Löpning

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2012-06-06 23:08

Bislett 24h Indoor Challenge (2012)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2012-12-01
Plats: Norge
Sträcka: Ultramarathon
Typ av träning: Löpning - Lång distans

Generell informasjon:
Spiridon LLL inviterer for 6. gang til 24-timersløp på Bislett med start 1. desember kl. 10.00
Informasjon om løpet vil bli gitt på våre facebookside: og vår hjemmeside: Vi sender også ut detaljert informasjon på e-post til alle deltagere når løpet nærmer seg.

Løpet:
Banen, som er innebygget og med en stabil temperatur, er som tidligere på 546 meter.
Løperetning vil skifte hver 6. time.
Det vil bli satt opp bord i sprintsonen som kan benyttes av løpere og hjelpere.
Det er ingen separate rom til hvile under løpet, men det er selvfølgelig mulig å hvile. Sovepose anbefales.

Om påmeldingsprosessen:
Første gangs påmelding via ToppTid krever at du legger inn brukerprofil.
Dette forenker mye for deg når du senere skal melde deg på løp der ToppTid har ansvaret for påmeldingsløsningen.

Deltagerantall og Startavgift:
Deltagerantall er begrenset til maksimalt 135 løpere!
Startavgiften er på 850 kroner fram til 1. september. I perioden 1. september til påmelding stenger stiger avgiften til 1.000 kroner. Medlemmer av kondis får en rabatt på 50 kroner.

Servering:
Det vil være være tilgjengelig et sold utvalg av mat og drikke under hele løpet. I likhet med tidligere løp vil det også med jevne mellomrom serveres varme og næringsrike måltider. Spørsmål vedrørende mat kan rettes direkte til Sharon Broadwell

Norsk Mesterskap og premiering:
Dette er historiens første Norske Mesterskap i 24-timers.
De tre beste menn og kvinner totalt vil sammen med de tre beste i hver aldersklasseklasse bli premiert.
For å delta i NM må en være (norsk og) medlem av en klubb tilknyttet Norsk Friidrett. Er du i tvil så ta kontakt med Løpsleder Geir Frykholm, du kan melde deg inn i arrangørklubben.
Bislett 24h Indoor Challenge vil som selvfølgelig ha IAU Bronze label slik at alle rekorder vil anerkjennes også internasjonalt

T-skjorter:
Alle som melder seg på før 1. oktober og som starter i løpet får årets t-skjorte. Et plagg som av mange foretrekkes framfor bluser og skjorte og slips under julens festligheter.

https://www.facebook.com/events/436734763012347/
http://bislett12and24h.blogspot.com/

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

9 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Ett av mina absoluta favoritlopp Smiley  

2012-06-07 19:39
Dags i år igen. Den här gången ska jag försöka hålla mig frisk!  

2012-06-12 10:18
Meld deg på stod det ... så då gjorde jag det Smiley Ska bli riktigt spännande med mitt första 24-timmarslopp.

2012-06-13 23:05
Funkar den där Facebook-gruppen egentligen? Jag får inte upp någon grupp när jag går till länken.

Har de ingen vanlig hemsida? På deras blogg står det att all info ska finnas i Facebook-gruppen...

2012-06-22 22:32
För mig att det bara var bloggen och Facebook-gruppen som finns. Men har du ytterligare frågor så är vi ett gäng som varit där, vi kanske kan svara.
Annars är det nog anmälningssidan som har mest information.
https://topptid.no/central_station/register/race/949

2012-06-23 09:06
Spännande! Frågan vi hade var väl mest om man behöver licens för att tävla?  

2012-06-23 16:27
Svar: nej.
Om det inte är så ni tänkte vara med på det Norska Mästerskapet i 24H.
För då har jag ingen aning om vad som krävs, utom att man förmodligen ska vara Norsk medborgare Smiley

2012-06-23 16:44
Aha, då fattar vi. Vid landsmästerskap måste man alltså ha licens.

Vet ni om det är tillåtet att kliva av och sova? Har fattat det som att man inte får sova hur länge som helst på en del lopp.

2012-06-23 19:29
Du får sova hur länge du vill, bara du inte lämnar tävlingsområdet. Sen vad som menas med "tävlingsområdet" kan nog skilja lite.  

2012-06-23 19:35
Tack för svar! Nu är det inte jag själv som ska köra, än i alla fall. Smiley Vi tänkte att Bislett verkar bra som lopp eftersom det är mycket service och korta varv. Jag kan nog inte supporta så bra då med tre barn varav en spädis. Bislett kan man väl nästan klara av att åka på helt själv utan support?  

