Prat

Inte all bluffrkelam kommer undan, ens i hälsobranschen

http://www.dn.se/ekonomi/sportsko-gav-inte-battre-halsa  

2012-05-17 11:21
Har själv funderat på att stämma Falcon och Smirnof för att ha förstört en lovande idrotts karriär!
Smiley

2012-05-17 16:08
En variant på den skon saluförs av en hälsokostkedja här i Sverige med liknande anspråk samt viktnedgång på grund av negativ drop, dvs klacken är lägre än framdelen. Nötter.  

2012-05-17 16:08
Fast, egentligen, om man ska hårddra det hela lite, så är det ju vi, som konsumenter, som är nötter som går på det där.

Företagen vill ju bara tjäna pengar, som alla andra företag, och hoppas på att det finns de som faktiskt tror på att en sko skulle kunna göra att man tappar vikt.

Med detta inte sagt att jag inte tycker att det är bra att sånt här uppmärksammas och fälls. Absolut inte! Det är snarare med sorg jag inser att vi konsumenter är så lättlurade. Smiley

2012-05-17 16:32
"Har själv funderat på att stämma Falcon och Smirnof för att ha förstört en lovande idrotts karriär!"

Hahaha! Men inte har Falcon och Smirnof lovat lysande träningsresultat om du använder deras produkter?? Smiley

2012-05-17 16:46
Nä!
Men de har inte sagt nåt om motsatsen heller!!
Smiley

2012-05-17 17:47
Med lite hårklyveri kan man säga att de inte ljugit; köper man deras skor så blir man kanske mer motiverad att ta sig ut och träna och med ökad aktivitet följer kanske viktminskning! Smiley

Men det är som sagt hårklyveri, och kan appliceras på väldigt många fler produkter! Så jag gör Smiley för åtalet!

2012-05-17 18:18
Platådojor med fartränder förbättrar maratonresultaten för kortbenta.Smiley  

2012-05-25 12:33