|
Hej de senaste dagarna har jag inte lyckats få kontakt med min Garmin 305. När jag vill läsa in data och trycker på "direkt från min Garmin", så blir hela den rutan vit och sedan är hela sidan låst...trots att jag väntat i flera minuter händer inget.
Har någon samma erfarenheter och hur kom ni till rätta med detta problem?
MVH Anders
|
|
|
|

2012-06-20 21:37
|
|
|
Bootat om?
|
|
|
|

2012-06-21 00:48
|
|
|
Jag har också problem att ladda upp pass från min 305:a  Tar en evighet och man får börja om ett antal gånger. Nästan så att jag ger upp och går tillbaks till Sport tracks
|
|
|
|

2012-06-21 05:37
|
|
|
Ni kanske har väldigt många pass lagrade på klockan. Ta bort de gamla och testa igen.
|
|
|
|

2012-06-21 06:56
|
|
|
OK, jag får testa att rensa lite.. Återkommer med resultat..
|
|
|
|

2012-06-21 09:02
|
|
|
Vad menar du med "bootat om"?
|
|
|
|

2012-06-21 09:02
|
|
|
Jag rensar klockan med jämna mellanrum så det kan inte bero på det för min del.Undrar också vad boota om betyder?
|
|
|
|

2012-06-21 15:27
|
|
|
Boota om betyder starta om. Starta om datorn.
Testa att Garmin Pluginen fungerar som den ska och att ni har senaste versionen: http://www8.garmin.com/products/communicator/test/
Tar det lång tid att ladda upp även om du bara har 1 enda pass liggande i klockan?
|
|
|
|

2012-06-21 19:03
|
|
|
Jag har startat om datorn men det hjälpte inte. Har tagit ner nya plug in så få se om det hjälper ska snart ut på en runda  Jag kan lätt få sitta en 20 min och ladda upp, står bara och tuggar så då får jag avbryta och börja om ett antal gånger..Skitirriterande
|
|
|
|

2012-06-22 05:57
|
|
|
Jag har startat om datorn men det hjälpte inte. Har tagit ner nya plug in så få se om det hjälper ska snart ut på en runda  Jag kan lätt få sitta en 20 min och ladda upp, står bara och tuggar så då får jag avbryta och börja om ett antal gånger..Skitirriterande
|
|
|
|

2012-06-22 05:58
|
|
|
Tar det lång tid att ladda upp även om du bara har 1 enda pass liggande i klockan?
|
|
|
|

2012-06-22 14:41
|
|
|
Idag gick det så klart bra att ladda upp efter att jag gnällt här i flera dagar Kanske berodde det på plug innen, jag vet inte. Få se om det går lika bra imorgon. Jag har haft bara ett pass i klockan flera gånger och det har tagit lika lång tid ändå annars
|
|
|
|

2012-06-22 14:57
|
|
|
Nu har jag problem. Funbeats importör hittar inte klockan överhuvudtaget, det gör inte heller jogg.se eller Garmin Communicator: http://www8.garmin.com/products/communicator/
På den sista sidan möts jag av följande meddelande
Communicator Plugin is properly installed and up to date. Version: 4.0.3.0.
Garmin GPS device is NOT detected. To complete test, connect device and refresh page. If a Garmin device is connected and you're still having problems, download and install the latest Garmin USB drivers.
Eftersom jag sitte med en mac kan jag inte installera den senaste USB Drivern (.exe-fil). Några tips?
Edit: har testat att starta om dator, koppla ur och koppla i Garmin osv. Edit2: Klockan laddas när jag ansluter USB-kabeln, det är alltså inget (totalt) brott på kabeln.
|
|
|
|

2012-07-03 20:46
|
|
|
Jag har ett liknande problem, som uppstod första gången idag, Det ser ut som det lyckad med inläsningen men i sista steget kommer ett felmeddelande : CouldNotParseFitFile Någon som har en lösning?
|
|
|
|

2012-07-11 07:23
|
|
|
Jag får samma problem som P-A Larsson. Har installerat den nyaste plugginen och verifierat det mot Garminssite. Rundan fungerar att läsa in på Endomondo och Garmin Connectssida, privade att exportera den från båda siter och importera till FunBeat då fick jag följande fel: Ett okänt fel uppstod när filen skulle läsas in.
|
|
|
|

2012-07-11 07:32
|
|
|
Samma här, kan det bero på serverbytet som skett inatt..?
|
|
|
|

2012-07-11 07:34
|
|
|
Samma här ... CouldNotParseFitFile
Det fungerar på strava, så det måste vara nåt som "uppstod" inatt.
|
|
|
|

2012-07-11 07:49
|
|
|
Vid import står det: "OBS! Tisdag 15 maj 2012: OBS! Idag tisdag 11 juli: Just nu går det inte att ladda upp filer här. Vi räknar med att funktionen är åter inom kort."
Jag gick ändå vidare och det fungerade att importera.
|
|
|
|

2012-07-11 09:57
|
|
|
Det har krånglat ett tag nu. Kanske det fixas snart. Det brukar hjälpa att dra ur och sätta i klockan ett antal gånger samt att starta om webb-läsaren...me så skall det ju inte vara...jag har mest problem med windows 7, kanske är det inte så bra att uppgradera Garmin plug-in om man inte måste (if it works don't fix it...)
|
|
|
|

2012-07-11 12:11
|
|
|
Kan även vara läge att prova några olika webbläsare om det funkar slött eller hänger sig, Firefoxen brukar funka bra för min del - annars Google Chrome...
|
|
|
|

2012-07-14 17:41
|
|
|
Nu fungerar det att läsa upp filer från min klocka igen, kan ha varit det där bytet som nämns i tråden.
|
|
|
|

2012-07-20 13:23
|
|