2012-06-23 20:38
Beror självklart på vilken målsättning man har.
Men ja det kan man, utan tvekan. Rätt bra ordnat, med bord där man kan sätta sina saker (även stolar) allt inomhus så man slipper oroa sig för att det ska regna eller blåsa, korta varv, svårt att springa fel Smiley.
Förutom att det kan bli rätt kvavt där inne så måste det vara ett av de bättre ställena att prova ett 24H lopp.

2012-06-23 21:24
Ja, vi hittade någon Youtube-film på stapplande människor på en tartan-bana. Det blir 367 varv om man ska springa 20 mil... Jag vet inte om 20 mil är realistiskt, men årets snöstormiga TEC tog honom 21½ timme.

Man får ju inte köra med dubbdäck inne i Oslo så det blir väl tåg för vår del.

2012-06-24 01:26
Dom sista km mot 20mil är tuffa, fråga mig som missade det målet med ca 800m i fjol.
Vi tar ett billigt tåg på fredagen. vilket kommer jag senare att titta på. SJ släpper ju billighetsbiljetterna 90 dagar innan avresan. Finns ju en Facebookgrupp också.
Förra året fyllde vi nästan en hel vagn med löpare till Bislett Smiley

2012-06-24 08:22
Det låter skoj med ett löpartåg! Men den här facebook-gruppen verkar upplöst? Länken funkar inte och jag hittar inget när jag söker.  

2012-06-24 12:40
Nej fel av mig, 22.5 timmar körde han ju på... 20 mil kanske är lite högt mål då. Iofs var det snömodd och isigt, och terräng. Men ändå!  

2012-06-24 15:30
Om någon mer funderar över det här med bilkörning till Bislett så får man faktiskt köra med dubbdäck i Oslo, men det kostar pengar:

"I Trondheim and Oslo måste du betala en avgift på ungefär 30 norska kroner för att köra med dubbdäck i stadens centrala delar. Detta för att begränsa föroreningarna som uppstår vid dubbdäcksanvändning."

Från http://www.visitnorway.com/se/Om-Norge/Safety-first/Bilkorning-i-Norge/

2012-06-25 19:17
Förra året flög jag till o från Oslo. Det är ett hyfsat bra alternativ, speciellt om man behöver jobba på fredagen före tävlingsstart. Flygbussen från Gardermoen utgår från Radisson Blu som ligger 3 stenkast från Bislett.

I år ser det dessvärre ut som om jag får stå över tävlingen. Stor risk att jag är på en annan sida av vår planet i november/december.

2012-06-25 21:39
Vi tänkte bo på Scandic Ederkoppen. Det är 1km från stadion promenadvägen. Annars är Cochs pensionat närmast, men där har jag bott förut och jag tycker inte det är prisvärt. Vandrarhemsstandard till hotellpriser...

Brukar det vara nån gemensam middag på fredagskvällen?

2012-06-26 05:26
Börjar det redan dra ihop sig till att boka hotell och ska vi försöka göra en gemensam bokning och pruta lite?

2012-06-26 11:10
Det kan väl inte vara några problem att få hotellrum i Oslo den helgen? Fast man vet ju aldrig, sist när jag var i Stavanger i jobbet var det oljemässa. Nästan omöjligt att hitta hotellrum!

Gruppbokning är ju en trevlig idé. Vi hoppar nog det för vi har bonuspoäng att utnyttja på just Scandic.

2012-06-26 16:19
Dom flesta bodde på Rica Holberg Hotel, själv bodde jag på Thon Hotel Europa.
Men jag tror vi inte bokade förrän i september. Det finns gott om hotel i närheten av Bislett. Det är ju centrala Oslo.

2012-06-27 15:15
Spiridon fixade lite rabatt på Rica Holberg så det blev fort fullbokat. Generellt kan man säga att hotellen i Oslo inte uppmuntrar till lågbudgetturism. Hittar man ett rum under 800 NOK så är det att betrakta som fynd.  

2012-06-27 16:06
Vad springer ni med för dojor? Friidrottsspikskor?  

2012-07-04 19:21
Vad som helst UTOM spikskor. Barfota går också bra.  

2012-07-05 07:19
Jaha, varför är spikskorna dåliga?

Då blir det väl nån barfotasko eller nåt. Kanske RunAmoc av den luftigare modellen.

2012-07-05 20:37
Flindra,
eftersom varvet är 536m gissar jag på att vi inte ska springa nere på löparbanorna utan runt om på nån gång med betong ... eller nått...

2012-07-05 20:57
Om man går på vad förra årets topp tre i respektive klass sprang i så är det väldämpade skor som gäller.  

2012-07-05 21:00
Men springer man inte på tartanbana?

På filmen jag hittat verkar det vara tartan.

