Löpning - Lopp och tävlingar

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2012-07-17 14:49

Vienna City Marathon (2013)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2013-04-14
Plats: Österrike
Sträcka: Halvmarathon, Marathon
Typ av träning: Löpning

http://www.vienna-marathon.com/?menu=1&item=0&url=marathon

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

8 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Ja jag kutade ju den i år 2012 å kan väl som alla andra som varit i staden bekräfta att det är en helt otroligt underbar stad. Gillar man historia å kultur å liknande måste man nog boka in sig för typ en månad för här finns ju nästan halva Europas historia lagrad. Loppet i sig var ganska varierande men med en otrolig avslutning först framför Stadsoper å sedan in genom portarna på Hofburg complexet med bla den Spanska Ridskolan. Ska man dra fram något negativt så är det väl att allt kostar stålar liksom...har man pyntat - 856:- för starten så vill man ju inte dra fram - 256:- ytterligare för en T-shirt..(Som inte sa något alls...orange å med en liten VCM 2012 över vänstra sidan.....skitadålig typ!!??) Sen skulle man gå av vid en T-bane station som var avstängd å dom som inte fattade tyska fick sig en långpromenad..vi andra gick av vid stationen för starten liksom..men det är ju sådant som händer de flesta tävlingar så visst gav jag väl min tysklärare där i himmelen en mindre nick å ett leende...danke..!
Summasumarum...ett lopp som man måste springa å är fantastiskt fint i en helt underbar storstad....men det finns ju som alltid en del sprickor i muren...eller är det tapeten det heter..Hehehehehe..!?

2012-07-17 18:42