligt att rapportera nder den veckan.
Men träningen fungerar och jag känner mig väldigt bra´trots att vikten pendlar runt samma nivån de senaste 10-12 veckor.
Och jag tvingas säga igen..... ny vecka, nya tag..
|
|
|
|

2012-08-06 10:39
|
|
|
Jag hoppar gärna på här om det är ok. Inte främst för att satsa på 1/9, men för att det är lite kul att ha ett gäng att "prata" lite med när man håller på och går ner i vikt. Jag skrev in mig i viktväktarna i våras och har väl tappat i runda slängar ca 6 kg sedan dess, vilket allt var borta före sommaren. I sommar har det nog varit lite väl mycket av det goda livet som gjort att jag stått mest stilla. Dock har jag ju inte gått upp i vikt, så det får räcka så tycker jag
Jag är dock lite hemlig med min vikt, den håller jag för mig själv, så jag redovisar istället förändringen från vecka till vecka om det är ok för er Har varit på landet på semester i 2½ vecka och har inte vägt mig sedan jag kom tillbaka (igår kväll), men ska försöka komma ihåg att göra det imorgon bitti för att se hur jag lyckats under den tiden. Har levt rätt nyttigt med både helt ok mat och rätt mycket träning och motion (dock inte sista veckan när jag blev förkyld typiskt nog, ja alltså sämre vad gäller träningen). Ska därför bli kul att se om jag lyckats klara mig från plus på vågen även under den perioden.
Nu blir det till att köra lite hårdare ett tag, sen blir det två veckor liiite lugnare 14-28/9 för då är det dags för Cypernsemester!
|
|
|
|

2012-08-06 15:55
|
|
|
Snyggt jobbat allihopa. Själv hade jag en rejäl kostdipp i helgen efter att ha plågat mig runt Öloppet på 7,5h. Men det tycker i alla fall jag att jag var värd.
Kämpa på!
|
|
|
|

2012-08-07 10:04
|
|
|
77,9 kg denna vecka.
PMS vecka.
|
|
|
|

2012-08-08 10:42
|
|
|
Förresten, om nån vill ha nån mer träningskompis o "tävla" mot så adda gärna mig. Behöver tävla lite mer :) /elly
|
|
|
|

2012-08-08 10:48
|
|
|
Lyckades visst gå ner nästan 1 kg under min semester, rätt härligt faktiskt. Jag har ju inte kunnat träna hela tiden pga förkylning sista veckan, men skött maten riktigt hyggligt. Ingen skräpmat, inget godis överhuvudtaget. Skräpmat (dvs typ pizza, McD o dyl) är annars min akilleshäl, vilket egentligen är riktigt mysko eftersom jag på samma gång är något av en matnörd som gillar ren, vällagad mat, mao två sidor av mig med helt olika preferenser. Nu är det Camilla med smak för ren mat som ska gå segrande ur kampen har jag bestämt Sommarförkylningen är tyvärr lite envis så den får jag slåss mot ett tag till verkar det som, så ingen träning på ett tag än, men ska sköta maten så ska kilona fortsätta försvinna.
|
|
|
|

2012-08-08 21:36
|
|
|
Hej, hej! Här kommer veckans sista rapportös.
Härligt att höra från er och få nya medlemmar i diskussionen. Fint att se att ni jobbar på med kamp mot energitjuvar och PMS, med stegräknare (wow Jane!!!), intensiva träningsscheman och lopp.
Kul att ha ett gäng att rapportera till också. För här går det undan! Och jag lider inte ett dugg under processen.
Start midsommar: 89.6 kg Medelvikt vecka 29: 88.4 kg Medelvikt vecka 30: 87.6 kg Medelvikt vecka 31: 87.1 kg Medelvikt vecka 32: 85.9 kg Skillnad sista veckan: - 1.2 kg Midjemått: -1 cm
Målet på 84 kg till den 1 september och Tjejmilen är inom sikte!
|
|
|
|

2012-08-12 08:41
|
|
|
Hahaha, så går det när man är stressad och övertrött i huvudet - man lägger till veckor som inte finns.
Duktiga är ni alla hur som helst och det är så roligt att läsa om alla förändringar - fortsätt så! Nu kör vi en ny vecka, nya tag!
|
|
|
|

2012-08-13 08:59
|
|