Löpning

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2012-06-20 11:47

Retrovarvet - Göteborgsvarvets premärbana från 1980 (2013)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2013-04-13
Plats: Sverige - Göteborg
Sträcka: Halvmarathon
Typ av träning: Löpning

När: Lördagen den 13 april 2013
Start: Kl 08.00 på gångbanan på Heden (mellan Avenyn och Nya Ullevi) Mål: Vid beräknar att vara i mål ca 10.15 på Heden
Hur: Ett tempo som passar alla (ca 6.30 min/km). Vi håller tempot med hjälp av GARMIN.
Längd: Ca 21 km
Anmälan: gbgvarvet1980@hotmail.com
Info: www.facebook.com/Goteborgsvarvet1980
Kostnad: 0 kronor. För den som vill kan valfri donation ges till det välgörande ändamålet Clowner utan gränser via sms eller på plats.
Praktisk info inför rundan: ”Regler” under rundan: - Spring inte framför den som håller tempot längst fram. Vill ni springa mer så springer ni bakåt i ledet och inte framför. - Vi håller ihop och väntar in om klungan ”dras ut”. - Visa hänsyn till trafik samt inte skräpa ner. - Var vaksam till den omgivande trafiken. - Håll höger så att mötande gångtrafikanter och cyklister kan komma förbi. - Ha kul och prata med varandra. Vätska: - Glöm inte vätskebälte. Vi kommer att ha lite vätska halvvägs samt i mål med risk för att det kan ta slut. Dusch: Finns ingen dusch på plats. Men du kan betala inträde på Valhallabadet (50 kr) och duscha samt byta om där. De har öppet mellan 07.00-15.00 imorgon lördag. Se länk: http://www.gotevent.se/valhallabadet/ Funktionärer: - Det är våra familjer som står som funktionärer och är således inga proffs ? vilket kan leda till att det inte går riktigt lika smidigt som på de stora loppen och kanske inte räcker till alla… Parkering: - Det är lättast och billigast att parkera på Heden om ni kommer med bil. Egen risk: - Medverkan sker på egen risk.

Vi brukar vara ca 400 löpare som springer i klunga. Detta är 4:e året sedan start.

External image

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

29 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Tack Grabbar!
Äntligen har ni stillat en del av min oro!
Detta blir en helt fantastisk uppladdning för min premiär av Göteborgsvarvet!
Jag gillar verkligen ert upplägg, med lugnt och gemensamt tempo och det sociala gemytet! Ni ska ha ett STORT tack att ni födde detta event!

2012-06-20 13:12
Klassiker Smiley
Att bara se minerna på Lördagsflanörerna i Nordstan när 400 löpare väller in är obetalbart. Klart man är med på detta! Fast om det ska vara riktigt retro 80-tal så ska "startskottet" vara en bildörr som slår igen på heden. Nån som kommer ihåg det?

2012-09-08 22:27
Frågan är bara om gång- & cykelbanan på Göta Älvbron klarar av att så många löpare springer i en klump över den på en gång.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/bron-klarar-inte-folksamlingar

2013-01-29 21:16
De e lugnt. Bara lätta framfotalöpare i klungan Smiley
Glöm inte solbrillorna!

2013-01-29 21:47
Vi ses idag!  

2013-04-13 07:24