2012-07-05 21:05
Det är tartan och lika mjukt som på vanliga banan  

2012-07-05 21:08
Det är tartan och det är mjukt, men...
...det är 24 timmar. Spikar kommer kännas lika mycket uppåt som nedåt redan efter ett fåtal timmar.

På 24-timmars ställer fler och fler amitiösa minimalist- o barfotalöpare upp. Jag tillhör dem som tror att redan inom 20-30 år så kommer någon av dem att stå överst på prispallen men just nu så når de aldrig över 10 mil.

2012-07-05 21:25
Bra att hålla med Mikael. Sett flera försök men gotiks ingen som lyckats  

2012-07-05 22:27
Jag tror jag ska jogga runt i Hattori i år igen...  

2012-07-06 00:39
Bara att hålla med Mikael förutom att det kommer ej att vara någon svensk som klarar 240K - och vinner. Tyvärr.

2012-07-06 08:25
Allrigt, spikskor går bort då. Kanske ett par F-lite kan funka, om det nu går att få tag i ett par tillräckligt stora.  

2012-07-07 09:26
Är det nån som vet ifall åskådare kan köpa mat eller fika där på Bislett?  

2012-08-19 11:54
Nån som är sugen på att gå ut och äta middag på fredagen?  

2012-11-17 20:19
Jag funderar på det. Förra året så möttes vi vid Bislett först kl18, tittade lite hur det ser ut gick ett varv mm. Sen ner till stan och åt. Nu kommer rätt många med flyg ca17:30-18 men mitt förslag är lika. Kanske man tar och äter vid 19 tiden. Om man inte tar samling Bislett så kanske vid vårt hotell 19 Rica Halberg.  

2012-11-18 07:42
Hej Alla som bor på Rica Holberg!

Jag ska mejla till hotellet för att be dem om tidigare frukost på lördagen.
Är det någon mer som är intresserad av det?
Kommer att mejla dem senast på onsdag. Smiley

Annars öppnar frukosten 8.00 Smiley för er sömntutor Smiley

2012-11-18 08:05
Marie jag vill också ha tidig frukost och du är ju snäll och inte elak Smiley
Vad säger du om middag på fredag?

2012-11-18 08:33
Bra idé att träffas vid arenan! Tror nog maken kan tänka sig att träffas tidigare än 18. Kanske vid 17? Det tar ju ett tag att gå runt och kolla, och sedan hitta ett matställe, vänta på matbeställning etc.

Roligt att ragga upp middagssällskap åt maken! Jag kommer nog inte med själv, eftersom vi har tre barn som det nog är enklare att ge pizza på hotellrummet.

Tack för påminnelsen om sena hotellfrukostar, jag får maila vårt hotell (Scandic Edderkoppen) om det också. Vi kommer ju behöva tidigare frukost både på lördagen och söndagen...

2012-11-18 09:11
Självklart Janne!

Minns inte när jag kommer till Oslo, vi håller kontakten Smiley

2012-11-18 16:33
Har biljetter med SAS till och från Oslo så hoppas det inte blir nån konkurs...  

2012-11-18 19:48
Marie: Vore skönt att få en tidigare frukost. Tror nog att mitt resesällskap Kent, Marina och Lise-Lott också vill ha det.

Jan-Erik: Middag låter också bra.

2012-11-19 07:11
@flindra, problemet med att tidigare lägga middagen är at många kommer med flyg lite senare (tex Marie). Men vi håller kontakten.
Jag kommer göra även ett upprop på facebook så får vi se hur och när dom anländer. tar vi en resturang vid vårt hotell så kan ju dom komma lite senare.

@Tommy, kollar du med ditt resesälskap? Bor ni alla på samma ställe? Jag skikar nog frågan även till Liselott och Kent via facebook.

2012-11-19 08:24
Har samma oro som Henrik för SAS-resan. Ser dock ut nu på morgonen som om efter att facket gått med på skitavtal med sänkta löner och pensioner så är omedelbara hotet över för tillfället.
Middag på kvällen låter gott.

2012-11-19 08:36
Jan-Erik: Vi bor alla på Rica Holberg.  

2012-11-19 11:24
Synd att vi var "tvugna" att bo på Scandic, det hade ju varit kul att bo flera på samma hotell. Smiley Det var så att vi hade bonuspoäng på just Scandic, därför blev det Edderkoppen.  

2012-11-19 14:19
Jag har inte bokat boende än... Några tips eller kanske tom nån som har lust att dela boende?  

2012-11-19 22:22
Bislett ligger rätt centralt i Oslo så det inns mycket att välja på, men det är nog dags att boka nu.
Jag har delar redan rum.

2012-11-20 08:36