Cykel

Cykling som besatthet

Svd kultur idag.... http://www.svd.se/kultur/cykling-som-besatthet_7281035.svd

Hur besatta är ni?

2012-06-16 12:42
Börja du, Paul!  

2012-06-17 20:59
Lagom enligt mig
Galen enligt alla andra.

2012-06-18 11:26
”Från terrasser tittar turister och invånare på. Ickecyklister. Tomheten i liv som deras chockerar mig.” / Krabbé. Åh så sexigt sagt!

Jag är fett besatt, cyklar konstant, bloggar om cykling, tittar på cykling etc. Min kille är även han besatt, t o m mer besatt. När han på natten går upp (för att kissa t ex) så är det Lövkvists knäproblem han mumlar om på toaletten. Det första som hörs när han vaknar är "Sub 9!" eller liknande. Och vi trivs Smiley

2012-06-18 12:13
Jag grymtar och muttrar och blir lite tjurig när jag igår söndag konstaterade att jag endast cyklat 10 mil under veckan. Jag har de senaste 13 veckorna cyklat 20,6 mil per vecka och har börjat inse att jag planerar mitt liv efter när det finns tid att cykla.

Planer på att köpa diverse prylar till segelbåten blir det ingenting av och istället så har jag renoverat en gammal Nishiki och spanar på att inhandla en 3:e cykel. När jag väl ägnar mig åt min tidigare besatthet segling ja då cyklar jag givetvis ut till båten. Så fort det planeras in andra aktiviteter som att åka till någon sommarstuga ute i Sörmland ja då kollar jag genast om det inte går att cykla dit vilket det givetvis gör! Årets semester närmar sig och planerna är att segla ner till Oskarshamn via St Annas skärgård. Men segla till Oskarshamn... det borde ju gå att cykla dit på ett par veckor eller så....jag har inhandlat ett litet lättviktstält.

2012-06-18 12:39
Inte särskilt, men 5-6 cyklar hängande på väggen hemma i hallen tycker nog en del är lite konstigt.  

2012-06-18 13:11
Inte alls. Förutom att jag har samma hall som Fredrik. Smiley  

2012-06-18 13:27
Jag tycker att det är jättekonstigt Fredrik och Elin. Själv har jag fyra cyklar och är inte ens cyklist.  

2012-06-18 13:28
Jovars. Tycker att 15000 för ett par hjul är helt ok och har tre cyklar i sovrummet, två i vardagsrummet och en i källaren. Planerar semestrarna efter mästerskap och etapplopp.
Kanske aningen besatt.

2012-06-18 13:32
Skrev ni inte fel nu Fredrik? Är det inte 5-6 cyklar per person?  

2012-06-18 13:35
Ja det finns ju några i cykelförrådet också. Smiley  

2012-06-18 13:36
Och nej, just den penismätartävlingen kommer vi aldrig att vinna. Som sagt är vi inte särskilt besatta alls.  

2012-06-18 13:37
Fredrik och Elin ... "a perfect match" (så länge de har samma ramstorlek ... annars ... det kan bli dyrt, det).

2012-06-18 14:31
Inte konstigt att man i den borgeliga tidningen Svd varnar för cykling som besatthet. Påminner om nykterhetsrörelsens begynnelse. Rädslan att arbetarna ska bli etyliker eller endorfinberoende och inte kunna/vilja lönearbeta så mycket, för då kan kapitalisten inte håva in mervärdet.

Lönearbeta mindre- Cykla mera!

2012-06-19 20:18
Lyckades faktiskt göra mig av med en cykel för någon månad sedan och har numer bara två, men vill ha minst en till. Inte har det blivit så mycket cykling heller, men nu har jag skaffat nytt jobb - för att få lagom pendlingavstånd (drygt 3 mil t/r)..

Jämför man med hur mycket tid medel-Svensson lägger ner på bil och att tjäna pengar för att ha råd med den så tror jag knappast det kan räknas som någon besatthet Smiley

2012-06-26 11:00
De besuttna, och även andra, är besatta av bilen, visst.
På 70-talet hade rökarna makten i personalrummen, nu är dom ute
i kylan.
Det går att vända på allt!
Den nuvarande maktkampen mellan bilister och cyklister i storstäderna
kan cyklisterna vinna. Flerfiliga cykelbanor i mitten och en guppig fil vid sidan av för kvarvarande bilister är fullt möjligt!

2012-06-26 17:17