Styrketräning

Fitness 24 Seven

Funderar på att köpa ett kort där. Tycker ni att de gymmen är något att ha? Är de välutrustade, framför allt när det gäller fria vikter. Eller ja, brukar det finnas möjlighet att köra knäböj dvs ställning för skivstången så är jag nöjd.

Ska försöka ta mig iväg och ta mig en titt men det kan dröja så om någon vill ge sina synpunkter här innan dess är jag tacksam. =)

2012-07-31 18:38
Funkar bra för mig. Är medlem i Oslo och har vart på 3 gym här. Ett är bättre än de andra två, för att företaget tog över ett annat gym, men de har fria viker och rack på alla gym. Antar att standarden är samma i Sverige...  

2012-07-31 21:22
Jag kör i Sverige och har samma erfarenhet. Tror att du kommer att få det du söker men självklart bra att dubbelkolla på "din" anläggning.

2012-08-01 06:57
Ser olika ut beroende på vilken av deras anläggingar du kommer att besöka. Har själv tränat på 24seven i sex år och jag är nöjd. Förvisso tränar jag i Malmö och där har jag över 15 gym att välja på.  

2012-08-01 08:26
Det beror lite på vilket gym du har i närheten och om det är plus gym.
Fördelen är att du kan träna på vilket 24 Seven gym, så perfekt under semester eller om man behöver åka iväg en längre tid.
Mitt gym fyller sin funktion men hade gärna fått fixa lite mer på anläggningen.

2012-08-01 09:07
Jag tränar på två gym i Stockholm: Hallunda och Tureberg (Sollentuna) och är väldigt nöjd med allt. Eftersom jag tränar mellan 04:30 och 06:30 (på helgerna lite senare ibland) så är det väldigt få som är där. Inga köer, man kan göra ett planerat pass utan ändringar.  

2012-08-01 15:34
Jag är medlem och tränar på gymmen i Sthlm. Medborgarplatsen, Flemminggatan, Hammarbyhöjden. Jag är supernöjd och gillar att man kan gå dit dygnet om (är ibland en riktig nattsuddare). Jag tycker dom har fräscha stora gym och när det gäller de redskap jag nyttjar (motion) så är jag supernöjd.
Det känns tryggt att det krävs fingeravtryck och är en sluss in, jag har trots många sena kvällspass aldrig stött på några obehagligheter på gymmet.

Jag har bara fått "köa" till redskapen under en period. Och det är efter allas nyårslöften och precis runt kl 14-18.. =)

2012-08-10 09:25
Jag har skaffat kort nu och är nöjd med. Billigt och att man kan gå dit närsom är guld! Sen att det ligger ca 2 minuter från bostaden gör ju en väldigt bortskämd.

Det enda är väl att det är en källarlokal som har så grymt lågt i tak att man inte kan stå upp och pressa över huvudet. Men idag kom jag på att jag kan få plats att göra chins om jag hänger i smith-maskinens stång. Så blev jag lite nöjdare.

Inget folk morgon eller kväll, känns som ett helt gym för sig själv mer eller mindre =)

2012-08-10 12:04
Tränar på 24 seven i malmö där jag bor och i trelleborg där jag jobbar. Inget av de gymmen jag går på har ställning för knäböj, jag har efterfrågat det flera ggr men de bara hänvisar till Smith maskinen (vilken är skit att göra knäböj i!). Jag tror det är endast typ 3 av dessa gym i Malmö som har en sådan ställning som möjliggör riktiga knäböj. Så det är riktigt kasst. MEN gymmen ligger bra till.  

2012-08-11 18:42
Jag jobbar på 24Seven i Luleå och där är det välutrustat med fria vikter, anläggningen är dock VÄLDIGT ny och fräsch och jag vet inte om "äldre" anläggningarna är lite välutrustade  

2012-09-06 14:21
Vill du inte köra gruppass och så, så är nog 24seven bäst! Billigt, brukar (iaf på samtliga jag varit på) vara väldigt välutrustade och fräscha. Nog iofs bara 24seven på Fridhemsplan i Stockholm som jag kan minnas mig ha sett ställning för knäböj. Möjligen den ena i Helsingborg med, men brukar bara vara vid Fridhemsplan så :)  

2012-10-24 01:52
Har haft gymkort på Fitness 24/7 under ca ett års tid (har nu sagt upp det pga att jag får gymkort via jobbet på en annan anläggning som ligger precis bredvid jobbet) och trivts rätt bra. När jag började fanns det bara en ställning för knäböj utan sånadärvadheterdet säkerhetsgrejer man kan fästa på sidorna i buren utifall man tappar vikten? Men det har de efter mycket tjat (och att den gick sönder, den gamla dåliga) fixat.

Förändringarna i utbudet tar aplång tid att få igenom. så kolla in den anläggning du kommer använda mest och se till att du är nöjd med vad de har. Annars har jag inget att anmärka på. Välutrustat med fria vikter i övrigt och fräscht. Smiley

2012-10-31 08:42